Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Kattintáson innen és túl

Címkék: keresomarketing nap 2010

2010.11.18. csütörtök 21:39 Konrad

A 4. Keresőmarketing napon én legjobban a Kattintáson innen és túl című beszélgetést vártam. Szabó Ákos (exIndex, Adaptive Media) és Nagy Barnabás (UPC) beszélgetett egymással, a moderátor Kozári István (Origó) volt. Ezúton is köszönöm nekik, hogy elfogadták a felkérést!

Az alap koncepció és a cím onnan jön, hogy Szabó Ákos az egyike azoknak, akik többször és több helyen is szót emelt a kattintás alapján történő display vásárlás ellen, míg Nagy Barnabás a UPC online hirdetésekért felelős vezetője, és ők már elsősorban nem kattintás, hanem konverzió (tehát megvalósult vásárlás) alapján vásárolnak. Tehát ők a "két véglet". Kozári István pedig olyan valaki, aki szakmailag felkészült, pontosan tudja, mi a téma és miről szól a történet.

Így aztán a beszélgetés tényleg érdekesen alakult. A témát elég részletesen körbejárták, sok olyan dolog elhangzott, ami elég szélsőségesnek tűnő vélemény - mindkét oldalról.

Néhány érdekes dolog: a UPC nagyon nehezen tud idehaza vásárolni. Az a megoldás, ami nekik kell, nálunk még "nem termék". A konverzió alapú vásárlás olyan mértékű bevállalás, amit sokan nem mernek meglépni. Ezért külföldön vásárol - hazai IP forgalmat. Persze vásárol idehaza is, ha megéri.

Szabó Ákos elmondta, hogy sajnos idehaza nincs kapcsolat a tartalom fejlesztése és az értékesítés között: hiába van hirdetői igény valamilyen tartalomra, a tartalomszolgáltatók nem vagy csak nehézkesen mozdulnak rá. A meglévő felületek viszont sok esetben értéktelenek: nem hozzák az elvárt eredményt.

Egy dologban teljesen egyetértettek: a kattintás alapú árazás a display piacon, mint vásárlási megoldás magában hordozza az összes negatívumot, amit el lehet képzelni. Miközben valójában a kattintás alapú vásárlás nem azért alakult ki, hogy kattintást (vagyis látogatót) vegyünk, hanem mert így olcsóbb a megjelenés...

Vagyis a piac elment valami nagyon rossz irányba, ami nem annyira jó, és ezen változtatni kell. Kellene. A hogyan változtassunk viszont nem derült ki.
 

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr812458123

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Baddestfrogg 2010.11.19. 12:11:34

Szia Konrád!

A változás kényszere egyre inkább ránehezedik a piacra, a megoldások sem hiszem, hogy rettentő rejtélyesek lennének. Valami történni fog. De az a valami nem biztos, hogy tetszeni fog a jelenleg fontosnak tartott szereplőknek.

De ahogy a neurotikus még akkor is küzd a saját jól bejáratott neurózisaiért, amikor már jár terápiába, úgy azok a piaci szereplők, akik rossz vagy idejétmúlt modellekben mozognak, sokáig inkább a rossz modellek faragásába fektetik az energiáikat mint valamiféle radikális megújulásba. Mindig egyszerűbb azt hinni, hogy a körülményeken kellene változtatni, mint elfogadni, hogy a világunkon tartósan csak úgy tudunk változtatni, ha mi magunk megváltozunk.

Az egyik széles körben ismert oka a CT-alapú display-árazás elterjedésének az adview indokolatlan túlárazottsága. Jobban mondva az a nem kicsi hézag, ami szinte mindenhol tapasztalható az adview- és a CT-alapú árazás között. Ahogy a panelben említettem is, és látható bólogatás volt a közönség soraiban a reakció, ha egyébként az adview-árazás rendben van, akkor a tervező símán azt választja. Ez akkor is így van, ha számára szakmai (és nem árazási) okokból fontos a jó CTR. Mert kb. lehet tudni, hogy egy felület mire képes, ha törekszik a jó CTR-re megfelelő kreatívok használatán, jó célzáson és egyéb módszereken keresztül.

Ehhez képest hányan vették a fáradságot, hogy kielemezzék, hogy korrekt szakmai munkával megvalósított display kampány esetén adott felületen milyen hatékonysági mutatókkal lehet számolni? És hány helyen láttunk olyanfajta listaár-korrekciót, ami a meglévő hézagokat orvosolta volna? És akkor még a konverziós szempontokról nem is beszéltünk.

