Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

KKV minisztériumot! De legalább egy íróasztalt...

Címkék: üzlet

2010.06.29. kedd 00:35 Konrad

A mikro, kis- és középvállalkozások helyzete nehéz. A nagyvállalatok, a multik sokkal nagyobb tőkeerővel rendelkeznek, és könnyen kiüthetnek bárki kisebbet a piacról. Éppen ezért egy kkv stratégiája merőben eltérő a nagyokétól. Jellemzően kisebb részpiacokon vannak jelen a kis cégek: vagy lokálisan van korlátozva a piacuk, vagy a szolgáltatásuk speciális.

Persze van nem kevés olyan cég, amelyik a nagyok piacán akar labdába rúgni. Ilyenkor bizony szembesülni kell a kisebb szervezet és a kisebb tőke "nyújtotta" hátrányokkal. Ezt jellemzően jó minőséggel és ötletes, de olcsó marketinggel lehet ellensúlyozni. Akiknek ez nem megy, azok könnyebben tönkre is tudnak menni.

Éppen ezért kell a kkv-knak is a lehetőségeikhez képest képezni magukat. Persze ez nem egyszerű, hiszen egy marketinggel nem foglalkozó kkv vajon honnan tudná kitalálni, hol érdemes tanulnia és főleg mit érdemes tanulnia? Rendszeresen szoktam engem is kérdezni, ajánljak valamilyen tanfolyamot. Ilyenkor bizony bajban szoktam lenni, hiszen nem nagyon van olyan silabusz, ami segíthet.

Ráadásul ezek a képzések relatíve sokba is kerülnek, nem beszélve arról az időről, amit ott kell eltölteni. Egy kkv, de főleg egy mikrovállalkozás számára ez bizony a munkából kiesett idő, ami egyben bevétel kiesést is jelenthet!

Éppen ezért egyáltalán nem hülyeség az az ötlet, amit Wolf Gábor vetett fel:

Szerinte a kormánynak ösztönözni kellene a kisvállalatokat a marketingre, elérhetővé kellene tenni a marketing alapismereteket és támogatni a marketing eszközök alkalmazását.

Ezzel nincs is gond, ezzel teljesen egyetértek. Kell egy olyan tudásbázis, ami a kkv-knak szól. Az is biztos, hogy ezt nem a kkv-k közvetlen pénzéből lehet megcsinálni, hanem állami ésvagy EU-s pénzből. 

Viszont Wolf Gábor mondott mást is:

Egy államilag finanszírozott kvv-médiaügynökség létrehozását javasolja Wolf Gábor, szerinte ugyanis a kkv-k gyakorlatilag kiszorulnak az országos médiából, mert azt nem tudják megfizetni. Ezen a versenyhátrányon enyhíthetne egy állami kkv-médiaügynökség, amely nagy tételben, kedvezménnyel vásárolna reklámhelyeket, s azokat önköltségi áron értékesítené kizárólag kkv-k számára.

Az ötlet - lecsupaszítva - nagyon jó. Aztán kicsit belegondolva: oltári nagy baromság. Végül, miután letisztultak az indulatok, újból végiggondolva, nem az ötlettel van baj. Hanem azzal, hogy ezt kis hazánkban értelmesen állami cég nem fogja megcsinálni. Igazi mutyiparadicsom lenne ez! Mutyi lenne, hogy melyik média kerül be. Mutyi lenne, hogy melyik kkv mekkora kedvezményt kap. Mutyi lenne, hogy egyáltalán kik hirdethetnek ezen keresztül.

Ez az ország egész egyszerűen nem így működik. Teszem hozzá gyorsan: sajnos. A példa, mint a cikkben is van, amerikai:

Példaként hozta föl erre az Egyesült Államokban működő kisvállalatokat segítő kormányhivatalt (Small Business Administration), amelynek honlapján a vállalkozásoknak elengedhetetlen gyakorlati marketing ismeretek érhetőek el - ingyen.

Persze az SMA ennél sokkal több, de az említett példánál maradva csak: az ismeretek kellenek. Van erre egyébként egy ehhez hasonló EU-s intézmény is: Az Európai kisvállalkozói intézkedéscsomag (Small Business Act - SBA). Jól jellemzi a csomagot, magyarul csak néhány morzsa érhető el...

Ez az ország - be kell látnunk - nem a szabad verseny és főleg nem az átlátható piacgazdaság országa. Ugyanakkor ez az ország most szavazott meg egy olyan kormányt, amelynek - legalábbis szóban - fontos a kkv réteg. Talán pont ezért jött most elő Wolf Gábor az ötletével.

De könyörgöm, pénzt ne adjunk egy ilyen szervezetnek! Nem kell egy központi beszerzés, nem kell Nagy Testvér, akihez majd olcsó reklámért kuncsoroghatunk! Ez még jobban felborítja az eddig is kicsit ingatag piacot.

