Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Buborékban élünk

Címkék: közösség

2010.05.20. csütörtök 18:25 Konrad

A közösségi média kapcsolatrendszere sok esetben buborék jelleggel működik. Ez a buborék elsősorban a Twitteren figyelhető meg, de nagyon hasonlót tapasztalunk a Facebookon vagy akár az iwiw-en is. De mit értek én buborék alatt?

A kapcsolati hálónk olyan, amilyenek vagyunk: a mi ismerőseink, a mi barátaink, a mi rokonaink, a mi osztálytársaink vannak ott. Ők hasonlóak hozzánk: így vagy úgy, de olyanok mint mi. Persze ez a hasonlóság sok esetben nagyon halovány, de létezik.

Egy tipikus kapcsolati hálóban elég kevés az olyan, aki kilóg a sorból. Ez főleg azoknál fordul elő, akik vagy kiemelten ismertek (pl. színészek, celebek, médiaszemélyiségek, sportolók, politikusok, zenészek), vagy munkájuk miatt kerülnek kapcsolatba hozzájuk kevéssé hasonlókkal. (Igen, szinte mindenkinél, akinek van 200+ ismerőse, találunk egy-két-három ilyen embert, de ezek a kivételek. A zömre igazak a föntiek.)

Ezek után, ha belépünk egy kapcsolati hálóba, akkor azt látjuk, mindenki olyan, mint mi. Tóth Benedek (Turulcsirip) ezt így fogalmazta meg: "Ha egy tini regisztrál a Csiripen, akkor úgy látja, itt csak tinik vannak. Ha egy geek, akkor csak geek-eket lát. Ha egy vulgármarketinges, akkor szerinte csak vulgármarketingesek és mlm-esek vannak ott."

Ezeket a csoportokat nevezem én buborékoknak: olyan kis kapcsolati gömbök, mint a szódában a buborék. Néha találkoznak, de mind ugyanabban a folyadékban úsznak, és igazából egymástól függetlenek.

Ha elfogadjuk, hogy létezik ez a buborék jelenség (én ezt tapasztalati úton állítom, de kutatást még nem folytattunk ez ügyben), akkor ez alapvetően meg is határozza azt, hogy milyen módon lehet hatékonyan kommunikálni az ilyen közösségi terekben. Hiszen nem egy semleges masszáról beszélünk, hanem számtalan különálló csoportról. Ez egyrészt nagyon jó nekünk - hiszen pontosan lehet célozni -, másrészt elég kellemetlen, hiszen a felületek (a Twitter, a Facebook stb.) nem a buborékok mentén szerveződnek, vagyis ilyen jellegű "beépített" célzás nincs. Tehát ha egy-egy buborék kell nekünk, akkor be kell lépnünk azokba: részt kell vennünk a célcsoportunk életében.

Ez annyira már nem újdonság, sokszor sok helyen elhangzott. De a fenti gondolatmenet meg is mutatja, miért kell ezt tennünk. 

16 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr242018676

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lévai_Richárd · http://facebook.com/fbtippek 2010.05.20. 18:41:21

A buborék jó megközelítés, és mutatja a veszélyt is: aki belül van, elkövetheti azt a hibát, hogy azt hiszi, a buborékon kívül is ugyanaz a világ van, mint belül.

ÁrvaiPéter · http://wking.hu 2010.05.20. 18:59:02

Üdv!
Én ezt picit msáképp látom, illetve szeretném kiegészíteni egy szintén saját tapasztalattal!

Alapvetően teljesen igaz a buborék elmélet mindarra ami eddig volt a közösségi médiákban.

De, egyre inkább megjeneik az a trend, ami már nem az emlitett íven fut, miszerint ismerősök, haverok, munklatársak, stb. és zárul a kör.
Hanem egy új TREND van kibontakopzóban tapasztalatom szerint.
Ez pedig az, aminek a facebook és a twitter is köszönheti a sikerét. Azaz, az emberek nyitnak a buborékon túlra.

A közösségi média megnyitotta az online cosmopolitan életvitel lehetőségét.
Szinte bárki egy kattintásra van tőlünk, és noha lassan, de a kiváncsiság lassan a buborékon túlra vezeti a jónépet.

egy saját számsor:
A facebook oldalam betelt, nem vagyok sem celeb, sem hiresség. Csupán jelen vagyok.

482 ismerősnek jelölés
229 ismerős ajánlás
40 csoportmeghívás
275 egyéb kérés

ez több mint egy - két szűk buborék...

Tisztán látszik pár éve még felháborodtunk, hoyg valaki idegen ismerösnek jelölt, és sértődve kérdeztünk vissza ki vagy te és mit akarsz?

Ma már teljesen normális, hogy százak - ezrek követnek a facebookon, twitteren...és az információ sosem látott tempóban járja a maga útját.

facebook.com/arvai.peter

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.05.20. 19:10:17

@ÁrvaiPéter: én ezt nem érzem ennyire élőnek. Vannak ilyenek, igen, őket leginkább webcelebeknek nevezem, vagy pl. kommunikációval foglalkozóknak stb. Van egy ilyen "nyitott buborék", de nem ez a jellemző.
Szerintem.

