Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (5) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (7) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1368) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (7) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (438) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Zongorázni a bevételt

Címkék: tartalom üzlet

2012.01.13. péntek 23:09 Konrad

2011. május elején indult el legmerészebb közép-kelet európai próbálkozás az internetes tartalmak fizetőssé tételével kapcsolatban. Ekkor indult el ugyanis a szlovákiai Piano rendszer, kilenc oldallal: Sme, Hospodárske Noviny, Pravda, Šport (napilapok), .týždeň (hetilap), PC Revue (havi folyóirat), Joj (televízió), MeToo.sk (internetes televízió), Medialne.sk (internetes hírportál).

Az, hogy mennyire jött be nekik, még nem igazán lett körbejárva. Ahogy hallom, a résztvevők sikernek könyvelik el a fizetőssé tételt. Egyébként nem lett minden tartalom zárt, és nem is egységes, hogy ki miért kér pénzt. A Piano lehetővé teszi az összes ismertebb modell használatát: lehet pénzt kérni csak a kommentezésért, néhány exkluzívabb anyagért, archívumért, vagy akár mindenért (pl. 5 cikk ingyen, a többiért fizetni kell), de a reklámok nélküli felületért is. Ahogy tudom, minden modellre van is példa Szlovákiában.

A napokban került a kezembe egy cikk, amely azt hivatott megmutatni, mekkora forgalomesést hozott a Piano bevezetése. Ott láttam ezt a grafikont is:

Ez alapján ugye egyértelmű, hogy vannak a rendszernek nagy vesztesei. Pedig a valóság az kicsit más. Igen, van egy nagy bukás, de ez a zuhanó vonal néha éppen előnyös. Pl. a komentare.sme.sk esetében a kommentezés kerül pénzbe, és hoppá, eltűntek a trollok! Ami maradt, az egy jól kezelhető közösség. Pénzért már nem akarnak annyian beszólogatni.

Tehát úgy tűnik, a kísérlet egyelőre nem végződött csúfos bukással. Sőt, a legújabb hírek szerint Szlovéniában is hamarosan indul a rendszer - és számos más országból is sok az érdeklődő. Úgy tűnik, a kisebb országok egyedi nyelvű piacai mégis átállíthatóak lesznek részben fizetős rendszerre. Ez rövid távon nehéz mindenkinek, de hosszabb távon egyfajta minőségi tartalom (és ezzel együtt járó olvasói elvárás) kialakulását is hozhatja.

Persze itt is az jár jól, akit többen olvasnak. A Pianon belül a pénzeket a valós forgalom alapján osztják szét, ráadásként nem is kell sokat fizetni: heti 0,9 euró, havi 2,90 euró, évi 29 euró a díj. Ezek azért vállalható összegek, azt hiszem.

Azt, hogy Magyarországon lesz-e Piano, nem tudom. Ha egy éve kérdeznek, kategórikusan nemet mondtam volna rá: nem lenne ez jó senkinek. De most felülbírálom korábbi véleményem, és megváltoztatom azt: bár továbbra sem vagyok feltétlen híve annak, hogy fizetőkapuk legyenek, de már nem tartom elképzelhetetlennek, hogy idehaza is bevezessék. Ha 2-3 jelentősebb portál belemegy, akkor működni fog a rendszer. És elképzelhető, jövő ilyenkor már csak fizetés után lehet kommentezni a blog.hu-s blogokon, vagy csak fizetés után tudunk egyes tartalmakat megnézni az [origo]-n. Talán. Azt hiszem, amilyen állapotban van a gazdaságunk és a reklámpiac, semmi sem kizárt...

Sőt, azt mondom, elképzelhető, hogy ez lesz a hazai tartalmak túlélésének az egyik lehetséges útja. 

2012 egyik újabb kérdése tehát az, hol lesznek fizetős kapuk - és főképpen miért fognak majd pénzt kérni?

40 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr733543881

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

azabaj 2012.01.14. 17:04:18

Erre a látogatottságesére lehetett számítani. Ami viszont sokkal érdekesebb lenne egy ehhez hasonló rendszer népszerűsítésének szempontjából, az a bevételek alakulása és megoszlása.

Hogyan változott az össz-bevétel és kiadás?

Mennyivel csökkennek a hirdetési bevételek, fedezi-e a tartalomért kért pénz?

A fizetett tartalom oldalain vannak-e reklámok?

