Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Civil pálya

Címkék: közösség smo

2010.03.24. szerda 23:01 Konrad

Ahogy a közösségi média egyre erősebb és egyre nagyobb a befolyásoló ereje, úgy fogja egyre jobban formálni a reklám nyitottságát, elérhetőségét. A reklám eddig ugyanis szinte minden esetben pénz befektetéssel járt. A legegyszerűbb megoldás is pénzbe került, legyen szó szórólapról vagy apróhirdetésről. Aztán persze az internet megnyitotta az utat az ingyenes megoldásoknak és a fajlagosan olcsó reklámoknak, de az igazi ingyenesség csak most jön el.

Eddig ugyanis az ingyenes vagy nagyon olcsó megoldások "másik pályán" mozogtak, mint a fizetős megoldások. Ez volt a média érdeke és ez volt a pénzért hirdetők érdeke is: kell a bevétel és nem kell a fölöslegesen nagy reklámzaj...

De a közösségi média - a blogok, a Facebook, a Twitter - alapvetően ingyenes. Hiába van két zsák pénzünk, nem fogunk tudni mást csinálni, mint pénz nélkül. Amikor ajánlatot adunk közösségi média optimalizálásra, akkor nem médiadíjat kérünk, hanem az időnket és a tudásunkat fizetik meg.

Nos, ha valakinek van ideje és némi tudása, akkor máris egy pályán játszhat a "nagyokkal". Máris itt van a kezében az ingyenes eszköz. Ez az igazi civil pálya, itt lehet igazán megmutatni, mit is tudunk.

 

15 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr121866561

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2010.03.24. 23:20:14

A közösségi média valóban ingyenes, de ott is vannak hirdetési lehetőségek. Tehát pénzzel többre megyünk. Én szerintem ez az állítás picit közelebb van a valósághoz. Például iwiw-nek van listaáras médiaajánlata is (ami persze nagyon drága) de Etargettel is befészkelődhetünk. Aztán ott van a Facebook hirdetés, amit egyre többen kezdenek használni. Nekem mindkettővel kapcsolatban jó élményeim vannak.

Persze abban mindenképpen igazad van, hogy annak van igazán ereje ha rajongói vagy egyéb facebook oldalad van, mert annál lojálisabb hallgatóságra nincs is szükséged.

algi 2010.03.24. 23:56:48

@$Norbert$: Szerintem az két különböző felület. Ahogy a tévéműsor és a reklámszünet. A Facebook oldalon megjelenő reklám csak reklám, csak egy újabb banner. Ráadásul pl. a Twitteren tudtommal nincs is ilyen lehetőség. (Valahogy az az érzésem, hogy sok cég/marketinges azt hiszi, hogy ha a netező pofájába tolnak valamit, akkor az el is ér, pedig nem. A Facebook és az Iwiw reklámfelületei jól elkülöníthetők a tényleges tartalomtól, így az olvasók könnyedén kirekeszthetik.)

Atisp · http://www.netgo.hu 2010.03.25. 00:22:01

Szerintem nem. A közösségi média alapvetően arra jó, hogy nagyok olcsóbban elérjék célcsoportjukat. Egyes márkáknak egyes közösségi oldalon már több millió rajongójuk, követőjük van. Ez globalizációs jelenség, ami szerintem inkább a kkv vállalatok számának csökkenését, koncentrálódását jelenti majd. Szerintem egy nagy és ismert márka esetében egységnyi pénz, befektetett munka sokkal jobban konvertálódik ha rajongók, követők gyűjtéséről van szó.

Ezt írod:
"De a közösségi média - a blogok, a Facebook, a Twitter - alapvetően ingyenes. Hiába van két zsák pénzünk, nem fogunk tudni mást csinálni, mint pénz nélkül. "

Ugyan már :)

Nagy cégnek pl. 3 millió követője van míg egy kis BT-nek pl. 30 Szerinted ez ugyanaz a pálya?

Ha már jelen postnál tartunk. Ezt is írod:
"Amikor ajánlatot adunk közösségi média optimalizálásra, akkor nem médiadíjat kérünk, hanem az időnket és a tudásunkat fizetik meg."