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2010.05.20. 21:21:45

Oké, ez mind szép, de hogyan lesz ebből konverzió? - kérdi a bennem lakozó Bano. Egyébiránt a legszebb ebből a WiW appletje, ahol lehet kalandozni 2d-ben az ismerősök között.

ÁrvaiPéter · http://wking.hu 2010.05.20. 21:39:24

@Konrad:
Egyenlőre én is csak figyelem, gyakorlom, tesztelem...nem szeretek olyasmiről adni tanácsot cégeknek, melyről magamnak nincs tapasztalatom.

Igaz, kevésbé lendületesen, és kevésbé tudatosan de az emberek már nyitnak sokkal több irányba.

mindenképpen érdemes figyelemmel kísérni ezt a jelenséget. Ami lehetséges, hogy csupán habzó pezsgő:) sok sok számtalan egymsábalógó buborékkal.

@Erno: A soc média az én tapasztalatom alapján, középtávon hoz konverziót. De azt is néhány igen konkrét feltélel telejsülése után.

1 - folyamatos értékes tartalom
2 - emberi jelenlét
3 - konstans értékrendek
4 - megfelelő koncepció és stratégia

Amiatt középtávon, mert a bizalom lassabban épül fel. Viszont tömegekben jelenik meg egyszerre ha a megfelelő dolgot tesszük. és ekkor jelenik meg a konverzió.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.05.20. 21:44:07

@ern0: no igen. Erre is kellene már reagálni, nemcsak kommentben.

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2010.05.20. 21:45:56

@Konrad: Valaki felmutathatna egy sikeres projektet, persze számokkal.

Grtrg 2010.05.21. 00:10:26

Egy felvetés, vagy inkább ötlet a "buborék social marketingre":
Egy DM lista alapján leválogatott azonos jellemzővel rendelkező buborékok kiválasztása egy adott termékhez - szolgáltatáshoz kapcsolva (lényeg - legalább 200+ ismerősük legyen).
Ezután felkeresésük és kis pénzzel ellátásuk azért, hogy azonos buboréktársaiknak küldjenek üzeneteket.
Ezután olcsón elért marketingsiker bezsebelése.
Persze csak akkor működik, ha a buborék elmélet is, de akkor jól.

"De ne feledjük el soha, hogy a beengedett marketingesek okozzák a közösségi oldalak halálát"

MárkaJani · http://www.brandepito.com 2010.05.21. 06:59:10

Kik laknak a szódásüveg alján?
Buborék.

Bocsi :)

MárkaJani · http://www.brandepito.com 2010.05.21. 07:03:24

Azért nehéz a buborékokra célozni, mert minden buborék más és más.
Meg kell találni a buborékok közös érintkezési pontját, vagy egy buborékhalmazt. És még akkor sem biztos, hogy közel tudsz kerülni hozzájuk. A buborék falán sem egyszerű áthatolni.
Ez az elmélet sem könnyítette meg számomra a feladatot. Esetleg a szelekciók könnyebb átlátásában segít.

mig8 (törölt) 2010.05.21. 08:49:22

Szerintem is eléggé egyoldalú ez a "buborék" megközelítés, bár kétségkívül találó a kapcsolati hálóra.

Mert aki csak a kapcsolati hálókra figyel, az ezt látja. És igaz ez azokra, akik igazából nincsenek jelen a neten, csak kiépítették a hálójukat, aztán néhanap ránéznek.

De mi van azokkal, akik a fél életüket a neten töltik? Belépnek ilyen-olyan rajongói táborba, lájkolnak különböző oldalakat? Ha a rajongott oldal vagy a lájkolt honlap felől nézzük, akkor igencsak sok, egyébként zárt bubit érhetünk el.

ivcsek · http://abalaton.hu 2010.05.21. 10:10:54

Sok téma buborékot lehet létrehozni, úgy ahogy mint kulcsszavakra célzunk: a követésük is hasonló.
A @balaton mellett létrehoztam a településekre és tevékenységre is, onnan látom, de nem biztos hogy célravezető:)

b1523411 2010.05.21. 13:32:16

én nem tudom, hogy milyen vagyok, és nem tudom, hogy szinte csak milyen ismerőseim vannak.

akkor én most egy jellegtelen senki vagyok?

vagy csak egy egészséges ember, akinek nem a kora, szakmája, zenei ízlése, hobibja, politikai elvei, vallása, kedvenc márkája adja az identitásának lényegét?

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2010.05.25. 00:16:45

Szerintem ez a kijelentés nincsen alátámasztva megfelelő kutatással. Erre tényleg lehetne készíteni (és a Twittereseket ismerve lenne is RT belőle) egy szép kis felmérést.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.05.25. 00:30:54

@$Norbert$: szerintem egy Twitteren RT-zett kérdőív kitöltés nem kutatás. Részben pont a fent leírtak miatt, gondold végig.
Egy normális kutatás erre vagy bő 500e Ft, vagy nem elég átfogó (pl. omnibuszban rá lehetne kérdezni, de csak nagy átfogó dolgokra...). Annyit szerintem nem ér meg.


süti beállítások módosítása