Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Hív a vasút?

Címkék: onlinemarketing

2011.06.07. kedd 13:20 Konrad

Tegnap Szegedre kellett mennem (Budapestről), és kivételesen nem autóval mentem. Úgy gondoltam, megnézem, milyen élményeket hoz a vonatozás. Imádok autózni, de sokszor érzem azt, hogy a vezetéssel töltött időt lehetne másra is használni. Például dolgozni... Éppen ezért direkt olyan szemmel néztem ezt az utat, hogy mi éri meg jobban: autóval menni vagy vonatozni?

Pusztán a számok alapján a vonat olcsóbb. Nem nagyon olcsóbb, de olcsóbb. A vonatjegyből a legolcsóbb megoldás 6720,- Ft, a legdrágább 9120,- Ft. Az előbbi helyjegy nélküli másodosztály, az utóbbi első osztály, helyjeggyel. (Én az utóbbit választottam, szeretek kényelmesen utazni...) A jegy mellé jön a helyi közlekedés, vagyis ki kell menni az állomásra, és Szegeden is el kell menni oda, amiért utaztam. Ez szerencsés esetben 2-2 vonaljegy, én ennyivel meg is úsztam. Ez együttesen 1200,- Ft. Vagyis 7920,- Ft (illetve nekem 10320,-).

Autóval 360 km, ez 7,5 l-es dízel fogyasztással durván 10000,- Ft. Erre jön a 4 napos pályadíj, 1650,- Ft, és a szegedi parkolás, ami olyan 600,- Ft körül megvan, tehát összesen 12250,- Ft, nem számolva a kocsi árát, a fenntartási díját, plusz erre a távolságra eső olaj és szerelési díjat. Ha ezeket is beleszámolom, akkor akár 20000,- Ft is lehetne a költség, de ennél nem sokkal több.

A fentiek alapján ki-ki eldöntheti, mennyit ér meg neki az utazás. A vonat első osztályra még visszatérek...

Nézzünk egy másik vetületet: az időt. Autóval ez így néz ki: Bp-Szeged háztól házig bő 2 óra, legyen 150 perc (vagyis 2 és fél). Összesen 300 perc, 5 óra. A gyakorlatban ez úgy nézett ki, hogy 10-re kellett Szegedre menni, autóval tehát elég reggel 7-kor felkelnem, majd miután elvégeztem a dolgom, azonnal jöhetek vissza, még ha hazamegyek Szegeden ebédelni, akkor is Budapesten vagyok még bőven 5 előtt.

A vonat kicsit más. Reggel fél 6-kor kell kelni, 6 előtt 5 perccel indulni, és kb. 9.40-re voltam a célnál (busz-vonat-villamos). Ez együtt 225 perc. Visszafelé is hasonló, vagyis az is újabb 220-230 perc, együttesen 450 perc, ami 7 és fél óra. És kb. 6-ra értem haza. Ebből a 7 és fél órából a vonatút, vagyis durván 4 és fél óra az, amit munkával tudok tölteni. Vagyis bár több az időigény, de mindent összerakva nyerek 2 és fél óra munkaidőt.

Megér ennyit a korábban kelés?

Végül: az utazás így is, úgy is fárasztó. Sokat segít az első osztály, ahol jellemzően alig páran utaztunk (és az utasok fele vasutas). Vagyis nincs tömeg, nincs zaj, nincsenek szagok. Van viszont számomra állíthatatlan légkondi... De ez nem baj ilyen nyarakon. De míg a vonatút fizikailag fárasztó inkább, az autózás agyilag. Vagyis munka szempontjából megint a vasút nyert.

Ezek alapján, ha egyedül megyek, elvileg jobb a vonat. És ez igaz is lenne, ha pár dolog működni is a hazai vasútnál. Mikre gondolok?

  • Képesek legyenek oda adni helyjegyet, ahova kérem. Ne kelljen visszasétálnom a pénztárhoz, hogy amit adtak, az nem asztal mellett van és nem az együléses soron van...
  • Legyen konnektor.
  • Nem lenne baj, ha lenne wifi...

Ami még furcsa nekem: semmit nem tesznek azért, hogy az ember többet fizessen az első osztályért. Semmi olyan extra szolgáltatás, semmi olyan plusz, ami miatt az ember többet fizetne. Pedig ez is üzlet, és ha mondjuk csak az első osztályon lennének a fent felsorolt dolgok (vagy azok egy része), talán nem kongana az ürességtől a kocsi.

Összbenyomásban, úgymond érzelmileg tehát nem győzött meg arról a MÁV, hogy velük utazzak. Pedig az észérvek alapján velük kellene, csak valahogy nem érzek késztetést erre.

Viszont van ennek egy marketinges tanulsága, és ezért is hozakodtam elő az egésszel: attól, hogy valami olcsóbb, attól, hogy valami racionálisan jobb, még nem szükségszerű, hogy az kell nekünk. Ha valami nincs jól csomagolva, ha valami nem mutatja meg magát, nem ismerjük meg az előnyös oldalát, akkor nem lesz érdekes. Mondják, a jó borhoz nem kell cégér. De ez így nem igaz: pont a jó borhoz kell a cégér, hiszen azt a könnyebb eladni - hiszen jó!

A vasút is megtanulhatná magát eladni. A szolgáltatása még most, lepusztult állapotban is versenyképes lenne.

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr162964359

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Merras · http://miyazakijun.hu 2011.06.07. 13:25:58

Pont Szegedre elég sokszor volt alkalmam vonatozni, helyjegyes másodosztály se rossz, kivéve, ha valamelyik utastárs hangos-nyűgös gyerekkel megy...

