Egy hirdetési eszköz értéke több dologtól függ. Az első kérdés az, abszolút értékben mire képes: milyen kreatívok, milyen módon tudnak megjelenni, és ezzel mennyi embert tudunk elérni elvileg. Ez ugyanis alapvetően meghatározza azt, hogy érdemes-e nekünk ezzel foglalkozni.
Ha igen, akkor jön a második lépés: számunkra ez mennyire lehet érdekes, mennyire lehet eredményes? Vagyis: az elvileg elérhető emberek mekkora részben fedik a mi célcsoportunkat?
Ezek után megnézzük, ez mennyibe kerülne, és ha még mindig érdekes a hirdetési megoldás, akkor érdemes kipróbálnunk. A végső ítélet úgyis csak ekkor alakul ki: ha számunkra hatékonyan működik, akkor nyertünk.
Jól látszik, hogy ezek közül elsősorban az első kérdés az, amire általános választ lehet adni: kiket lehet elérni egy hirdetési megoldással?
A múlt héten küldött az ETARGET egy mérési eredményt, amiben erre igyekszik választ adni. És ez a mérés érdekes dolgot állít: azt állítja, hogy az ETARGET segítségével a hazai internetezők 94,5%-át, vagyis 3,6 millió embert el tudunk érni.
Szerencsére a mérés továbblép, és nemcsak azt mondja el, hányan láthatják elvileg a hirdetésünket, hanem azt is, hogy a kattintók az internetezők hány százalékát teszik ki. És ez a szám is elég jó: majdnem 1,3 millióan kattintunk ezekre a hirdetésekre.
Íme a részletesebb adatok (kattintásra nagyra nő):
Amit azért el kell mondani az ETARGET kapcsán, hogy ezek elméleti elérések. Mivel a rendszer elég jól tud targetálni (ez is ugye a lényege), így valójában egy-egy kampány esetében az elérés ennél természetesen kisebb. De ha kellően nagy költségvetéssel, jól beállított kampánnyal és kellő időt adva hirdetünk, akkor valóban működik ez az elérési szám. Jó ezt azért tudni.
Utolsó kommentek