Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Utánlövés mobilon

Címkék: mobil

2011.04.08. péntek 00:27 Konrad

Szerdán volt a 2. Smartmobil konferencia, és mivel voltam a tavalyin is, így volt összehasonlítási lehetőségem. Ez sokaknak nem adatott meg, egy év alatt nagyon sok dolog történt a világban, és ez a konferencia minden pillanatán érződött is.

2010-ben a Smartmobil - akkor még iPhone vs. Android - konferencia az érintettek és a szakmailag érdeklődők konferenciája volt. Így is sokan, 300 körülien mentek el rá, de az "általános műveltető" előadások mellett voltak nagyon kocka programozós előadások is. Én amikor aznap odaértem, elsőként egy ilyenbe hallgattam bele, és megmondom őszintén, felét se értettem annak, amit az előadó mond - miközben a terem tele volt, és feszülten figyelt hallgatóság.

Aztán eltelt egy év. Mára a mobil nem lehetőség, hanem valóság. Az okostelefonok lassan a csapból is folynak, a tablet-ek megjelenésével és kezdődő térhódításával pedig egy teljesen új világ formálódik. Egy olyan új világ, ahol megváltozik még az az internet is, amit eddig azt hittünk, annyira jól ismerünk.

És persze megváltozott a közönség is. Lehet, idén is ott volt mindenki, aki tavaly, de végül idén 750 főnél zárták le a jelentkezést a szervezők. Mitől lett hirtelen ennyire sexy ez a téma? Illetve: miért jöttek el ennyien?

Nem az előadásokért, úgy sejtem. Bár folyamatosan sokan voltak a termekbe, és délután már három helyszínen folytak az előadások, és azok jók is voltak. Amit én éreztem, amit én láttam, az a várakozás és kíváncsiság. Azt éreztem a levegőben, hogy senkinek nincs arról fogalma, mi lesz itt még az elkövetkező években (sőt, hónapokban), de senki nem akarna lemaradni arról, ami majd lesz, legyen az bármi.

Ezért itt kell lenni, figyelni, rácsodálkozni és beszélgetni azokkal, akikkel egyébként is szoktunk.

Szerencsére tényleg sok hasznos infó elhangzott, jobbára olyanok, amelyek itt-ott összegyűjthetőek a netről is, de azért lényegesen egyszerűbb és gazdaságosabb mindezt egy napba tömörítve meghallgatni. És persze jó érzékkel a szervezők meghívták az összes fontos hazai tartalomszolgáltató vezetőit is, így aztán üzleti hitelességből sem volt hiány.

A 2011-es konferencia tehát már sokkal inkább az érdeklődők és a szélesebb szakma konferenciája volt. Egy olyan rendezvény, ahol többé-kevésbé jelen volt mindenki, aki majd a következő időszakban meg fogja határozni a hazai mobilos tartalmak fejlődését, a hazai mobilos üzletek hátterét.

A kockák, a látnokok, a kódolók is itt voltak, de a szerepük érezhetően a háttérbe szorult. Ők majd előbb-utóbb megcsinálják a maguk Smartmobil MeetUp-ját, ahol szakmázhatnak. A Smartmobil konferencia pedig seregszemle lett. Szükséges, fontos, és meghatározó rendezvény. Gyorsabban kinőve a semmiből, mint amilyen gyorsan tényezővé váltak az okostelefonok a piacon.

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr622808546

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hegyi Zsolt · http://zen-taxi.blog.hu 2011.04.08. 10:31:42

Konrád, addig értem is, hogy alkalmazásfejlesztés, addig is, hogy tartalomszolgáltatás, de ennyi. A valóság és a konferenciás helyzet szerintem a hétköznapok szintjén azért lényegileg más itt, a végeken. Egyszerűsítve, a szifonos irány a zárt, majdénmegmondom, nekedmiajó vonal, de hazai viszonylatban valóságban az alkalmazások kis része alkalmazkodik a helyi viszonyokhoz, az android meg a maga nagy nyitottságával a gyakorlatban olyan élmény, mint lomtalanításkor guberálni, szóval egyelőre egyik se az igazi. Mondom, itt, Magyarországon. Ettől még lehet mást láttatni konferenciákkal, mintha fontosak lennénk, mintha számítanánk, de úgy érzem, nem ez a valóság.

