Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

A hivatalnak packázásait

Címkék: hiba érdekes ekormányzat

2011.10.24. hétfő 23:25 Konrad

Mert ki viselné a kor gúny-csapásait,
Zsarnok bosszúját, gőgös ember dölyfét,
Utált szerelme kínját, pör-halasztást,
A hivatalnak packázásait,
S mind a rúgást, mellyel méltatlanok
Bántalmazzák a tűrő érdemet:
Ha nyugalomba küldhetné magát
Egy puszta tőrrel?

Shakespeare: Hamlet (részlet)

Nem szeretem a hivatalokat. Általában az a bajom velük, hogy mindig az az érzésem, ellenem vannak és nem nekem, holott az lenne a feladatuk, hogy engem szolgáljanak. Nem tudom, mitől alakult ez így, de azt hiszem, nem vagyok egyedül ezzel a fajta ellenszenvvel. Kicsit olyan az érzésem, mintha a másik oldalon olyanok ülnének, akik nem itt laknak, nem itt élnek. Ráadásul az új módiban a hivatalok mindenféle biztonsági őrös megerősítést kapnak, ami tovább fokozza az ellenszenvet. Összességében tehát azt kell mondjam, valahogy nem vagyok igazán jó állampolgár, hiszen ráadásként nem szeretek fejet sem hajtani a hivataloknak. Ez van.

Ugyanakkor vannak pozitív csalódásaim is, és jellemzően ezek olyanok, amelyeket az "új fajta" hivatalok adnak. Például a Kormányablak ilyen volt, amin pozitívan csalódtam. Ügyes, segítőkész emberekkel találkoztam, akiknek nem volt nyűg az, hogy foglalkozzanak velem. Azt látom, hogy a technológia az, ami sokat segít. Minél inkább elektronikus az ügyintézés, annál kevesebb konfrontációba keveredek, és minél inkább személyes a dolog, annál többször érzem magam kiszolgáltatottnak.

Egy mai személyes élmény az, ami ezt a gondolatmenetet indította bennem, elmesélem, mielőtt a lényegre térnék.

Egy közeli rokonom egészségi állapota miatt felmerült a rokkantítás, leszázalékolás. Nem az a cél, hogy majd az állam eltartsa, de egész egyszerűen tényleg nem tud érdemben dolgozni, csak maximum nagyon részállásban, és így problémát okoz neki az egészségbiztosítás is, ami nélkül viszont nagyon drága dolog lenne betegnek lenni. Így elindítottunk egy folyamatot, amelynek a része az, hogy személyes megvizsgálják, átnézik a papírjait, stb. Erre a dologra van is egy hely, egy Hivatal, amelynek a neve: Nemzeti Rehabilitációs és Szociális Hivatal.

Nos, nem én voltam az egyetlen, aki ma ide elkísérte a rokonát, sokan vidékről jöttek. Odaérve fogadott egy kiírás, íme:

Erről előzetesen elfelejtettek szólni... vagyis elvileg az épületbe sem léphet be a kísérő, csak akkor ha a rokona, aki igazából jött, egyedül mozgásképtelen (rosszul lát, tolókocsis, ilyesmi). Megoldás? Maradj kint az udvaron! Hogy miért nem lehet bemenni? Mert nincs elég hely... Az épületet mostanában újították fel EU-s és hazai pénzekből, pár száz millióért, de nincs benne elég hely, hogy a hozzátartozó is ott lehessen! Érted ezt? Mert én nem! Szerencsétlen biztonsági őrök meg nem tudnak mit tenni, kénytelenek elviselni az olyan bunkókat is, mint én, aki rajtuk vezeti le a tehetetlen dühét - persze szájkaratéval...

Felismerték a dolog problémáit, ezért végső soron vannak várakozó székek - az udvaron! Ma esett az eső, tehát ez így nézett ki:

Jó, nem? Igazán bájos, csesszék meg! Én azért bepofátlankodtam az alagsori várakozóba, de jelzem, ott sem volt meleg, a kabátot nem kellett levennem... és ide idős, jellemzően 60 körüli emberek járnak, rokonukat kísérve. Mondhatom erre, hogy embertelen? Nem beszélve arról, hogy hiába jöttünk időre, így is fél órát kellett várni, hogy elkezdjenek foglalkozni az ügyünkkel.

Egyébként meglepő, de az ott töltött 2 és fél óra alatt rajtam kívül talán három ember volt csak, aki elsőre nem fogadta el, hogy nem mehet fel a hozzátartozóval... A többieknek eszükbe nem jutott, hogy ne fogadják el a Hivatal Képviselőjének a hülye utasítását. Az már csak hab volt a tortán, hogy az udvari mozgáskorlátozott parkolóban egy vélhetőleg ott dolgozó fejes igazolvány nélküli Mercedes-e állt. Jó, ezt ráfoghatjuk arra, hogy Steve Jobs-tól tanulta.

