Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (5) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (7) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1368) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (7) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (438) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Hol vagytok, politikusok?

Címkék: polblog

2010.08.27. péntek 11:41 Konrad

Itt az önkormányzati választások a nyakunkon, de ezt csak onnan lehet látni az interneten, hogy egyre több cikk szól erről, és van egy viccpárt, amelyik ki is használja az internet adta nyilvánosság lehetőségét. És ennyi.

Nekem hiányérzetem van. Az önkormányzati választás pont a helyi hatalom megszerzéséről szól, vagyis a közvetlen lakókörnyezetünkről. Egy képviselő úgy 10 ezer embert képvisel (maximum), egy polgármester se többet 180 ezernél (és ez már jelentős felül becslés, hiszen talán Miskolc, Pécs, Debrecen, Szeged, a XI. és a III. kerület lehet kb. ekkora). Vagyis elvileg olyan emberekről beszélünk, akikkel közvetlenebb a kapcsolatunk, mint a parlamenti képviselőkkel vagy akár a miniszterekkel, miniszterelnökkel.

És mégse látom azt, hogy a helyi politikusok foglalkoznának az internettel. Bár vannak kivételek, de jellemzően nincs olyan célzott kampány, ahol az internet adta lehetőségeket próbálnák meg rendesen kihasználni. Nincsenek olyan mikroüzenetek, amelyek a saját választóknak szólnak. Vajon miért?

Erre talán két választ lehet adni. Az egyik a tudás hiánya: egyáltalán nem annyira elterjedt dolog az internet használat, mint azt feltételezzük a kereskedelmi eredményekből kiindulva. Pont a politika számára fontos réteg nehezebben érhető el: az idősebbek, az alacsonyabb státuszúak. Persze nemcsak ők szavaznak, de őket talán könnyebb befolyásolni - de nem az internet segítségével. Másrészt tudásbeli hiány az is, hogy a legtöbb jelöltnek lövése sincs arról, mit lehetne csinálni a neten. Érdemes lenne megnézni, hogy hánynak van olyan iwiw vagy Facebook adatlapja, amely segíti őt a választásokban.

A másik válasz az eszközök hiánya. Mert aki helyben akar esetleg hirdetni, az nem fog azonnal az internetre  rohanni, hiszen mit tudna csinálni? Célozni kellene területre, de egy választási körzet olyan pici, hogy az esélytelen próbálkozás. Adatbázis kellene - de most őszintén, egy körzetre eshet egy komolyabb megvásárolható adatbázisban a szavazók kevesebb, mint 10%? Adatbázist kell építeni - de nem most. Annak már meg kellene lennie, és mehetne nekik az e-mail. De mi még? Volna persze pár lehetőség, és ezekkel néha lehet is találkozni, de inkább "nem jellemző"...

Mik ezek? Lássuk! Az unásig használt blog még mindig működhet, ha jól van írva. De már lehet Facebook oldalt is csinálni. Be lehet kapcsolódni fórumokon beszélgetésbe. És ha van, akkor a helyi webes híroldalakon is meg lehet jelenni.

Illetve lehet még komolynak vagy viccesnek szánt videókkal, képekkel megpróbálni valamit. És vége. PPC hirdetéseknek nincs sok értelme, bannert kilószámra megvenni csak a nagy pártoknak lenne szabad, de azt se erőltetném.

A hazai internetes megoldások nem igazán segítenek a politikusoknak. De talán ez nem is baj. Akiket komolyan érdekelnek a választások, azok már úgyis tudják, kire szavaznak. Akiket meg nem... azok nem a politikusok blogjait fogják böngészni, az biztos.

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr22251614

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mig8 (törölt) 2010.08.27. 11:56:05

Szia Konrád!

Ellenpélda: Bp, 3. ker., a jelenlegi polgi honlapja. Igaz, nem a legütősebb, de rajta van a programja, blogol és Facebookol.

Egy félreértés: azt mondod, hogy egy választási körzet pici. De egy polgi választási körzete az egész kerület (jelen esetben ~180e ember)! Lehet, hogy egy mezei önkori képviselőnek nem éri meg netelni, de a polgármesterjelölteknek biztosan.

Továbbá van egy probléma. A teljes szavazókorú népességet a netnél sokkal jobban meg lehet találni az offline médián keresztül, meg szórólapokkal, meg személyes találkozások útján. Különben is, mostanság szeretne minden jelölt minél közelebb kerülni a választókhoz, míg a net meg még inkább a távolságot növeli.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.08.27. 11:58:41

@mig8: igen, kb. egyetértünk. Mondjuk még egy polg. választási körzete se túl nagy, főleg Bp-en.

Egyébként vannak ellenpéldák, elég sok, de ha azt nézem, hogy 3000+ polg. és több tízezer képviselő lesz, akkor ehhez képest alig.

