Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (5) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (7) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1368) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (7) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (438) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

A nagy Statcounter-para

Címkék: iwiw statisztika

2011.01.24. hétfő 23:18 Konrad

A múlt hét végén eltemették az iWiW-et. Bár nem halt meg, sőt, várhatóan az elkövetkezendő módosítások kicsit több életet is fognak belé lehelni, de egy eddig nem igazán ismert statisztikai szolgáltatáson hirtelen nagyot zuhant a grafikon, és azt a hatást keltette, mintha az iWiW látogatottsága hirtelen a Twitter hazai látogatottságára esett volna. Az igazán drámai az esés sebessége: alig néhány hét alatt állt bele a földbe a grafikon.

Az alap cikk a Techline-on van, amin annyira nem lepődök meg, nem ez az első bulvár szagú írás náluk. De a tények tények, mondhatnánk, a grafikon csúnya esést mutat. És bár a cikk megemlíti a Webaudit adatokat és a Google Trend-et is, azoknak a grafikonja valamiért nem fért bele az írásba.

Mondjuk azt nem értem, hogy csak nekem tűnik fel, hogy fájóan hiányzik a Network.hu, és a MyVip? Na mindegy...

A dolog annyira komoly lett, hogy ma az [origo] PR ügynöksége kiadott egy közleményt, hogy nem szabad a számokat komolyan venni. De mégis, mi hiányzik a cikkből, mi az, ami történt? Mert a cikk szépen leírja, hogy ez a grafikon nem látogatottság, hanem valamilyen módon az aktivitás mérése. Akkor tehát?

Ami történt, az természetesen design váltás az iWiW-en. Emiatt mérhet kevesebb oldalletöltést naponta a Webaudit és emiatt eshetett ekkorát a Statcounter is.

Mert azt bizony nem igazán tudjuk, pontosan mi alapján is mér az a rendszer. Csak azt valószínűsíthetjük, hogy az iWiW forgalomterelő képességét figyeli.

We rank social media sites according to their traffic generation capabilities i.e. the amount of traffic they refer to other websites. We do NOT rank social media sites according to the amount of traffic they receive.

De az ilyen nagy esés, ami egybeesik az új designnal, és más mérések nem támasztják alá, azt mutatják, hogy vélhetőleg a módszertani probléma az, amire a Techline újságírója bukkant. Hogy pontosan micsoda? Ehhez sajnos nagyon kevés az adat. A Statcounter oldalán 2010 májusi számszerű adatok érhetőek el arról, hány helyről származnak az adatai, és ennél többet nem mond el, így sajnos nem nagyon lehet mit kinyomozni.

Tanulság? Nem sok van. Talán csak az a régi mondás, amit tanultam: megfelelő mennyiségű adat birtokában mindent, és annak az ellenkezőjét is be lehet bizonyítani.

23 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr192611284

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

wroadd (törölt) 2011.01.25. 07:43:55

Az átállás miatti (hibamentes) csökkenés azért nem lenne ilyen szép görbe, inkább egy szakadást mutatna.
Számomra az a furcsa a diagramon, hogy milyen ívet ír le és hogy milyen hirtelen szakad meg a csökkenés az IWIW esetében.

blog.sancho.hu · http://blog.sancho.hu 2011.01.25. 09:27:39

Kapcsolódó bejegyzés máshonnan, mely cáfolja az iWiW userek aktivitásának csökkenését: thinkdigital.blog.hu/2011/01/23/haldoklo_iwiw

OFF: A Twitter doboz lassítja az oldalad elérését, kezelhetőségét, míg be nem töltődik.

BrandBuild · http://certificateofwords.com/word/Brandbuild/ 2011.01.25. 09:59:52

Mérnökként azt kell mondanom hogy egyet értek Konráddal. Ennyi adatból az állítást is megcáfolom és vissza.

Ilyenkor mindig azt szoktam mondani. Ha a statisztika nem segít akkor menny ki az utcára és nézz körül az jobb eredményt ad majd.