Mivel reagálnak sokan a piacon? Leginkább hisztiznek azon, hogy változik a világ. Másodsorban szaporítják a bannerhelyeket, hogy egy adott oldal CT-termelő képességét megpróbálják szinten tartani, ami persze középtávon mindenképpen hülyeség, sokszor még rövidtávon sem hoz semmit, sőt. Harmadrészt eszetlen módon pakolják egymás hegyére-hátára a különféle bevételtermelőnek vélt eszközöket a bannerektől az affiliate-megoldásokig. Negyedrészt helyenként minősíthetetlen kedvezmény- és bónuszháborút vívnak, amivel lealacsonyítják az egész online médiát, másrészt inkorrekt módon kvázi-korrupcióba kényszerítik a tervezőügynökségeket.

A Kantar szerint 30%-kal nőtt tavalyhoz képest az online költés listaáron az első 9 hónapban, miközben a piaci konszenzus nagyjából stagnálásról szól. Akkor mi adja a 30%-ot? Növekvő árengedmények. Biztos, hogy az árak helyretételének az a legjobb módja, hogy a listaárat helyben hagyom és elsuttogott gigásodó kedvezményekkel hülyítek mindenkit? Egyre gyakrabban bukkannak fel hírek 80-90%-os listaárból adott kedvezményekről. Ez megoldás?

Ez egy tipikus példa a neurotikus magatartásra. Látszólag védem az áraimat, amiről azt gondolom, hogy hozzájárulnak az önképem fenntartásához, közben pedig a végtelenségig korrumpálom magamat.

Lassan eljutunk az ébredés után az analízishez, jó, hogy van Kattintó Klikkünk, de sokkal lassabban haladunk a tényleges megoldások felé, az igazi változáshoz. Engem sokan kritizáltak a hangoskodásomért, sokszor félreértve vagy félemagyarázva azt, amiről beszéltem, írtam. Erre szerintem igenis szükség volt, ébresztőnek szántam. De az én szándékom, ahogy ezt sokan rosszul gondolják, nem a világ visszaforgatása 2003-ba, hanem egy olyan változás katalizálása, ami nyeregben tarthatja a hazai minőségi online tartalmat.

Tőlem tavaly azt kérdezte egy nagy nemzetközi cég regionális képviselője, hogy miért gondoljuk, hogy ezen a piacon öt év múlva a helyi szereplők érdemben labdába fognak rúgni. Érdemes ezen elgondolkozni egy kicsit.

Üdv, Ákos

fraki 2010.11.22. 14:03:34

"Vagyis a piac elment valami nagyon rossz irányba, ami nem annyira jó"

Piroska nagyon csúnya, ráadásul nem is igazán szép :)

Apropó, Konrád, lehet tudni valamit a Szörcs-ös "független kivizsgálóbizottságról"?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.11.22. 14:08:58

@fraki: nem jól értelmezed. Nem jó, hogy a piac rossz irányba ment, vagyis nem tesz jót a piacnak sem.

A Szörcsnek semmi köze ehhez a posthoz, ráadásul hozzám sem, tehát nem tudok és nem is akarok itt ezzel foglalkozni, bocs.

fraki 2010.11.22. 15:14:24

@Konrad: Persze, vágom, ettől még tautológia ("ez konkrétan egy rossz dolog, ami általában rossz").

A szörcs tényleg off, azért hoztam fel, mert te kardoskodtál amellett, hogy bízzuk a dolgokat valami ismeretlen, megfoghatatlan kivizsgálóbizottságra ahelyett, hogy néhány IP címet bökjenek ki, és tipikusnak tartom, hogy ezután az érdeklődés(ed) szépen elsikkadt. Tudom, írjak emailt. Részemről nem offolok tovább, elnézést.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.11.22. 17:40:44

@fraki: hmmm, akkor legyen nyomatékosítás :) Igazad van, így újra elolvasva...

(Szörcs: jogos a kérdés, a témát én se felejtettem el, még fogok róluk írni.)

Tőzsde oktatás Szeged · http://sinkronprofit.hu/ 2010.12.16. 10:52:23

A kattintás alapú vásárlás nem rossz, sőt ez a jövő. Ennek szerintem igy kell maradni, hisz már sok olyan internetes website van ahol vásrolni lehet és nem kell elmenni km-eket mivel házhoz szállítják.


süti beállítások módosítása