Mérni kell. A marketingben ezt tudja mindenki, akinek fontos az eredmény. Az interneten ráadásul mérni kötelező. Sőt, nemcsak kötelező, de ki sem szabad hagyni, mert akkor kb. be is csukhatjuk a boltot. De az online marketingben a mérés sokszor nem jut tovább annál, hogy mit teljesített a weblapunk, vagy mit látunk a kampányainkból. Pedig a lényeg valahol itt kezdődik.
Ott, ahol a Google Analytics-nek elfogynak a funkciói.
Ez pedig az ügyfélkezelésünk, minden olyan tevékenységünk, amely a már meglévő ügyfelekkel kapcsolatos. Valamikor az első marketinges féléveim egyikében tanultunk egy fogalmat: a MIR-t. Jót nevettünk a nevén, akkoriban röpködött fölöttünk egy ilyen nevű - szovjet - űrállomás, és egyébként is, békét illetve világot jelent oroszul (így a világbéke "miru mir", ha jól sejtem). De ez a marketinges MIR nem az űrállomás, és nem is orosz. Ez egy rövidítés, mégpedig a Marketing Információs Rendszer rövidítése. Na, és ennek fontos része az ügyfelek mérése, elemzése.
Ehhez pedig nagyon sok jó informatikai rendszer készült, ezeket hívjuk CRM rendszereknek.
"A CRM, azaz Customer Relationship Management (ügyfélkapcsolat-kezelés) fogalma egy cég ügyfelei felé irányuló tevékenységeinek leírására szolgál. A CRM szoftverek ezt támogatják, segítségükkel könnyedén megszervezhetjük és automatizálhatjuk az értékesítést, a marketinget és az ügyfélszolgálatot."
A CRM rendszerek általános jellemzője - a sztereotípiák szerint -, hogy nagyok, drágák és bonyolultak. Ráadásul kell hozzá saját server, meg támogatás, meg minden egyéb izé. Így aztán a kis cégeknél a CRM szoftverek helyett jó esetben Excelt, rosszabb esetben a kockás lapot használják. Pedig néha nagyon jó lenne, ha minden kézre állna, látnánk, hol tartunk, mi is van a cégünkkel.
Már jó ideje piacon van egy olyan megoldás, ami kompromisszumot nyújt azoknak is, akik nem akarnak vagy nem tudnak havi százezreket kiadni CRM rendszerre, mégis kell nekik. Ez a rendszer a MiniCRM. Az elkövetkező hetekben róluk, illetve a rendszerükről is fogok írni. Azt gondolom, hogy érdemes megismerni jobban, hogyan lehet konkrétan a MiniCRM-et használni, illetve általában miért jó az nekünk, marketingeseknek, ha egy CRM rendszer támogatja a munkánkat.
Egyszóval: kalandra fel, rendezzük rendszerbe ügyfeleinket, legyünk sokkal hatékonyabbak!
(x)
Utolsó kommentek