A trend a brand változik, ciki lesz és nem. És ahogy Hofi mindta. a gyerek nem akkor szart be a pelusba mikor kicsordul belőle.

Szóval a csökkenés mit eredmény egyáltalán nem biztos hogy akkor következik be mikor az esemény.

Az a kérdés hogy local vagy globál elsz a jövő internet megoldása és ha másnak is az a válasza erre hogy globál akkor nincsenek kérdések.

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2011.01.25. 15:35:06

Az IWIW redesign legnagyobb hibája mintha az lett volna, hogy az új dizájnban a belépőoldalon a loginformnak más paraméterei lettek, így akinek browserbe volt elmentve a pwd, az kereshette elő újra. Én így jártam - nem is láttam napokig az új dizájnt.

Sose hiszek az Alexának, de a redizájnt követő időre szép nagy és szignifikáns BounceRate-növekedést mutat, aminek jelentenie kell valamit.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.01.25. 15:49:24

@Bánóczy Zoltán: igen, nem hivatalosan január elejére állt be a régi rend. De ez a grafikon azért mintha kicsit mást mutatna, nem? :)

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2011.01.25. 15:56:57

@Konrad: Ennyire nyilvánvalóan nem rossz a helyzet, persze.

ave 2011.01.25. 20:06:19

A HTTP referert veszi alapul a mereshez, ha tehat ez alapjan csokken a kikattintasok szama, akkor az iwiw ugy csinalja az atiranyitasokat, hogy azok valamiert nem kotodnek az iwiwhez a statcounter szerint.
Nem tudom, nem vagyok iwiw tag, sima <a href=""> tagok vannak az uj iwiwen? Esetleg onclick eventre van kotve valami okos js, ami valamiert egy redirect.t-online.hu/redirect?url=... szeru URL-en keresztul kuldi a uzert a cel URL-re?

Vagy egyszeruen az iwiw maga kerult uj domainekre terelve? pl. bejelentkezes utan iwiw1.hu -n fut az adott uzer. Nagyon bena megoldas lenne, de valami ilyesmit kell keresgelni.

inebhedj - szerintem 2011.01.25. 21:28:35

@ave:

Amennyiben a HTTP referer-t, mint környezeti változót érted, elég problémás volna (csak) arra alapozni, mivel annak az értéke kliens-függő (pl. az MSIE kliensek alapból nem küldik).

ave 2011.01.25. 22:25:15

@inebhedj: Persze hogy azt. Honnan mashonnan tudna az linkelt URL websiteja, hogy honnan jon a latogato, ha nem a referer-bol? Persze, hogy nem valos teljesen, de mondj mas megoldast.

kocol 2011.01.25. 23:03:36

hja, azért általában minél több adatod van, annál jobb következtetést tudsz levonni. Hacsak nem arra törekszel, hogy a magad igazát igazold úgy, hogy figyelmen kívül hagyod a nem neked tetsző adatokat.
Azért egy rendes, módszertani szabályokat betartó statisztikus figyelembe veszi az adat megszerzésének módját, annak lehetséges hibáit, reprezentativitását is.

dH2K · http://dh.squidcode.com 2011.01.25. 23:31:21

Kedves Olvasók.

Bár az eredeti cikket is olvastam, ott mégsem éreztem, hogy hozzá kellene szólnom, azonban most megteszem.

Úgy érzem, kompetens vagyok a témában, hiszen közel 3 éven át dolgoztam a StatCounter nevű cégnél. Tulajdonképpen az egész skálázható, failproof backend rendszeren át a frontenden keresztül a mérést végző kódon keresztül mindent alapjaitól újraterveztem és fejlesztettem ez idő alatt, egy komplett, jól működő rendszert hagyva hátra.

