Ahogy a közösségi média egyre erősebb és egyre nagyobb a befolyásoló ereje, úgy fogja egyre jobban formálni a reklám nyitottságát, elérhetőségét. A reklám eddig ugyanis szinte minden esetben pénz befektetéssel járt. A legegyszerűbb megoldás is pénzbe került, legyen szó szórólapról vagy apróhirdetésről. Aztán persze az internet megnyitotta az utat az ingyenes megoldásoknak és a fajlagosan olcsó reklámoknak, de az igazi ingyenesség csak most jön el.
Eddig ugyanis az ingyenes vagy nagyon olcsó megoldások "másik pályán" mozogtak, mint a fizetős megoldások. Ez volt a média érdeke és ez volt a pénzért hirdetők érdeke is: kell a bevétel és nem kell a fölöslegesen nagy reklámzaj...
De a közösségi média - a blogok, a Facebook, a Twitter - alapvetően ingyenes. Hiába van két zsák pénzünk, nem fogunk tudni mást csinálni, mint pénz nélkül. Amikor ajánlatot adunk közösségi média optimalizálásra, akkor nem médiadíjat kérünk, hanem az időnket és a tudásunkat fizetik meg.
Nos, ha valakinek van ideje és némi tudása, akkor máris egy pályán játszhat a "nagyokkal". Máris itt van a kezében az ingyenes eszköz. Ez az igazi civil pálya, itt lehet igazán megmutatni, mit is tudunk.
Utolsó kommentek