Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Likespammentes

Címkék: facebook

2011.06.09. csütörtök 23:31 Konrad

Sokat kell a Facebook-on szöszölnöm, jobbára nem szerelemből, főleg nem függőségből, hanem mert a munkám része. És hát én is utálom a Like-oló játékokat, utálom, hogy a kreativitás kimerül abban, hogy Like-old oldalunk, nyerj érte üveggyöngyöt.

Tény, mi is csináltunk ilyen megoldást, és tény, ha az ügyfél ilyet kér, nehéz neki nemet mondani. Persze nem lehetetlen. Éppen ezért lehet érdekes megismerni néhány alternatívát. Ezen az irányon elindulva jutottunk el oda, hogy az egyik ügyfelünknek egy "kicsit más" játékot fejlesszünk a Facebook-ra.

Ez a kicsit más játék alapjaiban hasonlíthat néhány Like gyűjtőre, itt is az a feladat, hogy valamilyen képet kell feltöltenie a felhasználónak. Az ügyfél, akinek a kampány készült, az Intersport. A játék pedig egész pontosan az, hogy le kell fényképezni azt a helyet, ahol sportol, mozog a felhasználó - úgy, hogy a cég COACHINGZONE logója is szerepeljen valahogy a képen.

A képet aztán három lehetséges kategória valamelyikébe kell feltölteni, és ezt követően más dolga nincs is a felhasználónak. Tehát nem az alapján dől el, ki a nyertes, hogy hány Like-ot kap - hiszen nem is lehet a képeket Like-olni. 

Akkor mégis, mire jó ez a játék? Elsősorban arra, hogy olyan a már meglévő tagok játszhassanak, és arra is, hogy olyan új tagokat találjunk, akik tényleg érdeklődnek a sport illetve az Intersport iránt. Nincs erőszakos Like gyűjtés, és így nincs lehetőség visszaélésre sem.

Mert visszaélés van. Több olyan módszer ismert, amivel sok-sok Like-ot lehet begyűjteni, és így nem azok a játékosok nyernek, akik jól oldják meg a feladatot, hanem azok például, akiknek jó sok kamu regisztrációjuk van. És ezt egyáltalán nem szerettük volna.

Ezért sorsolás illetve zsűri fog dönteni a nyertesek személyéről.

És így válik teljessé a játék. Persze, számítunk a Facebook megosztó szerepére is: ha valaki képet helyez el a játékban, akkor arról megjelenik egy értesítés is az ő falán. És ennyi. Nem akarunk jobban zavarni, mint az elviselhető.

Van végre egy játékunk, aminek nem az az üzenete, hogy Like-olja, ameddig bírsz.

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr562972049

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Libretto · http://szviccs.blog.hu 2011.06.10. 06:54:39

Ez így nem szabálytalan? Hiszen:

4-es pont, Promotions Guidelines

You must not condition registration or entry upon the user taking any action using any Facebook features or functionality other than liking a Page, checking in to a Place, or connecting to your app. For example, you must not condition registration or entry upon the user liking a Wall post, or commenting or uploading a photo on a Wall.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.06.10. 08:46:56

@Libretto: szerintem nem. A falra nem rakunk ki képet, nem kérünk Like-ot stb. Annyi, hogy a játékban való részvétel feltétele, hogy kövesse az oldalt és elfogadja az alkalmazást. Ez lehet aggályos, arra gondolsz?

szekerkaa · https://twitter.com/szekerka 2011.06.10. 08:57:42

@Konrad: Hát, az a baj, hogy nem tudom. :) Én úgy értelmezem, hogy csak FB funkció nem lehet a feltétele, hanem kell egy saját regisztráció is, ha nyereményjátékot akarunk. Nemigen láttam még szankciót, így a súlyát sem tudom, ill. az ilyenkori protokollt sem. Én a legutóbbit behúztam egy már saját oldalon történő regisztrációba, mert félek - nem tudom, mitől persze :).

Aha, most látom, hogy erre saját app is van, az már ér, bocsánat a kotnyeleskedésért. Csakhát "naponta" változnak ezek a szabályok :)

1. Promotions on Facebook must be administered within Apps on Facebook.com, either on a Canvas Page or an app on a Page Tab.

szekerkaa · https://twitter.com/szekerka 2011.06.10. 08:58:19

Oké, össze-vissza használom a nickjeimet, sorry :)))))

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2011.06.10. 09:59:30

@Libretto : Akkor nem szabályos, ha a "gyári" üzenőfalra "töltsél fel képet és aki több lájkot kap az nyer" típus lenne. Ez esetben ez nem áll fent. Teljesen szabályos az app.

@Konrád: "A falra nem rakunk ki képet"

Pedig egy plusz pipás opcióval lenne igazán virulens.

Talán érdekes lehet, hogy múlt héten az első nemzetközi kampányunk miatt kikutattam, hogy 20-ból 2 FB app nem kér automatikus engedélyt publikálásra, csak akkor ha te úgy döntesz, hogy publikálni akarod a falon. Viszont ha Ti nem publikáljátok a falon, akkor minek az engedély? Gondolom a név miatt vagy e-mail címlista gyűjtés miatt.

Még annyi hogy https alatt nem megy.

Egyébként tetszik, nagyon nem is lehet szétmisztifikálni egy FB app-ot.


süti beállítások módosítása