Fontos megérteni, hogy működik a rendszer. A rendszer nem szerveroldalon, hanem kliensoldalon méri a látogatottságot, azaz nem letöltéseket, hanem felhasználói aktivitást mér. Ha a fenti grafikon valóban az SC-től származik, úgy valószínűleg olyan struktúrális változás állt be az oldalban - feltehetően ajax, stb. technológiák bevezetését követően - mely ez irányba befolyásolta a mérést (azaz a mérőkód nem az előírtaknak megfelelően került elhelyezésre).

A rendszer pontos leírását (angolul) itt találhatjátok:

statcounter.com/features/

Szájbarágósan, részletesen.

Van már új felület is, még csak béta, itt elérhető:

beta.statcounter.com

Ez már kicsit civilizáltabban néz ki.

A publikus global stat-ot itt találhatjátok:

gs.statcounter.com/

Mikor megváltam a cégtől, akkor közel 9 billió találatot mért egy hónapban, gondolom azóta ez a szám jócskán emelkedett, így aránylag pontos globális mérést végez a rendszer.

Klassz cég, remek ügyfélszolgálattal.

Elkezdtem egy magyar verziót is készíteni nekik, ami itt található:

www.statcounter.hu

Valamint, ha szeretnél beszállni a fordításba (szinte bármilyen nyelvre), itt megteheted:

translate.statcounter.com

Remek rendszer, imádtam ott dolgozni, igazi kihívás volt egy ilyen volumenű rendszert skálázni. Angolul tudok bátran érdeklődjenek az ügyfélszolgálatukon vagy a fórumokban, elsőrangú ügyfélszolgálatuk van, mindenkinek személyesen segítenek.

Remélem, segítettem,

üdv,

Tamás

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.01.25. 23:35:55

@dH2K: szia,

köszi az infókat. Azt le tudnád esetleg írni, hogy pontosan milyen felhasználói aktivitást mér a rendszer? Én nézegettem, de nem volt teljesen világos. Az iwiw-ben nincs ilyen kód, tehát elvileg annak a változása önmagában nem kellett volna, hogy ekkora esést mutasson.

dH2K · http://dh.squidcode.com 2011.01.25. 23:47:11

@Konrad: A globális, publikus statisztika így mér:

gs.statcounter.com/faq#methodology

A címlapon tudsz "social media" opciót választani, ami a nagyobb szociális hálózatokat hasonlítja össze. IWIW nincs köztük (lehet hogy régebben volt...), de az is lehet, hogy valaki csak belerajzolta az iWiW-et és azóta is fetrengve röhög.

Úgy látom, jelenleg az SC egyáltalán nem foglalkozik az iWIW-el.

Magyarra fordítva a fenti metodológia lényegét: a rendszer többek között a referrereket méri. Mivel 3 millió weboldalon van világszerte SC kód, ezért aránylag nagy lefedettséggel mérhető, hogy az ezt a 3 millió weboldalt látogató havi 9 milliárd felhasználó milyen oldalakról érkezik. Ez alapján lehet képet formálni arról, hogy mennyien látogatnak más, mérőkódot nem tartalmazó oldalakat.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.01.25. 23:53:42

@dH2K: ezen ott van az iwiw: gs.statcounter.com/#social_media-HU-weekly-201041-201103

Hát, a referer megbízhatósága... mondjuk úgy, messze áll a valóságtól. Ellenben szerinted mi történhetett? Megváltozott az iwiw-en a linkelési megoldás? Vagy kiesett egy nagyforgalmú site a mértek közül?

dH2K · http://dh.squidcode.com 2011.01.25. 23:59:28

Nyilván száz százalékos precizitással mérő rendszer ebben a témában nem létezhet, de azért egy aránylag jó közelítést képes adni a rendszer.

Megkérdeztem az SC tulajdonosát a témával kapcsolatban, írok, ha van fejlemény.

üdv,
T

dH2K · http://dh.squidcode.com 2011.01.26. 00:04:07

Igen, Magyarországra szűrve valóban látható a rendszer - érzésem szerint egyértelműen az iWiW átszabását követően az SC jelenleg nem kapja el megfelelően az onnan érkező hivatkozásokat. Irtam az SC-nek, további update esetén ismét írok.

