Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Nyilvánosságra velük!

Címkék: onlinemarketing facebook

2011.08.03. szerda 23:32 Konrad

Tegnap a Szívlapát rácsodálkozott arra írt arról, hogy vannak álprofilok a Facebook-on (és sok más közösségi szolgáltatásban). Pedig a dolog egyáltalán nem újdonság, sőt, már a Facebook előtti időkben is használták, igaz, akkoriban fórumokon. Az is érdekes, hogy az írásban a piac egyes résztvevőit, akik ezt szolgáltatásként kínálják, olyan szépen elénk tálalják, miközben nem beszélnek a pártokról, ahol ez gyakorlat (volt?). 

De nem baj ez, a lényeg, hogy megint kicsit az előtérbe került az a fajta etikátlan eljárás, amikor valamilyen kamu személyen keresztül valósítják meg a "buzz"-t. Sőt, én még ki is egészíteném egy ügyes módszerrel: párszor tapasztaltam, hogy valamilyen - jobbára nem magánszemélyhez köthető - személyes profil bejelöl, például az egyik volt iskolám öregdiák köreként. Majd a továbbiakban semmi más nem történik, mint időnként bedobnak egy-egy hirdetést.

Íme egy ilyen tettes: Radnóti Miklós Gimnázium Véndiákjai

Ez a profil alapvetőn szabálytalan, hiszen erre vagy egy oldalt vagy egy csoportot kellene létrehozni. De ráadásul nincs is benne értelmes tartalom... Na, ez ugye egy másik megoldás, itt nem csinos csajok és jóseggű pasik vannak, hanem közös élmények/emlékek. Elvileg. De ráadásul ezt még szarul is csinálják.

Korábban már írtam arról, hogy nemcsak cégek csinálnak kamu profilokat, amíg vannak Like-gyűjtő, vagy szavazós játékok, addig lesz értelme fenntartani 5-10-100 ál profilt.

Az egész dolognak az az érdekessége, hogy valójában az így elért eredmények egyáltalán nem olcsók. Hiszen ha működő ál profilt akarunk, akkor azt bizony életben kell tartani, ami elég sok idő, és az ugye ebben az esetben pénz. Egyáltalán nem olyan drága a Facebook-on hirdetéssel valódi felhasználókat "gyűjteni", hogy ne érné meg, és ha hirdetni akarunk itt, akkor is van számos legális lehetőség.

Persze amennyire az azonnaliság eszköze a Facebook, annyira az új vadnyugat is egyben: gyorsan fejlődő, jobbára ismeretlen terep, ahol megélnek a profik és az amatőrök, a legális és illegális megoldások is. Így aztán nem bízom abban, hogy valaha is kitisztulna teljesen a piac, de azt sem hiszem, ez az állapot így marad. Emlékezzünk csak, mennyi esemény-spam volt pár hónapja, és mára alig maradt belőle.

A megoldás egyébként nem a Facebook kezében van. Nem lenne rossz, ha a szakma hazai elkötelezettjei létrehoznának egy etikai kódexet (alapul véve mondjuk a WOMMA hasonlóját), és az azt megsértő hirdetőket rendszeresen nyilvánosságra hoznák. Sokat nem érne, de talán a nagy megrendelők ettől nem lennének boldogak, és inkább a legális megoldások felé fordulnának. Ezzel pedig annyira nem is érné már meg az ál profilok fenntartása, nem igaz?

 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr483123934

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Merras · http://miyazakijun.hu 2011.08.05. 00:54:29

Nem csak emiatt, hanem a különböző nyereményjátékok miatt is Fakebook lesz a Facebookból. Három zacskó üveggyöngyért is képesek a felhasználók kamu regisztrációkat létrehozni - a kérdés az, hogy ha mi vagyunk a hirdetők, akik nyereményjátékot akarnak csinálni, akkor mit lehet tenni a kamuk ellen?

Ha legközelebb pl. Kindle-t sorsolok a Facebook oldalamon, akkor vajon hogyan tudnám kiszűrni a kamu usereket?

A röhej az, hogy amíg "terjesztik a vírust" a kamu felhasználók, addig a hirdetőnek szinte már-már mindegy is, csak jusson el megfelelő számú userhez a dolog... de tényleg jó ez a hirdetőnek? Ott áll a kampány végén 1000 - 10000 - 100000 felhasználóval a FB oldala... vagy valójában csak a töredékével?


süti beállítások módosítása