Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Tudtad-E? ETARGET és Google Analytics - Frissítve!

Címkék: etarget etarget tippek támogatott bejegyzés

2010.05.25. kedd 10:42 Konrad

Aki üzleti célból működtet weboldalt, az nagyon hamar eljut oda, hogy szükséges valamilyen mérési eszközt felrakni az oldalára. Az utóbbi években ez a mérési eszköz elsősorban a Google Analytics, amely nemcsak az egyszerű forgalmi adatokat mutatja meg, hanem képes kampányok és egyéb aktivitások kezelésére is.

A Google Analytics tehát lehetőséget biztosít arra, hogy megfelelő előkészítés után a kampányaink adatait is láthassuk. Ez azt jelent, hogy az ETARGET hirdetések eredményeit is meg tudjuk jelentetni a statisztikában.

Ehhez egy segítséget is kapunk, a Google Analytics URL-készítő eszközt. Ez kis eszköz segít abban, hogy a weboldalunkra mutató linket kiegészítsük olyan extra információkkal, amelyek meg tudnak jelenni a statisztikában is. Egy tipikus ETARGET kampány esetén például az alábbi kitöltést javasoljuk:

  • Kampány forrása: etarget
  • Kampánymédia: cpc
  • Kampánykulcsszó: -
  • Kampánytartalom: kedvezmenyes_ajanlat
  • Kampány neve: Majusi_akcio

A beállítások után az eszköz egy ilyen formájú webcímet készít nekünk:

Eredeti cím, ahová a hirdetésünk mutat: http://www.weboldal.hu/landingpage.html

Kiegészített cím: http://www.weboldal.hu/landingpage.html?utm_source=etarget&utm_medium=cpc&utm_content=Kedvezmenyes_ajanlat&utm_campaign=Majusi_akcio

Az ETARGET kampányban ezt az új címet kell berakni, mint a hirdetés "www" címe. A "megjelenített www cím" helyére pedig mehet az eredeti cím.

Az eredmények ezek után az Analytics-en belül a "Forgalom forrásai - Kampányok" oldalon jelenik meg. Itt a megjelenített oszlopokon kell változtatni. Az alap megjelenés:

Ezt kell átállítani erre:

Így már látni fogjuk az eredményeket, és lehetőségünk nyílik elemezni is a kampányt. Természetesen a fenti kiegészítő paraméterek segítségével komolyabb szűréseket is végre tudunk hajtani a Google Analyticsben, akár egyedi jelentésekkel, akár extra szűrők beállításával.

Frissítés:

Vadász Illés a Google-től néhány kiegészítő, pontosító információt küldött:

Ha a landing page-en redirect vagy URL átírás történik, vagy a szerver nem enged be minden paramétert, akkor a leírt megoldás nem fog működni.
Tehát az alábbi szabályokat be kell tartani:
- ne legyen redirect a landing page-en (vagy ha nagyon muszáj, akkor meg kell oldani, hogy a paraméterek is továbbmenjenek)
- ne legyen szép url-esítés utólag (a kampány LP-nek úgyis mindegy, hogy seo barát-e vagy sem)
- a fenti öt paramétert be kell engedni a site-ra

 

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr742029613

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kolbert István 2010.05.25. 15:54:28

Mindig reménykedem, hogy ezt esetleg beleintegrálják az Etarget-be és egy pipa segítségével ki-be lehet kapcsolni, de sajnos nem...

georgejr · http://mav.blog.hu 2010.05.25. 16:09:12

A landing page-unket a ? miatt a celoldaltol eltero url-nek ertelmezi (duplikalt tartalom). Ezert ha valaki okosan akarja csinalni, akkor igy oldja meg:

www.weboldal.hu/landingpage.html#utm_source=etarget&utm_medium=cpc&utm_content=Kedvezmenyes_ajanlat&utm_campaign=Majusi_akcio

Az anal kódba illeszd be ezt:

pageTracker._setAllowAnchor(true);

Emiatt a # hivatkozasokat is ugy fogja az analytics kezelni mint a query stringeket.

Longhand irt errol bovebben itt:
longhand.hu/google-analytics/kampanykovetes-okosan-google-analytics.php


süti beállítások módosítása