Az elvárások szinte mindig magasabbak, mint aztán az eredmény. Egy ismerősöm ezt úgy fogalmazta meg, hogy célozd meg a csillagokat, eléred a lámpavasat. Sajnos a reklám, a marketing egész folyamatába bele van kódolva a csalódás lehetősége. És hiába vannak a jó példák, hiába lehet rámutatni olyan esetekre, amikor valakinek nagyon bejön, azért mindig van olyan is, hogy valami nem jön be. Vagy nagyon nem jön be.
Fel kell készülnöd arra, hogy csodásnak a kikiáltott eszköz, a minden bajra megoldást nyújtó elixír, a bölcsek köve valójában bazári kacat. Illetve mégsem az, inkább csak egy eszköz. Egy kutya közönséges, hétköznapi eszköz.
Például az alumínium, amikor megjelent mint evőeszköz, luxuscikk volt. Mára ugye nem az. Elmúltak azok az idők, de a funkció maradt. Csak sok dolog megváltozott.
Így vagyunk számos online megoldással is. Legyen az e-mail marketing, közösségi média, bannerek vagy PPC, egy idő múlva mindről kiderül, hogy nem a világot fogják megváltani, hanem "csak" mint új eszköz kerülnek be a repertoárunkba.
De előtte azért csalódnunk kell benne. Hogy a csalódásból tanuljunk. És ha képesek vagyunk erre, akkor egyszerűen csak a helyére rakjuk a dolgokat, és haladunk tovább.
Ez az élet rendje.
Utolsó kommentek