Az egy másik kérdés, amit Pollner igen jól leír, csak óvatosra csomagolja, hogy ez az egész javarészt a pénzről szól, nevezetesen: konferenciát szervezni jó dolog, van benne potenciál, mert a lelkes érdeklődők ha jól van beárazva, kifizetik a pénzt, aztán hogy mit kapnak érte, másodlagos, mert senki se fogja bevallani, hogy üres fecsegésre adott ki kurva sok pénzt feleslegesen, mivelhogy szeretne benne lenni a brancsban, ezért akkor is éljenezni fog, ha javarészt a büfében ült és próbált közel kerülni a megmondóemberekhez.

De mondd, ha nem így van :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.04.08. 11:09:00

@Hegyi Zsolt: amiket írsz, azzal nem vitatkozom, viszont szerintem azt sem vitatja, amit írtam. Még senki nem tudja, mi lesz itt a helyzet, mennyi értelme lesz a mobilos dolgoknak, mennyire lufi, mennyire mainstream. A kincstári optimisták persze nyomják a pozitív üzenetet, viszont a többség ahogy nézem kivár.
És igen, jó business egy ilyen szervezés is, de lássuk be, ha nem lenne rá igény, nem mentek volna el ennyien :)

Hegyi Zsolt · http://zen-taxi.blog.hu 2011.04.08. 11:16:59

@Konrad: az "akarni lenni valaki" érzés az, ami miatt elmennek, 10-20 ezer forint nem a világ, ezért a pénzért megvehetik azt, hogy együtt kvaterkázhatnak elvileg az önjelölt megmondókkal.

Amikor elkezded részleteibe menve figyelni a hazai IT kört, érdekes tapasztalatokra tehetsz szert. Összehasonlítva bármi más szakmával, ez az, ami a legkevésbé valós eredményekről szól, és ez az, ahol a legtöbb részképesség-kieséses keresi az identitását.

ani36 2011.04.08. 11:40:34

Érdeklődöm, hogy tudtok olyan újságcikkről, ami összegezi, értékeli a konferencián elhangzottakat? Tartalmi szempontból, nem az üres csevegésekre gondolok.

Mr.Insider · http://insider.ruul.hu 2011.04.08. 18:01:19

beszélgettem egy régi mobilos szakmabelivel a konf-ról, és azt mondta nem tanult semmit, pedig nagyon akart. szerintem itthon egyre inkább az a nagy gond, h "haverkodni" és brunchozni járunk egy ilyen konf-ra, nem pedig tanulni... a mobilszakmabeli ismerősöm szerint egy külföldi konf-on (pl. Nokia éves konf) meg tudja az ember, h mire számíthat a köv. években. Vannak bejelentések, igazi párbeszéd a nagyok vezetőivel etc.

Bocsi, félreértés ne essék: nem kritizálni akarok, mert a Suu kapcsán kaptunk kritikát ezerrel. Csak azt mondom, h ezt a faktort nem kellene elfelejteni. A világ másik fele ez utóbbitól fejlődik, nem a haverkodástól :-))

Hegyi Zsolt · http://zen-taxi.blog.hu 2011.04.10. 14:59:16

Inspiráló voltál Konrád, folytatásos IT regénybe kezdtem. :D
zen-taxi.blog.hu/2011/04/10/az_it_burzsoazia_1

szemhal 2011.04.14. 11:29:16

Kíváncsi vagyok, vajon milyen lesz a Média Hungary-n a mobilblokk?


süti beállítások módosítása