Ez szerinted marketinget terhelő költés vagy nem?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.03.25. 00:26:21

@Atisp: természetesen sm-en túli eszközökkel lehet forgalmat terelni. De egy kkv-nak vagy egy civil szervezetnek is van esélye nagy rajongói kör felépítésére.

"Ez szerinted marketinget terhelő költés vagy nem?" - megrendelőtől függ. Ez pont nem a mi döntésünk.

GibiDani 2010.03.25. 00:55:38

@Atisp: Pedig erről van szó.. Ezeket a csatornákat (mert nem eszközök) nem azért találták ki, hogy pénzt tapsoljunk rajtuk.. A nevükben is benne van, hogy miért jöttek létre. Kapcsolatépítésre, kapcsolattartásra (2 irányúra) és szórakoztatásra lehet használni őket. Ez kell az embereknek. És itt ők választanak! A kkv-k ugyanúgy és könnyebben érnek el több embert (a célcsoportjukat), mint a nagyok. Hatékonyabban és olcsóbban, mint a szuperinfo magazin 14. oldalával.. És pénzzel bizony (hacsak nem ppc-re és app fejlesztésre gondolsz) nem érsz el többet.. 3millió > 30, igazad van, de annak a cégnek a célközönsége is sokkal nagyobb.. Az egész az ötletről és a kreativitásról szól inkább, mint a pénzről.. Ja, és aki továbbra is költségként fogja fel a marketinget az ne csodálkozzon, ha rövid időn belül a süllyesztőben találja magát..

sinkovits · http://thinkdigital.blog.hu/ 2010.03.25. 10:11:33

@GibiDani: Korrekt. Bár annyiban egyet értek Atisp-al, hogy több pénzzel még egy ilyen alapvetően ingyenes felületen, mint FB oldalvalóban többet érünk. Tény, hogy a globál cégeknek a célközönsége is nagyobb, de azért a FB oldaluk is fejlettebb, mint a Sarki Pékségnek. A nagyvállalatoknak minimum 2 programozott fülük van, amin lehet mindenfélét csinálni, kvázi önálló honlapként működnek. És ez azért komolyabb fejlesztés, és ez azért igen interaktív tud lenni ergo vonzóbb is.
lásd:pl. a GAP példaértékű megjelenését: thinkdigital.blog.hu/2010/03/24/gap_lookbook_peldaerteku_fb_megjelenes
vagy pl. itt van rengeteg: thinkdigital.blog.hu/2010/03/11/facebook_oldal_inspiraciok

Azért ez ingyen csak akkor valósítható meg, ha egy személyben vagyunk programozók és grafikusok. Vagy - van pénzünk...

sinkovits · http://thinkdigital.blog.hu/ 2010.03.25. 10:13:25

De, hogy a post mondanivalójára is reagáljak: bizony, mára a Sarki Pékség is komoly lehetőséget kapott.

Rav Antal 2010.03.25. 17:26:33

@GibiDani: "A kkv-k ugyanúgy és könnyebben érnek el több embert (a célcsoportjukat), mint a nagyok. Hatékonyabban és olcsóbban, mint a szuperinfo magazin 14. oldalával."

OK, van egy csirkekopasztó vállalkozásom. Hirdesd meg twitteren, én a szuperinfón, és lássuk, ki megy többre.

sinkovits · http://thinkdigital.blog.hu/ 2010.03.25. 18:21:18

@Rav Antal: Jóóóó, nem minden termék alkalmas arra, hogy megjelenjen a közösségi terekben.
Leginkább olyan termék/szolg. esélyes amelyben a szájreklám a meghatározó.