OkoskaTo:rp 2011.01.26. 06:28:04

@Konrad: Nem tudom, Indexet már nem divat olvasni? Itt van egy cikk, a többi mérő grafikonjával, illetve linkkel együtt.
index.hu/tech/hoax/2011/01/21/haldoklik_az_iwiw/

Skj Joe 2011.01.26. 07:54:20

Legyünk őszinték.
1, A jó hír nem hír, a rossz hír jó hír, mert elolvassák.
2, Egy ilyen hír meg megmozgatja a magyarok többségét.
3, Miért is kell csodálkozni, ha egy cikk nem tartalmaz minden kapcsolódó adatot. ilyen cikkből igen kevés van.
4, Az iwiw, még az új designal sem csábító, és a legtöbben, akik a facebookot is használják, azt sokkal jobbnak tartják (én is). Ezáltal oda csábítják az ismerősöket.
Na, most feltételezve, hogy az újságírók egy részénél sincs ez másképpen, érthető, hogy előszeretettel publikálnak olyan infóval, ami közel áll az ő gondolataikhoz is. Plusz még egyszer megjegyzem a rossz hír, jó hír.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.01.26. 09:07:44

@OkoskaTo:rp: olvastam. De abban nincsenek tévedések, az egy sokkal korrektebb cikk. Ugyanakkor az Index cikk megjelenését követően jött ki a sajtóközlemény (amiben nem említik az Indexet, csak a HVG-t és a Techline-t), ezért gondoltam, hogy a téma megér egy kis utánaolvasást, és egy postot.

@Skj Joe: sőt, a konkurenciába rúgni - ha van miért - még jobb.

Skj Joe 2011.01.26. 09:12:58

@Konrad: Igen. Ez így működik. Mindenki manipulál mindenkit, még az is aki tagadja. :)
Azonban belerúgni az esetek többségében csak abba lehet, aki hagyja, vagy okot ad rá. Szerintem.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.01.26. 09:20:05

@Skj Joe: belerúgni bárkibe lehet, de nem mindenkibe érdemes :)
Ellenben ez a stat jól láthatóan hibás. Aki ebből cikket ír, vagy az alkalmatlan arra a munkára (mert nem képes felmérni, minek van értéke) vagy valami szándék vezérelte.
Ez utóbbit tartom kevésbé hihetőnek. Szerintem csak annyi történt, hogy valaki kiszúrta, dejó, érdekes, megírta, és a szerkesztő nem dobta ki, hogy ez szakmailag nehezen vállalható így.

Skj Joe 2011.01.26. 09:29:11

@Konrad: Igen, az adat hibás, nem teljes.

Ez azonban a valóságban nem túl sok embert izgat. Itt most pár száz, max pár ezer ember elolvassa a Te cikked és levonja a konzekvenciát.
Van még néhány száz, vagy ezer, aki alapból, a hozzáértése miatt tudja, hogy a hír hibás.
A többi több százezer ember meg elhiszi amit olvas. És nem azért mert buták, vagy ilyesmi, hanem azért, mert ezt írták és kész.
A szakmai vitákba meg azért nem megyek bele, hogy ki és mit írjon, mert őszintén szólva, ez az újságíró, vagy blogger közösség egyes tagjain kívül senkit sem érdekel. A többségig el sem jut ez a "vita". Ez az igazság és szerintem ezzel Te is pontosan tisztában vagy, hiszen nem ma és nem is tegnap előtt kezdtél bloggolással és marketinggel foglalkozni.

Most megyek, dolgozok. :)

gregasz · http://www.strawberrygoldens.hu 2011.02.02. 16:20:44

a történet folytatása:
www.techline.hu/it_vilag/20110131_iwiw.aspx

Novak Petivel beszelgetnek errol (is).


süti beállítások módosítása