Nekem sose jött össze ez az "útközben dolgozok valamit"-metódus, bármilyen úton képes vagyok bealudni... ha meg nem, akkor inkább olvasok.

jabjab · http://www.jabjab.hu 2011.06.07. 13:35:14

Igen, jogos az agyalás, mert ha tehetném, legtöbbször én is vonattal mennék Siófokról. De a képlet nem is ilyen egyszerű.

A 2.5 óra plusz munkaidőből 1.5 óra abból jött hogy ennyivel hamarabb kellett kelned.

Az autó költsége benzinnel (és minden egyéb költésggel, nálam), most mindent belevéve 22 forint, azaz 360 km-re (a te példádat veszem) 8 ezer alatt maradna.

Mindjárt egyszerűbb a képlet, ha:
- ketten utazunk
- be kell vásárolni
- egynél több helyre megyek Budapesten

Valljuk be, a magyar vasút elképesztően borzalmas állapotban van, nem véletlen hogy egyre többen választják a drágább (de kettő emberre már olcsóbb) autót. És maradjunk abban, hogy az atrocitások amik érik az embert (büdös utitárs, vécé állapota, cipelni kell a csomagot, késések kiszámíthatatlansága, stb) miatt majdnem egyértelmű a döntés.

Persze más lenne ha:
- árban is versenyképes lenne (két emberre még legyen ugyanaz a költésge mint az autónak)
- szolgáltatásokban szintén

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.06.07. 13:43:55

@jabjab: igen, jelenleg két emberrel egyáltalán nem éri meg. És a szolgáltatás csak akkor elfogadható számomra, ha az első osztályon utazok. Mivel egy évben átlag egyszer fordul elő, hogy vonatra ülök, így pont belefér az nem sok plusz pénz.

Mr Y · http://blog.hu 2011.06.07. 13:58:10

@Konrad: Arról nem is beszélve, hogy milyenek a bérlet árak, ha például minden munkanap szeretnél csak utazni. (hétvégente nem...)

Sokkal jobb ha talál az ember egy útitársat valamelyik telekocsis oldalon például.

Vagy ha mondjuk a kocsi dízel, de csak 4,5-öt eszik 100-on :D

sajt · http://sajt.tumblr.com 2011.06.07. 15:41:33

Ha viszel egy gyereket is, akkor máris féláron utazol, igaz, dolgozni nem tudsz :) De legalább tudsz vele foglalkozni egy kicsit.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.06.07. 16:04:26

@sajt: z most nem volt opció :)
Ha gyerekkel megyek, az tuti autó, sokkal békésebb az út. Foglalkozni meg máskor szoktam.

viteez 2011.06.07. 19:50:50

szombathely-székesfehérvár útvonalon sokszor a 2. osztály tisztább és kényelmesebb, mint az első... és ezt nem tudod előre, a jegy megvásárlásakor, csak amikor meglátod a szerelvényt. valamint sokszor van az összeállításban lefokozott 1 osztályú kocsi... miért vegyek +ezer forintért lutrit?!

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.06.07. 19:55:13

@viteez: hát ezért ne. Szeged ebből a szempontból szerencsés. Nem tudom, most hogy van, de pár éve nem mertek koszos, kicsit hibás kocsit küldeni arra, mert a szegedi állomáson az ilyeneket lazán kivonták a forgalomból, komolyan véve a szabályzatot. Így aztán Szeged felé mindig viszonylag jobb állapotú kocsik mentek...

viteez 2011.06.07. 20:09:47

@Konrad: minimális odafigyeléssel és üzleti szemlélettel sokat ki lehetne hozni a máv-ból...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.06.07. 20:26:53

@viteez: igen, én is így látom. Csak sajnos nagyon sok a "de", és ezeket kiírtani...nem egyszerű.

dithke 2011.06.08. 00:31:20

Nekem bizonyos okokból nincs jogsim, nincs kocsim. MUSZÁJ vonattal utaznom. azaz: nem egyszeri kirándulás alapján mondom: a Bp.-Debrecen, Bp-Szeged, Bp-Győr viszonylatok IC-jei kiugróan magas szinvonalat képviselnek a mai szétrohadt, lerobbant MÁV átlagos színvonalához képest. A Bp-Zalaegerszeg útvonal pl. az utóbbi években katasztrofális volt. Pályafelújítás, tavaly októberben vörösiszap, stb. , csotrogány buszokra átcuccolás, idősebb utasokat ölben szedte le a kalauz, mert olyan magasak a lépcsők, magasított peron a kisállomásokon nincs, bokáig érő latyakban húzkodták a bőröndöket az utasok az átszállásokon. A nemzetközi! Citadella IC-t a rajta utazó szlovén diákok vigyorogva túlélőtúrának nevezték, és ez nagyon pontos meghatározás volt. Namármost ez évekig tartott. Mostanra valamennyire normalizálódott a helyzet, de luxusnak aligha nevezném.
És az az egyszerű megoldás senkinek se jutott eszébe a MÁV-nál, hogy Győrön keresztül közlekedtessenek IC-ket Zalaegerszegre. Miért is? Mert a
MÁV helyett egyre inkább a privát buszjáratok jelentik az autózást helyettesitő megoldást, ott már van olyan járat, amin wifi is van. az utasok jelentős részét a városok között ingázó diákok adják. Magáncégek működtetik a járatokat, de kapnak állami támogatást. Bár szerintem anélkül is profitábilisak lennének.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2011.06.09. 18:03:11

Az a gond, hogy a bérlet árakon sokan joggal bosszankodnak, miközben a MÁV Start Klub VIP / Prémium olcsóbban nyújt többet a teljes árú bérletnél. Csakhogy az utasok jelentős része nem is tud e kártyák létéről...


süti beállítások módosítása