Rossz nézni, ahogy a közösségi média kezdi szétverni a hagyományos, eddig megszokott kommunikációs beidegződéseket. Eddig az teljesen normális volt, hogy húztunk egy határidőt: eddig nincs semmi információ, majd innentől kezdve van minden.
A kíváncsi emberek maradtak kíváncsiak, az kifelé nem látszódott, hogy sem az ügyfélszolgálat, sem más nem adott semmi olyan infót, ami a potenciális és valós ügyfeleket érdekelte. Mert nem lehetett, ez volt megmondva. Pont.
(Ez a hozzáállás nekem sose tetszett, az ilyen kommunikációnak az az üzenete, hogy a cég diktál, az ügyfél fogja be, itt kérem hatalmi különbségek vannak, és nem az ügyfél az úr...)
Nos, azóta történt egy-s-más, Pl. itt a Twitter, itt a Facebook. És ha valaki kérdez valamit, az látszik. Arra reagálni kell. Ilyenkor pedig nem irigylem a közösségi médiát etető szakmunkásokat: nekik sincs infó, ami esetleg van, azt se mondhatja el, amikor pedig tudja, hogy el kellene mondania, és nem lenne senkinek se rosszabb, ha elmondaná, de nem lehet, mert a gépezet nem így működik, különben is, rúgtak már ki embert meggondolatlan twitt miatt, vagyis csak kenni lehet elfelé a válaszokat.
Most pl. a T-Mobile került ilyen hülye helyzetbe. Holnaptól lesz új iPhone, de még azt se mondhatják meg, mennyibe fog kerülni. Semmit. Van ennek értelme? Ettől fog majd nagyobbat szólni? Ugyan!
Ez egy hülye belső szabály, internetet csak messziről szaguló kommunikációs idióták találták ki, és senki nem tudja végigverni, hogy ez fölösleges. Szerintem. Mert az információ éppen segítene az érdeklődőknek. Talán még plusz hype-ot is generálna. Ami nagyobb reklámértéket jelentene. Így meg csak megy az erőből kommunikálás játéka, ami viszont az interneten nagyon bután mutat. Tessék csak megnézni!
Utolsó kommentek