Aki üzleti célból működtet weboldalt, az nagyon hamar eljut oda, hogy szükséges valamilyen mérési eszközt felrakni az oldalára. Az utóbbi években ez a mérési eszköz elsősorban a Google Analytics, amely nemcsak az egyszerű forgalmi adatokat mutatja meg, hanem képes kampányok és egyéb aktivitások kezelésére is.
A Google Analytics tehát lehetőséget biztosít arra, hogy megfelelő előkészítés után a kampányaink adatait is láthassuk. Ez azt jelent, hogy az ETARGET hirdetések eredményeit is meg tudjuk jelentetni a statisztikában.
Ehhez egy segítséget is kapunk, a Google Analytics URL-készítő eszközt. Ez kis eszköz segít abban, hogy a weboldalunkra mutató linket kiegészítsük olyan extra információkkal, amelyek meg tudnak jelenni a statisztikában is. Egy tipikus ETARGET kampány esetén például az alábbi kitöltést javasoljuk:
- Kampány forrása: etarget
- Kampánymédia: cpc
- Kampánykulcsszó: -
- Kampánytartalom: kedvezmenyes_ajanlat
- Kampány neve: Majusi_akcio
A beállítások után az eszköz egy ilyen formájú webcímet készít nekünk:
Eredeti cím, ahová a hirdetésünk mutat: http://www.weboldal.hu/landingpage.html
Kiegészített cím: http://www.weboldal.hu/landingpage.html?utm_source=etarget&utm_medium=cpc&utm_content=Kedvezmenyes_ajanlat&utm_campaign=Majusi_akcio
Az ETARGET kampányban ezt az új címet kell berakni, mint a hirdetés "www" címe. A "megjelenített www cím" helyére pedig mehet az eredeti cím.
Az eredmények ezek után az Analytics-en belül a "Forgalom forrásai - Kampányok" oldalon jelenik meg. Itt a megjelenített oszlopokon kell változtatni. Az alap megjelenés:
Ezt kell átállítani erre:
Így már látni fogjuk az eredményeket, és lehetőségünk nyílik elemezni is a kampányt. Természetesen a fenti kiegészítő paraméterek segítségével komolyabb szűréseket is végre tudunk hajtani a Google Analyticsben, akár egyedi jelentésekkel, akár extra szűrők beállításával.
Frissítés:
Vadász Illés a Google-től néhány kiegészítő, pontosító információt küldött:
Ha a landing page-en redirect vagy URL átírás történik, vagy a szerver nem enged be minden paramétert, akkor a leírt megoldás nem fog működni.
Tehát az alábbi szabályokat be kell tartani:
- ne legyen redirect a landing page-en (vagy ha nagyon muszáj, akkor meg kell oldani, hogy a paraméterek is továbbmenjenek)
- ne legyen szép url-esítés utólag (a kampány LP-nek úgyis mindegy, hogy seo barát-e vagy sem)
- a fenti öt paramétert be kell engedni a site-ra
Utolsó kommentek