Mivel a webodlalak így több lábon állnak, csábítják-e kedvezményekkel a hirdetőket? (hiszen ez olcsóbb felüelteket eredméynezhet)

Mekkora munkával, költségekkel járhat a rendszer beépítése?

Mennyi jutalékot számol el a rendszer?

Mivel enne ksegítségével egy felhasználó pontosan le van követve a piano portfolióban, készül-e viselkedés profil róla, a jobb tartalomkiszolgálás érdekében?

Most így hirtelen ez jutoptt eszembe, pedig a hirdetői piacc hidegen hagy:)

grgrgr 2012.01.14. 19:39:08

A HVG Adózóna is fizetős lett. Arról nincsenek esetleg forgalmi adatok, hogy ott mekkora lett a látogatószám esés? Amúgy éppen egy olyan időszakban vagyunk, amikor istentelenül nehéz eligazodni az adószabályok, tb-szabályok stb. között, tehát elvileg nagy az érdeklődés a téma iránt.

spontan · http://erdekessegek.info 2012.01.14. 19:43:30

Vajon ki lehet az, aki fizet a kommentelésért?

A cikkhez plusz tartalmat állítok elő (aminek a minősége persze ingadozhat, de jó esetben hozzá is tehet a cikkhez), és ezért nem ellenszolgáltatást kapok, hanem én fizetek. Érdekes modell.

Nagyon narcisztikus ember lehet az, aki fizetni is hajlandó, csak hogy megjelenhessen a véleménye a cikk alatt.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.01.14. 20:14:16

Azt gondoljátok végig, hogy ez a gyakorlatban nem olyan, hogy fizetsz a kommentért vagy fizetsz a cikkért (vagyis nem a jelenleg is látható modell, ahol oldalanként fizetsz), hanem egy helyen fizetsz, és megy mindenhol minden. Erre könnyű rászokni, főleg, ha nem nagy az összeg. Itt fontos az, hogy pici pénzt fizetsz. Mondjuk havi 1000,- Ft. Azért az nem tétel, azt hiszem.

penelope garcia 2012.01.14. 20:42:42

Kár lenne a trollokért. Ők érdekesek.

penelope garcia 2012.01.14. 20:44:54

@Konrad:

Már akinek.
És ha beleszámoljuk azt is, hogy az ember általában nem egyetlen oldalt látogat rendszeresen, akkor az már nem havi ezer, hanem többezer forint.
Én pl sosem lennék hajlandó fizetni tartalomelérésért. Mindig lesznek ingyenes oldalak, legfeljebb átszokom.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.01.14. 21:05:31

@penelope garcia: Hmmm, szerintem nem érted a Pianot. Havi 1000,- Ft, és cserébe mindent nézhetsz, nem kell oldalanként külön fizetni. Ez a lényeg. Egy kapu, és mindent látsz.

insomniásalvóügynök 2012.01.14. 21:15:01

Ez a rendszer nálunk soha nem élne meg.
A te szakállad is térdig érne és megőszülne Konrád apó, mire végre betévedne ebbe a boltodba egy fizetővendég.

"spontan"-ra visszautalva,
Ezeket nem te írtad Konrád?
"lehet pénzt kérni csak a kommentezésért" , "Ahogy tudom, minden modellre van is példa Szlovákiában."

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.01.14. 21:32:10

@insomniásalvóügynök: a válaszom volt félreérthető. Az a lényeg, hogy egyben veszel meg sok dolgot, így nem egy-egy kis dologért kell fizetni, hanem egyszerre kapsz meg mindent.

Son of UDT 2012.01.14. 22:09:40

Egyben kifizetni fix összeget sok weboldalért egyszerre még működhet is, ha csak egy fizetős kapu van.

Mi van, ha jön egy másik gyűjtő oldal? Mi van, ha az 5 kedvenc oldalam 3 különböző rendszerbe csatlakozik?

Értem én, hogy szar a reklámpiac, de ez hosszútávon csak még rosszabbá teszi.

jooasszony 2012.01.14. 22:13:46

Minden ami fizetős tartalom, nagyon szükíti a nézettséget, tátogatottságot stb...ez bevétel kieséssel jár..kizártnak tartom, hogy az "piano előfizetések " itthon ellensúlyozni tudják a veszteséget.