Visszatérve a kezdő gondolatmenetemre, naívan remélem, hogy az ügyintézés internetre terelése csökkenti az ilyen jellegű konfliktusok számát, nem beszélve arról, hogy segítheti a pontosabb tájékoztatást. Hangsúlyozom, e példámban nem az a probléma, hogy a Hivatal rosszul végezné a dolgát, hanem az, ahogy az embereket konkrétan semmibe veszik, a jogos igényeiket meg sem próbálják kielégíteni, vagy ha mégis, akkor inkább ne tennék... A szemléletmód az, ami a rossz!

És pont az elektronikus ügyintézésben érzem ezt a fajta szemlélet váltást. Mert végső soron ők vannak értünk, és nem fordítva. Jó lenne ezt a fejükbe verni...

 

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr543327687

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vittore. 2011.10.24. 23:32:50

Konrád, ez Magyarország.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.10.24. 23:34:34

@Vittore.: igen, ezt mindenki megállapítja, hátradől, és ennyi. Jó lenne, ha a megállapítás után kiabálna, hogy hé, fiúk, ez így kurvára nem jó!

grgrgr 2011.10.25. 00:07:11

Az "esztékában" sincs ülőhely az ortopédiai szakrendelésen... és órákat kell várni... tudok olyanról, aki viszi a kisszéket magával... Abszolute igazad van, csak aki egy kicsit is sérült, beteg, kiszolgáltatott, pénztelen, az rövid időn belül olyan állapotba jut, hogy már azért is bocsánatot kér, hogy még levegőt merészel venni... ritkán jársz te ilyen helyeken... ennél sokkalta abszurdabb helyzetek is vannak... mindezzel együtt az a fehér széksor esőben ázva, hát sokat elmond Magyarországról...és amugy abban is igazad van: az EGÉSZSÉGESEKNEK és FIATALOKNAK kell(ene) felháborodniuk, kiabálniuk, és MEGVÁLTOZTATNIUK a helyzetet, mert különben ők is erre a sorsra jutnak később...

Orvosként Németországba · http://www.facebook.com/nemetorvos 2011.10.25. 00:09:22

Sajnos Németországban sem sokkal jobb a helyzet, az ottani munkavállalás ügyintézésénél akár végtelen hurokba is lehet kerülni, külföldiként legalábbis. Hogy a saját állampolgáraikkal milyenek, azt nem tudom, mindenesetre a kinti népek sokkal öntudatosabbak. Ahogy te is írtad, idehaza könnyebben elfogadják a packázást. Ha nem így lenne és a sarkunkra állnánk, de legalább felszólalnánk az ilyen ostobaságok ellen, nem biztos, hogy ez lenne a helyzet.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.10.25. 00:11:37

@grgrgr: igen, vannak meredek dolgok. Szerencsés vagyok, hogy ritkán kerülök ilyen helyzetbe, bár idén nagyon sokat kellett kórházakba járni, de valahogy mindenhol éreztem egyfajta segíteni akarást. Itt nem. Ez Hivatal, nagy H-val és sok nagy barommal... kezdve azzal, aki úgy ír alá egy papírt, hogy "Vezetőség", folytatva azzal, aki elfogadja, hogy nem meri senki nevesíteni az intézkedést.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.10.25. 00:13:44

@Orvosként Németországba: Igen, ez a lényeg! Ha sokan pofázunk, sokan kiabálunk, egy idő után túl sok energiát vesz el ennek a kezelése, és inkább megoldják! (De naív vagyok, istenem...)

gabesas 2011.10.25. 05:39:50

Párszor kerültem már emiatt vitába, és biztosan baromi szerencsés vagyok és mindig jól kifogom a már szemléletváltott kórházi részlegeket (hálistennek mondjuk jellemzően nemjárok kórházba), de nekem szinte csak pozitív tapasztalataim vannak.
Hosszú évek után idén voltam párszor kórházban, sztkban, ilyesmi helyeken és profin, gyorsan, rugalmasan(!!) sikerült mindig hozzáállniuk a problémához.

Mondom, lehet hogy ez az egyéni mákom, de a történeti hűség kedvéért gondoltam leírom, hogy ilyen is van.