De ne dobjuk el az ötletet, sőt, valósítsuk meg: legyen egy állami intézmény, amelyik oktatással, információkkal, akár online-offline tanácsadással segíti a kkv-k marketingjét. A médiavásárlást pedig oldja meg mindenki maga. A médiapiac úgyis nagyon engedékeny manapság, ha pénzt érez. És egyébként ezt sok kkv már most is kihasználja.

15 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr862117500

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zsoltikam · http://catapult.blog.hu 2010.06.29. 00:43:00

Hozzateszem szerintem a KKV-knek nem a marketinggel van baja, nyilvan mindenki azt emlegeti amihez ert. Ennyivel fel lehetne hozni az elavult IT infrastrukturakat, kepzetlen munkaeroket, online gondolkodni keptelen cegeket, eletkeptelen dolgokat epitgeto vallalkozokat.

Van itt boven mas problema is, de tenyleg problema ez? Ez a KKV szektor, ez igy mukodik.

Aki ugyes, tenyleges problemara nyujt megoldast, es tudja mikre kell figyelni az fennmarad, es nem azert fog elbukni mert nem ert a marketinghez/onlinehoz/stb. Ha elfog bukni.

En nagyon nem ertek egyet ezzel a 'kezfogos' politikaval, ezert is talalom - hozzad hasonloan - 7kmes baromsagnak az allami mediaugynokseget.

lacam · http://copyblog.blog.hu/2012/02/07/valentin_napi_sms_mester 2010.06.29. 01:02:05

Mi keresnivalója lenne egy kkv-nak az országos médiában?

A Szabó és fia harmonikaajtóüzem kapna napi 2x30 mp-et a kertévéken, másnap kapna 1000 megrendelést - és 2015-re tudná vállalni a szállitást

Az oktatással egyetértek - bár aki akar, az tanulhat marketinget - és nem csak önjelölt okosoktól

Mellesleg véletlenül nem W.G. spotot láttam a múlt héten az ertéelen?
wtf...

Mária 2010.06.29. 07:54:51

"legyen egy állami intézmény, amelyik oktatással, információkkal, akár online-offline tanácsadással segíti a kkv-k marketingjét. "

Kereskedelmi és Iparkamara.

Kisiparosok Országos Szövetsége.

A poszt címe egyébként nagyon találó: "De legalább egy íróasztalt..." Valóban, ezen a területen még lenne perspektíva a közpénzen finanszírozott íróasztalok osztogatásban...

Ugyan már, hülyeségeket írok... ki látna abban fantáziát, hogy lenullázva mindazt, amit addig "fizetős" tanácsadóként elért, az élére álljon egy efféle mutyihivatalnak...?

Alex_79 2010.06.29. 08:37:29

"Mellesleg véletlenül nem W.G. spotot láttam a múlt héten az ertéelen?
wtf..."

Én is láttam, bár egy átlag nézőnek szerintem túl bonyolult az a reklám.

Azért kíváncsi lennék az eredményekre, el kell költeni a marketing büdzsét a W.G.-nek is valahogyan. :)

schmidi 2010.06.29. 09:46:46

Az, hogy lesz-e a jövőben ilyen intézmény Magyarországon - és ha lesz akkor milyen formában - az egy jó kérdés, lehet róla vitatkozni. Lehet mondani hogy kellene, lehet mondani hogy hülyeség, vannak érvek pro és kontra.

Ami viszont biztos: WG feldobott egy olyan témát, amivel elég sokan elkezdtek foglalkozni. Átvette több magazin, véleményezik itt-ott, és mindenhol elhangzik: ezt Wolf Gábor mondta, és ők a Marketing Commando. Talán az sem véletlen, hogy ezt pont a TV kampány indulásával egy időben indította el.

Ha nem is lesz semmi az ötletből, annyit elért vele, hogy napokig beszéltek róla és ismételgették a nevét.

Marr 2010.06.29. 14:40:38

lol, kkv minisztérium, de a körbetartozások azért maradhatnak. bs.

pollner · http://soreo.biz 2010.06.29. 14:53:25

A kormányban (legfelső szinten) is többen képviselik a KKV szektort. Gondolom, nem kell neveket mondanom.

Atisp · http://www.netgo.hu 2010.06.29. 16:26:57

Szerintem a kormánynak egy dolgot kellene csinálnia mégpedig azt, hogy ami most folyik kkv oktatás alatt azt szabályozni kellene. Véleményem szerint ami ezen a címszó alatt sok esetben most folyik azt inkább a már most is sovány tehenek további megfejéséhez hasonlítanám. Mellesleg állami oktatási intézményekben most van lehetőség rövidebb hosszabb marketing képzésekre. A kkv-k alapvetően azért nem költenek marketingre, mert nincs rá pénzük. S nem csak marketingre nincs. Inkább adók és támogatások területén kellene egységes stratégiát kidolgozni annak érdekében, hogy a kkv-k versenyképesebbek legyenek. Jelenleg szerintem kkv-k esetében a gazdasági feltételek nem adottak és nem marketinggel van a probléma. Sztm.is ez egy jó nagy baromság és hiba ennek ilyen nagy publicitást adni.