Azt gondolom, hogy ilyen korlátokkal nem szabad visszafogni a "szárbaszökkenő" online hírdetői bevételeket, mert ez a tartalom silányulását eredményezheti..

ezt biztosan nem akarjuk, akkor inkább már néhány kedves troll....

balkon-úr 2012.01.14. 22:18:30

Én sosem fizetnék, még kis összeget sem. Akár leszokhatunk a netről. Ha ezt akarjátok? Amig a levegőt nem teszik fizetőssé.... azt azért muszály "venni". Ez a net halála!

balkon-úr 2012.01.14. 22:30:42

@Konrad: De hiszen már fizetsz a net eléréséért is, vagy havidíjat, vagy egyebet. Tehát NINCS INGYEN. Ez az alaphelyzet, ezek után még pénzt kérni több, mint durva.

bohocmasni 2012.01.14. 23:05:32

jövőre onlánymárketintgblogot torrentről?

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2012.01.14. 23:11:04

én azért fizetnék, hogy ne legyen barátok közt, valóvilág, index.hu, kurucinfo, győzike stb

:)

Bambano 2012.01.15. 01:11:07

miután a neten mindenkinek joga van publikálni, mindenre lesz ingyenes verzió is. a fizetősök meg majd tönkremennek.

akiben még maradt bármennyi igény a nem bulvár hírekre, az majd olvassa a pártállása szerinti megmondóemberek önreklám blogját, megnézi a tv-t felvételről, és kész. akárhol történik bármi, úgyis van ott egy arckönyv kommenter, aki publikálni fog fotót, egy önjelölt énmárkaépítő megmondóember, mindig lesz alternatíva.

a fizetős tartalom halott, csak még nem akarja tudomásul venni.

oszi1113 2012.01.15. 01:38:16

a kérdés az, hogy felhasználónként előfizetés mennyiben kompenzálja a portálokat a csökkenő hirdetési tarifákból, hiszen láthatóan 50 százalékot estek a napi látogatók száma. és ez még csak a kezdet, hosszabb távon szerintem rosszabb lesz a helyzet! azok, akik nem fizettek elő, azok rövid időn belül meg fogják találni az alternatív forrásokat, melyeknek látogatottsága nagy gyorsasággal növekedhet, átcsábítva a hirdetőket is az új oldalakra, melyek növekvő bevételeiknek köszönhetően pikk-pakk leelőzhetik a régi nagyágyúkat! jó lenne látni, hogy hova vándorolt át az a napi 8.000.000 kattintás - amit nem kevés ember hozott össze!!!!
szerintem nézzük meg a statisztikákat pár hónap múlva.
remélem megbukik!

Bambano 2012.01.15. 02:19:44

@oszi1113: meg a kérdés az, hogy amíg 5 portálra fizetsz 30 eurót, addig lehet, hogy jó, de ha rákap másik 200 portál is, akkor is összesen 30 eurót fizetsz? mert 205 portálnak már nem lesz bevétel a kis pénzed.

szgy 2012.01.15. 03:32:44

@jooasszony: "ilyen korlátokkal nem szabad visszafogni a "szárbaszökkenő" online hírdetői bevételeket"

pont az ilyenek növelhetik a reklámbevételt. olyan nézők akik biztosan fizetnek online szolgáltatásért. nagy valószínűséggel fizetőképes kereslet. ha hirdető lennék 10x annyit fizetnék ilyen módon szűrt reklámért mint olyanért amit "csak úgy bele a vakvilágba alapon" lát mindenki aki mondjuk véletlenül a zindexre téved. persze ez utóbbinak is lehet létjogosultsága, pl. felvilágosítás, közérdekű, politikai kampány, stb.

szgy 2012.01.15. 03:36:23

@balkon-úr: és még nem is számoltad az áram vagy a számítógép árát, az sincs ingyen. sőt az újságíró sem ingyen él.

szgy 2012.01.15. 03:42:02

@jooasszony: "online hírdetői bevételeket, mert ez a tartalom silányulását eredményezheti.."

erre a legjobb ellenpélda a zindex. milliárdos nagyságrendű bevételeik vannak reklámból (2 milliárd körüli az utolsó amire emlékszem) és valami elképesztően gagyi színvonalat nyomnak, sorozatban tele mindenféle hibákkal, és még ezek fikázzák S. Pált :-) - bár lehet hogy a bevétel nagyobb része az uszításból jön, nem a reklámból.