S.Nicole 2010.08.27. 12:32:11

úgy látszik,hogy a magyar politikusokra nem hatott eléggé inspirálóan Obama választási kampánya:)

Csaba's blog 2010.08.27. 21:08:59

Nekem is egyből Obama jutott eszembe... :)

keresztesg 2010.08.28. 02:20:06

Azért még kicsit korai szerintem beszélni erről, hisz jelenleg, főképp a kisebb pártok még cetliket gyűjtenek.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.08.28. 02:22:43

@keresztesg: de kampány nélkül? Ha időben lépnek, egy nap alatt bejön elég cetli. Ha minden helyi jelölt már fél éve beszél emberekkel, és tudja, kitől vár cetlit, nem lenne ez a kapkodás.

mig8 (törölt) 2010.08.28. 08:15:01

@Konrad:

Milyen kampány nélkül? A pártokat már régóta látom az utcán ajánlót gyűjteni.

Szerintem ezzel több embert tudnak elérni, mint bármilyen netes megjelenéssel. Még akkor is, ha az adott helyen elmenő emberek emberek egy része nem tartozik abba a választókörzetbe.

Ez egyszerű politikai logika. Az utcán jelen lenni egy helyen = egy aktivista (fizu nélkül) + egy bódé (olcsó) + némi szóróanyag. Ezzel szemben a netes megjelenés: egy jó honlap (sokba kerül) + reklám (hogy odamenjenek, sokba kerül). Az utcán amúgy is elmegy az ember, így a reklám egy része megspórolható.

Persze ott van az is, hogy miért adná az egyszeri ember bárkinek az ajánlóját? Az aktivista ezt is elmondja, míg a honlapon nem biztos, hogy megértik. És ha nem értik, akkor továbbállnak, nem lehet erre reagálni. Igazából szerintem ez az, ami miatt a politikusok mértékkel alkalmazzák a netet: nem lehetséges az azonnali reakció.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.08.28. 11:15:11

@mig8: online kampány nélkül. Egyébként egyik oknak pont azt írtam le (csak nem így), amit te is írsz.

De gondolj bele: pont a kis pártoknak lehet igazi terep az internet. Egy egyéni képviselői helyhez mondjuk kell kb. 100 kopogtató. Mennyivel egyszerűbb ezt összeszedni, ha van egy 500-600 fős helyi listád, akik neked adják biztosan? És ezt a neten nem túl bonyolult összehozni, ha komolyan gondolja az induló.

keresztesg 2010.08.28. 11:54:30

@Konrad: Szerintem nem olyan egyszerű összehozni. Egyrészt azért, mert a két kis parlamenti pártnak még nincsenek (bejáratott) képviselőjelöltjei. Nekik nem voltak hónapjaik felkészülni az online jelenlétre, hisz gyakorlatilag az ezt megelőző hetekben realizálhatták, hogy indulnak.

Egy 500-600 fős hálózat kialakítása, helyi jellegű politikai kampány érdekáben szintén nem megy hamar, egyszerűen azért mert a közösségi hálózatok sokkal differenciáltabban szerveződnek, mint a mindennapi életben. A Facebookon nagyon nehéz elérni az egy városban élőket. Egy semleges termékhez képest egy politikai sokkal kevésbé terjed el futótűzszerűen (rejtőzködő szavazók, sokan nem is akarnak politikát látni az üzenőfalukon).

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.08.28. 12:25:03

@keresztesg: igen, részben ez az egyik ok, hogy nem használják. De bele se kezdtek! És ezt nem értem, miért. Ez van, majd nálunk is lesz egy Obama, aki időben felismeri az internet erejét.

Ódor Richárd · https://www.facebook.com/odorric 2010.08.30. 02:59:58

@mig8: Mindenkinek megérné netelni, szinte ingyen van. Ha más nem, legalább fórumozzon...

forgacsmanka 2010.09.03. 14:00:45

Azért én találtam jó példát is:
Kovács Péter (www.facebook.com/KovacsPeter.hu)
16. kerület, 366 követő, kevés like, kevés komment, de legalább folyamatos (jan. 15. óta).
Itt is vannak hibák, de legalább csinálják!

gabesas 2010.09.17. 12:05:48

Mostlátom csak ezt a bejegyzést, nagyrészt egyetértünk.

A listaépítés tényleg nem megy egyik napról a másikra, de nem is igazán csinálják (keleti, illetve déli kisvárosokról tudok jellemzően nyilatkozni, egykét megyeszékhellyel).

Az online jelenlét pedig sokkalinkább az iwiwre korlátozódik tapasztalatom szerint, mint azt gondolnánk.
Hiába van saját webje pár indulónak, a megszólítható közösség iwiwen és facebookon, de jellemzően szinte csak iwiwen található meg, érhető el.
Ennek pont az az oka, amit említesz, hogy iwiwen szinten minden online elérhető választó ottvan, facebookon pedig csak töredéke (az idősebbeknek főleg).

Épp ezért sokan aztmondják hogy nem feltétlenül pénzkérdés a saját web, de értelmetlen. Viszont pörögnek a helyi politikai fórumok, az üzenőfalas megosztások, az ismerősöknek küldött körüzenetek.

Itt tartunk 2010 őszén, ha tippelnem kell, 4 év múlva lesz egyfajta generációváltás azért, szóval mosts e késő a listaépítést elkezdeni - és 4 év múlva felhazsnálni.


süti beállítások módosítása