Most van az a kegyelmi pillanat a Facebook-on, amikor egy-egy kicsit is értelmes oldalhoz napok alatt rengetegen kapcsolódnak. Ahogy ömlenek be a magyarok a Facebook-ba, úgy fedezik azt fel, és még jó sokáig meg is lesz az újdonság varázsa.
Készülnek is a különböző oldalak (page-ek), amikhez viszont illik tartalmat is rakni, legalább nézzen ki úgy, hogy van valami értelme. De tényleg van értelme? Tényleg minden cégnek ott kell lennie a Facebook-on?
Ha úgy dönt valaki, hogy most akkor azonnal de rögtön fel akar menni a Facebookra a cégével, és csinál egy page-et (ne group-ot, vagyis csoportot!), az tegye fel ezt az egyszerű kérdést: fél év múlva is akarni fogja? Fél év múlva is lesz fönt friss tartalom?
Aki ír blogot, az tudja, miről beszélek. Az összes ilyen tartalom megosztó cucc önként vállalt rabszolgaság. És míg a Facebook a személyeknek alapvetően kapcsolati háló - éppen csak lehet többre is használni -, addig a cégeknek sokkal inkább tartalom megosztó platform.
Persze lehet statikussá tenni az oldalt, és tényleg csak azért fölköltözni, hogy ott is elérhető legyen. De akkor érdemes eleve úgy elindulni: nem kell tartalom már az elején se. Igaz, akkor meg minek...
De nem kell mindenkinek a Facebook. Nincs olyan marketinges elmélet, amely azt mondaná, mindenhol ott kell lenni! El kell dönteni, meg kell tervezni, hogy szükséges-e a Facebook jelenlét, és ha igen, csak akkor regisztrálni.
Nem leszünk ettől se rosszabbak, se ügyetlenebbek.
Utolsó kommentek