Col_Napalm · http://www.justlooking.blog.hu 2012.01.15. 04:02:06

A fizetos tartalom igenyesseget iger, es elvileg ad is. A kommentek a cikk kiegeszitesei kellenenek legyenek, szinesebbe, informativabba teve azokat, nem pedig luzer fikamatyik frocsogesei, tematol fuggetlenul. En remelem bevezetik, szivesen aldoznek erre, foleg, hogy nem veszes osszegekrol van szo. Persze a sok balfasz, "nehogymafizetnikelljen" majd ellehetetleniti ezt is, mert inkabb olvassak minden cikk alatt, hogy xy takaroggya.

Mrs.Columbo 2012.01.15. 04:38:54

Hát én most is fizetek az internetért, tehát ha úgy tetszik, minden egyes betöltött honlapért. Nagyon érdekelne, hogy melyik az a szolgáltató, amelyiknél ingyen van a net, mert azonnal átszerződöm hozzájuk!
Ugyanígy a tv-ért is fizetek és a csatornák megélnek a reklámokból. Amelyik nem él meg a reklámokból, az nem szolgáltat, vagy csinálja hobbiból.

mizrolist 2012.01.15. 05:30:24

@oszi1113: a kérdés az, hogy megéri-e így hirdetni. Szerintem ez nem lehetetlen - ha azok a látogatók mennek el, akik amúgy is tiltották a hirdetést, nem érdekelte őket stb. Vagyis ha kisebb a látogatottság, de minőségibb, akkor még mindig megérheti.

Col_Napalm · http://www.justlooking.blog.hu 2012.01.15. 05:47:15

Szerintem erdemes ilyen oldalakon hirdetni. Eleve mar olyan emberekhez jut el a reklam uzenete akik, ha kisebb osszeggel is, de tobbet fizetnek, mint az atlag, feltetelezheti a hirdeto, hogy esetleg komolyabb vasarloerteket is kepviselnek az ilyen arcok. A 13 eves apufizetianetetletoltokmindentgeci kommenthuszarok, amugy sem szamitanak celkozonsegnek.

2012.01.15. 07:30:06

Az a jó, hogy ma már mindenkinek van számítógépe, tudás nélkül lehet azt használni, és mert mindent összefosni valamiért jó dolog. Osszefossuk a kommentet, osszefostuk az wiwet, most a fbt tesszük tönkre, stb. Na a fbt én fizetosse tennem az tuti. Kultúrát kéne változtatni.

Patreides · patreides.blog.hu 2012.01.15. 08:06:21

Valójában inkább az alapsebességű internetet kellene ingyenesen elérhetővé tenni minden ember számára... Úgy, ahogyan az utakat is használhatod, csak a gyors autópályákért kell fizetni.
Valamint, ha nem írhatod le a véleményedet ahhoz a cikkhez, amit éppen olvasol, miközben barangolsz a neten, mert nem vagy ott "kommentelésre előfizetve"... Nos, az igen nagy mértékben növelné a demokráciát.
Amennyivel Orbán Viktor emelte az utóbbi években, az ehhez képest kutyafüle, bolhafing.
Úgyhogy hajrá.

2012.01.15. 08:11:19

az ut nicns ingyen. benzinből elvileg kéne oda menjen lé.

Prostatikus Vogon Jeltz 2012.01.15. 08:34:25

Webtartalmakat fizetőssé tenni, nethasználatot felsőfokú végzettséghez kötni.
Úgy is van.
Az lenne ám csak az igazán minőségi közönség!

Mindenféle troll kölkek helyett maradnának a bértrollok, meg az egyébként is reklám miatt kommentelők.
Sokkal minőségibb spammelést mindenkinek!

Még azt kellene aztán megoldani, hogy a pénzért szolgáltatott tartalom is minőségi legyen. Mondjuk ebben nem hiszek :-)

tundrazuzmo (törölt) 2012.01.15. 09:20:18

Lesznek olyanok, akik hajlandóak majd megfinanszírozni a trollokat. Havi 1000 Ft, és biztosítva van az állandó szórakozás.

Ne csak etesd a trollt, tartsd is el!