Mr Y · http://blog.hu 2011.10.25. 10:55:09

@Konrad: Melyik kórház volt ez ha nem vagyok indiszkrét? Nekem tavasszal kellett vinni édesanyámat sürgősségi osztályra. Miután mindkét recepciós lecseszett hogy miért nem jöttünk jóval előbb meg korábban meg satöbbi, utána bő fél órán belül megkezdték a kivizsgálást, sikeresen eldurrantották a vénáját a vérvételkor. Az infúziót úgy kötötték be, hogy mindenhova folyt csak a helyére nem... Amikor ezt szóvátettem a főnővérnél még én kaptam a lecseszést, hogy ne pattogjak mert ez itt nem egy olyan hely.

Kb ezen a ponton mondta anyu hogy "kisfiam a kórházban amivel a legtöbbre mész az a türelem"... a sürgősségin?!?!

2,5 órát vártunk - míg a szomszéd folyósóról a felújításokkal járó kellemes furás, ütvefurás, járólaptörés zaja tette komfortosabbá az eltöltött időt - míg jött érte az orvos arról az osztályról ahova kerülnie kellett...

ja... és ez volt az év kórháza 2010-ben. nem akarom tudni milyen a többi...

Egyébként meg kapcsolódva a fent leirtakhoz, szerintem ezt a szemléletet kell tolni nem csak a hivataloknál, de bármilyen szolgáltatónál is.

Valami nem tetszik, és jogos panaszom van. Kéremszépen a panaszkönyvet. És nem azért mert egy utolsó szemétláda vagyok, hanem azért mert ha ez szükséges ahhoz hogy legközelebb ez a hiba ne forduljon elő - mároedig ez szükséges - akkor sajnos be kell írjam.

Mr Y · http://blog.hu 2011.10.25. 10:56:04

@Konrad: Ha sok ilyen naív "őrült" van mint mi akkor majd csak megunják :)

Geeklány · http://geeklany.hu 2011.10.25. 15:44:25

Budapest, XI. kerület: roppant segítőkész hölgy ügyintézte ügyes-bajos dolgom, annak ellenére, hogy - mint kiderült - nem is nekem, hanem édesanyámnak kellett volna intéznie.

Budapest, XII. kerület: a hőségre (és másállapotomra) való tekintettel vízzel kínáltak és soron kívül fogadtak (bár nem volt hosszú sor, csak 2 embert "előztem" le).

Németország, München, munkavállalás: nincsenek jó emlékeim

Németország, Bonn, munkavállalás: müncheninél kisebb hivatal, barátságosabb ügyintéző, minden kérdésemre részletesen (néha ugyanazt más szavakkal elismételve) válaszol.

Németország, Bonn, egyéb dolgok intézése: általánosságban gyorsan, kevés várakozással sikerült mindent elintézni, néha azonban nem értem a bürokráciájukat. Látszik hol tanulták a magyarok :)
----
Mindenhol emberek vannak, itt is, ott is. Vannak bunkók és vannak rendesek - itt is, ott is.

Vidi Rita · http://www.hosnok.hu 2011.11.05. 07:45:45

Múltkor az önkormányzatnál majdnem dobtam egy hátast, mert az ajtóra ez volt kiírva:

TESSÉK KOPOGNI!

Ledöbbentem saját érzéseimen, hogy már én is alapvetésnek fogadtam el, hogy mindenféle hivatalokban tilos bekopogni :O

Más: volt egy messzeföldön rettegett nagyfőnök anno a cégnél, ahol dolgoztam, ha ő megjelent, már tudtuk, hogy sok munkánk lesz. :) Így indított minden alkalommal: emberek, nem látom a folyamatot!

Namost, akárhova megyek az egészségügyben, nem látom a folyamatot. Nincs átlátható folyamat, ami azt jelenti, hogy a folyamataink tele vannak veszteséggel, és nemcsak a várakozók számára...

Másik kedvenc félmondat a diktátorfőnöktől: emberek, ez itt egy palack nyaka! (szűk keresztmetszet) Tessék kiszélesíteni!

Akkor alig múltam 20 éves, számomra ezek új dolgok voltak. De ez egy magyar vezető volt, és úgy tűnt, ez a fajta látásmód egyre inkább elterjed majd nálunk, ahogy jöttek befelé a multik. Hát ezzel szemben a hályog az, ami elterjedt a folyamatszabályozásban... (folyamatszabályozás.. nem is ismerik a szót.)

AzHofi 2011.11.07. 08:58:43

Az én megoldásom: a jó ízlés és a törvényesség határain belül, azt feszegetve minél kevesebb tb-t, akármit fizetni, a pénzt máshol gyűjteni, és minden ilyen szolgáltatást a magánszférából vásárolni. Ahol embernek néznek, és körbenyalogatják a popsimat a pénzemért.


süti beállítások módosítása