Sokat kell a Facebook-on szöszölnöm, jobbára nem szerelemből, főleg nem függőségből, hanem mert a munkám része. És hát én is utálom a Like-oló játékokat, utálom, hogy a kreativitás kimerül abban, hogy Like-old oldalunk, nyerj érte üveggyöngyöt.
Tény, mi is csináltunk ilyen megoldást, és tény, ha az ügyfél ilyet kér, nehéz neki nemet mondani. Persze nem lehetetlen. Éppen ezért lehet érdekes megismerni néhány alternatívát. Ezen az irányon elindulva jutottunk el oda, hogy az egyik ügyfelünknek egy "kicsit más" játékot fejlesszünk a Facebook-ra.
Ez a kicsit más játék alapjaiban hasonlíthat néhány Like gyűjtőre, itt is az a feladat, hogy valamilyen képet kell feltöltenie a felhasználónak. Az ügyfél, akinek a kampány készült, az Intersport. A játék pedig egész pontosan az, hogy le kell fényképezni azt a helyet, ahol sportol, mozog a felhasználó - úgy, hogy a cég COACHINGZONE logója is szerepeljen valahogy a képen.
A képet aztán három lehetséges kategória valamelyikébe kell feltölteni, és ezt követően más dolga nincs is a felhasználónak. Tehát nem az alapján dől el, ki a nyertes, hogy hány Like-ot kap - hiszen nem is lehet a képeket Like-olni.
Akkor mégis, mire jó ez a játék? Elsősorban arra, hogy olyan a már meglévő tagok játszhassanak, és arra is, hogy olyan új tagokat találjunk, akik tényleg érdeklődnek a sport illetve az Intersport iránt. Nincs erőszakos Like gyűjtés, és így nincs lehetőség visszaélésre sem.
Mert visszaélés van. Több olyan módszer ismert, amivel sok-sok Like-ot lehet begyűjteni, és így nem azok a játékosok nyernek, akik jól oldják meg a feladatot, hanem azok például, akiknek jó sok kamu regisztrációjuk van. És ezt egyáltalán nem szerettük volna.
Ezért sorsolás illetve zsűri fog dönteni a nyertesek személyéről.
És így válik teljessé a játék. Persze, számítunk a Facebook megosztó szerepére is: ha valaki képet helyez el a játékban, akkor arról megjelenik egy értesítés is az ő falán. És ennyi. Nem akarunk jobban zavarni, mint az elviselhető.
Van végre egy játékunk, aminek nem az az üzenete, hogy Like-olja, ameddig bírsz.
Utolsó kommentek