Miközben ma mindenféle újdonságokat jelentettek be a Facebook háza táján, erősen elgondolkoztam azon, vajon mennyire fogja ez megkavarni azokat a kényszer felhasználókat, akik csak azért vannak a Facebook-on, mert "üzletileg az nekik megéri" - legalábbis ezt hallották...
Valószínűleg nagyon.
Ennek egyik oka, hogy nagyon sokan vannak ebben a körben, akik nem értik, nem látják át ezt a közösségi médiás dolgot - horribile dictu fent sincsenek igazából. Miközben az a dolguk, hogy itt eredményeket érjenek el. Nem fognak. Legalábbis nem lesznek túl hatékonyak.
A Facebook mostani változtatási viszont egy dolgot biztosan nem változtat meg, ez pedig az alapok. Azok az alapok, amik ahhoz kellenek, hogy tudjunk közösséget építeni. A közösség építéshez ugyanis nem elég egy jó név vagy egy jó ötlet, kell hozzá munka és sok idő. Mert elsősorban tartalomra lesz szükségünk, ráadásul folyamatosan.
Tegnap előadó voltam egy civileknek szóló konferencián, amelynek a címe „AZ ÖNKÉNTESSÉGTŐL AZ AKTÍV ÁLLAMPOLGÁRSÁGIG”. A szervezők úgy gondolták, ebbe belefér, hogy beszélgessünk a közösségi médiáról egy kicsit. Így két előadással és egy kis beszélgetéssel (ami tényleg megtörtént, vagyis voltak kérdések) körbejártuk a legfontosabb alapokat. Nekem az általános tudás átadása jutott, és az alábbi előadást készítettem.
Természetesen volt szó a gyakorlati megvalósításról, erről Kerner Barbara, a Baranya Megyei Európai Információs Pont vezetője tartott egy jó előadást - maga is aktív Facebook-ozó, jó sok civileknek is hasznos gyakorlattal.
Utolsó kommentek