Valahogy így:

Iparágak, amelyekben a szájreklám a piaci részesedés és
értékesítés fő hajtóereje:
 Játékok
 Sporteszközök és sportfelszerelések
 Filmek, mozi
 Műsorszórás
 Szórakoztatással és kikapcsolódással kapcsolatos szolgáltatások
 Divat, ruházati ipar
Iparágak, amelyekben a szájreklám jelentős hatással van a
bevételekre:
 Pénzügyek, befektetési termékek
 Szállodák, wellness
 Élelmiszerek és italok
 Elektronikai termékek és szolgáltatások
 Nyomtatás és kiadás
 Dohányipar
 Gépjárművek
 Gyógyszeripar és egészségügy
 Közlekedés
 Mezőgazdaság
Iparágak, amelyekben a szájreklám hatása elhanyagolható:
 Olajipar, benzin
 Vegyipar
 Vasút
 Biztosítás
 Közszolgáltatások

A csirkekopasztó nyilván nem fogja megtalálni a helyét, de a kis pékség erős törzsvásárlói körrel például igen...

Rav Antal 2010.03.25. 18:26:38

@Artuum: Na ne mondd, hogy csirkekopasztót nem szájhagyománnyal keresnek...

sinkovits · http://thinkdigital.blog.hu/ 2010.03.25. 18:43:58

@Rav Antal: de az sanszos, hogy igen, de te is érzed, hogy nem pörögne FB-on...

Érdemes azt is megnézni kik is a FB felhasználói, elsősorban online szájreklámra gondoltam természetesen. Bélabá nemhiszem hogy FB-on kérné ki mások véleményét.

Rav Antal 2010.03.25. 20:13:55

@Artuum: OK, csak szerintem pont kkvknál nem kell lenézni a szuperinfót, főleg vidéken.

GibiDani 2010.03.25. 22:06:42

Nem a szuperinfó ellen vagyok.. De itt most nem is arról van szó.. "Hirdesd meg twitteren, én a szuperinfón, és lássuk, ki megy többre." A szuprinfó hirdetésre van kitalálva, míg a közösségi portálok NEM. Itt kapcsolatot építesz, és tartasz fenn kétirányú kommunikációval, illetve terelgeted a fogyasztóidat/az érdeklődőket a weboldaladra és a többi közösségi médiumba, ahol jelen vagy. Egyébként nem biztos, hogy csirkekopasztót megpróbálnék online népszerűsíteni (sőt!), mert az pl. egy tipikusan offline iparág..

Atisp · http://www.netgo.hu 2010.03.25. 23:30:39

@Konrad: Esély a lottóötösre is van csak nem sok. Csak ettől nem lesz szerintem a mikro cégből nagy cég, hogy pl. az FB-n jól kommunikál. Sem a marketing sem egy üzleti vállalkozás nem ennyiből áll. 1000 dologból 1. Ennyi. Hinni lehet benne, de ha valaki sok erőforrást rááldoz és összegyűjt 200 rajongót, azzal lehet hogy nem előrébb lesz hanem hátrébb. Ez nem egy tuti recept. Segíthet, hatékony lehet, ha jól csinálják.

Egyébként sztm ezt sokkal nehezebb jól csinálni, mint a hagyományos médiába hirdetni. Ettől függetlenül szerintem akinek itt egy halom pénze van az előnyben van itt is, persze csak akkor ha akar foglalkozni egyáltalán ezzel a témával. Tehát kell foglalkozni vele, de csak annyit, amennyi indokolt.

A közösségi média egyébként sztm. közel sem annyira kiváló dolog, mint sokan gondolják. Ugyanis nem látható egyértelműen, hogy kinek mi a célja az adott bejegyzéssel, hozzászólással, stb. Vajon aki, amit ír ingyen, önzetlenül teszi vagy csak azért írja azt, mert így anyagi előnyökre tehet szert? Tehát ha a közösségi médiát aktívan használják majd marketing célokra (fogják), akkor számomra nehezen elképzelhető, hogy az egy idő után hitelesebb lesz, mint a hagyományos hirdetés. Pl. fizetett rajongók, fizetett hozzászólások, fizetett bloggerek, fizetett negatív kritikákat gyártók, fizetett pozitív kritikákat írók, stb. Tehát úgy lehet majd minden következmény nélkül bármiről, bárkit bármit állítani, hogy nincs köze a valósághoz. És felelősségre vonni pedig nem lehet majd senkit, mert nem tudjuk, hogy ki van mögötte és Ő is kvázi csak a "saját" véleményét mondja.


süti beállítások módosítása