Kolbert István 2010.06.29. 16:55:46

@Atisp: Én is így látom, bár azzal nem értek egyet h nincs pénzük marketingre. Sok cégnél van sok cégnél nincs.

De erős üzleti tudás nem sok van mögöttük sajnos. Gyakran lehet őket az orruknál fogva vezetni, gyanús h egy ilyen kkv médiaügynökség miatt olyanok is hirdetnének országos médiában akiknek nem érdemes, csak fellelkesedtek.
Sőt akár sok cég a tartalékait is belefektetné, mert vki belelkesítené őket h ebben van a növekedés...de nyilván cégreszabottan senki sem vizsgálná meg ebben az állami ügynökségben h adott cégnek jó-e ha hirdet velük.

Mert lelkesíteni többen is nagyon tudnak, de ha vki érdekelt lesz egy ügynökségben, vajon mondani fogja-e adott esetben a cégnek, h ne hozza ide a pénzét...?

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2010.06.29. 23:27:24

Ha más nem, egy haszna volt (már megint). Pár sajtóközlemény, pár cikk, számtalan web2 bejegyzés. Ezért már alapból megéri, nem?

A TV2 barterben adta a reklámot a tavalyi konfért, de ez mindegy is.

Konrád, nagyon fontos egy mondatod volt a bejegyzésben, ami a jövőre megoldásra kerül. Általam és ha akarod általad is ;)

Ódor Richárd · https://www.facebook.com/odorric 2010.06.30. 09:39:21

Nem kellene feltétlenül mutyizásnak folynia, ahogyan mondjátok: ha a reklám maga alapbeállításként regionális lenne, mindenki számára elérhető, algoritmussal szabályozott, akkor nem is lehetne senkit "előretolni" vagy "büntetni" nokiáscsomagok után. Azon kívül az is megvalósulna, hogy a célközönségnek szóljon a reklám, mint helyi lakosok, vagy adott szolgáltatástípusra direkt rákeresők. Mindezt természetesen csakis az interneten lehetne megoldani, a televíziókban és egyéb országos, nem regionális médiában egy kisvárosi ajtókészítő asztalosműhelynek tökéletesen értelmetlen volna megjelennie. Az internet azonban szűrhető a régióra.

Már tucatszor említettem azt a vállalkozói információs oldalt, ami ezen igényeket is kielégíthetné... Talán továbblépnénk a majdnem teljesen haszontalan, statikus tudakozó weblapok világát.

Mária 2010.06.30. 12:35:28

@Ódor Richárd:

"Mindezt természetesen csakis az interneten lehetne megoldani, "

Az interneten sem lehetne megoldani. El lett cseszve ugyanis az IP címekkel kapcsolatban az, hogy működjön a "local" beállítás.

Ha nem hiszed, csinálj magadnak egy blogot, ingyen van, tedd be a kódjába a Statcounter kódot és figyeld meg, hogy akár óráról-órára is más helyiségből bejelentkezettnek látod majd magad.

A Google is ugyanígy lát majd.

Ódor Richárd · https://www.facebook.com/odorric 2010.07.03. 00:01:00

@Mária: Ööö, és ez miért számít? Az iwiwen is meg lehet adni, hová valósi vagyok. Példa: adott egy őstermelő, kistermelő, kisvállalkozás, vagy egyéb hasonló. Az adatlapján megadhatja az üzlethelyiség, vagy értékesítési pont címét, és vagy a Google Maps címkeresőjére hivatkozik, vagy korrigálja a megjelölt pontot. Ennyi, és máris kereshető a térképen is akár. Ha én mondjuk mézet akarok venni, felhasználóként megvan a címem, beírom a keresőbe, hogy "méz", és "Közelebbi elöl"-t választom rendezési elvként, és a keresés után távolság szerint növekvő sorrendben mutatja is listában és térképen a méztermelőket. (A GMaps akár erre is jó.) Így valóban egyenjogúság volna az egyes hirdetők közt, mindenki a maga piacát találná meg - esetünkben a legközelebbi érdekelt ügyfeleket is -, segíti a lokális értékesítést, és nem utolsósorban nem lehet megbundázni. A rendszert fenntartandó pedig be lehetne vezetni prémium szolgáltatásokat az előfizetőknek.

Azért volna jó állami támogatással megoldani, hogy az okmányirodák is bekapcsolódhassanak a cégek és magánszemélyek webes rendszerben való hitelesítésébe. (Ez arra volna jó, hogy kiszűrje a negatív véleményezői áskálódást a konkurensek ellen, legalábbis nem lehetne egyszerre több hitelesített regisztrációja egy személynek, és lehetne szűrni a hitelesített személyek hozzászólásaira. Ugyanakkor a pozitív élményeket megoszthatnánk másokkal ajánlhatnánk a bevált termékeket vagy cégeket.)


süti beállítások módosítása