Hétfőn-kedden egész nap tanítottam. Ez jellemzően azt jelenti, hogy szerdán, azaz ma még nem térek teljesen magamhoz, kicsit szétesik az ilyen "másnap". Így aztán pihentetőként átnéztem a közösségi médiás dolgokat, kicsit tanulási szándékkal.
Például megcsináltam a céges Google+ oldalunkat is, igaz, a kép vacak rajta (pixeles), és olyan sok dolgot még nem is sikerült ott csinálni.
Aztán végigfutottam az utóbbi idők magán Facebook dolgain, és azt látom, hogy valami eszement módon felpörögtek ott az események: ha kirakok egy kicsit vicces képet vagy szöveget, akkor rövid idő alatt nagyon sokan Like-olják, és beindult a Megosztás használata is. Azt hiszem, ez alapján a nem reprezentatív minta alapján azt mondhatom, hogy a Facebook fejlődésin fázisának egy újabb szakaszába léptünk: nagyon jelentős bővülés már nem lesz (3,6 milliónál jár idehaza), de a használat elmélyültebbé válik, a közösségi funkciók jobban előtérbe kerülnek.
Ez alapján pedig azt feltételezem, hogy 2012-ben a közösségi média talán még fontosabb lesz, mint idén: már nem az újdonsága lesz az érdekes, hanem az ereje és használata. (Tudom, nem egy nagy jövőbelátás ez, ja...)
Vagyis vigyázó szememet továbbra is a Facebook-on tartom, miközben fél szemmel a Google+-t figyelem - és közben azt várom, hogy az okostelefon bumm marketingre gyakorolt hatása valamikor a nyáron eléri azt a szintet, amikor már elkezd kikerülhetetlenné válni.
Ja, és aki szereti a nagyon kicsi, de rohamosan fejlődő piacokat: érdemes elkezdeni olvasgatni a smart tévékről!
Utolsó kommentek