JI · http://jalso.com 2012.01.15. 10:21:59

"Pl. a komentare.sme.sk esetében a kommentezés kerül pénzbe, és hoppá, eltűntek a trollok! Ami maradt, az egy jól kezelhető közösség. Pénzért már nem akarnak annyian beszólogatni."

a kommentare.sme.sk eseteben nem a kommentelok miatt esett a PV, hanem konkretan a cikkek se olvashatoak a nem-fizetos userek szamara. Nepszeru cikkek voltak, rendszeresen a sme.sk nyitolapjara is kikerultek. Ami a kommentelest illeti a sme.sk-n kb felere esett vissza a napi kommentek szama, tenyleg kevesebb a troll, de sokan megfizetik azt a havi 2.90 eurot, mivel nem mindenkinek eleg a napi 3 ingyenes hozzaszolas.

www.Bisex.hu · http://www.bisex.hu/aff/99e46a59d4f8188eda373d36ecd8cc3a 2012.01.15. 10:24:48

mindig lesznek ingyenes tartalmak, és a reklámozók az ingyenesen fognak hirdetni, mert azon több a látogató

2012.01.15. 10:35:38

Szerintem legkésőbb jövőre be lesz vezetve egy ilyen rendszert. Ez csak a "két nagyon" múlik. A hirdetési felületek leárazódtak, már sem a hirdetőknek nem éri meg, sem a portál nem tud belőle rendesen gazdálkodni. Megfelelő látogatottság esetén életképes lehet.

2012.01.15. 10:54:43

Érdekes hozzászólások vannak. Leginkább az tetszik, hogy én már fizetek az Internetért. Ami igaz, hiszen az előfizető fizeti a szolgáltató terheit, az infrastruktúra fenttartási költségeket, stb.

Ez egy olyan hozzáállás, hogy én megvettem a tévémet, mostantól elvárom, hogy minden adót tudjak rajta nézni ingyen.

A tartalomszolgáltatóknak is élnie kell valamiből, ami most még úgy-ahogy kigazdálkodható, de a hirdetők igényeinek változásával egyre kevesebb pénzt kapnak a reklámok után.

Mostanra már a célcsoportok elérése a legfőbb cél. Ezt tévézési szokásokat nézve mindkét fél által elfogadott módszerrel mérik is. Abba ne menjünk bele, hogy ez mennyire pontos, ezért írtam, hogy elfogadott.

Az interneten ezt jelenleg nem lehet megvalósítani. Pedig a hirdetőnek az érdeke, hogy az általa megcélzott csoport tudjon a termékéről. Ehhez még tartoznak egyéb követelmények is, de ezt hagyjuk.

Ugyanis a neten nem lehet tudni, hogy kit ér el a hirdetés, egyátalán eléri-e a célcsoportot. Ezért jelentősen kevesebb pénzt fizet a hirdető.

Fizetős tartalommal ez jobban mérhető. Persze itt jön a csavar, hogy a fizetős tartalomnál már hajlandó valaki többet fizetni, hogy még reklám se legyen.

Mindenképp van létjogosultsága egy fizetős megoldásnak, de ahhoz egy nagyon jó üzleti modelt kell kitalálni és ami még ennél is fontosabb, a legnagyobbakat meggyőzni arról, hogy csatlakozzanak a rendszerhez.

Régen voltak fizetős próbálkozások más országokban, akkor az megbukott. De azóta óriásit változott a világ. Most már közel vagyunk ahhoz, hogy ez bevezetésre kerüljön.

Aki meg nagy hanggal mondja most, hogy ő aztán soha nem fog fizetni... Na erre mondják azt, hogy soha ne mond, hogy soha.

Erre talán a legjobb példa a '90-es évek közepén megjelenő mobiltelefonok horror árakért. Rengetegen mondták, hogy nekik soha nem kell mobiltelefon. Drága és luxus. Most pedig sorban állnak az iphonért a szolgáltatónál, hogy akár 350-450e Ft-ot kifizethessenek 2 év alatt. Miközben van egy jól működő másik mobiltelefonjuk is, amit éppen most cserélnek le.

loggoll 2012.01.15. 11:22:17

"mindig lesznek ingyenes tartalmak, és a reklámozók az ingyenesen fognak hirdetni, mert azon több a látogató"

A (print) újságok között is vannak ingyenesek, a hirdetők nagy része mégis a fizetőseket választja.

loggoll 2012.01.15. 11:26:13

TV. Van ugye olyan csatorna, ami "jár", kábel nélkül is foghatod.
Aztán van olyan, amelyikhez elő kell fizetni valamelyik kábelszolgáltatónál valamelyik csomagra, és a többség nem a legolcsóbbat veszi.
Akinek ez sem elég, az pedig előfizet az HBO-ra. Ők is sokan vannak.

freesleep 2012.01.15. 11:37:05

amennyiben az mti-nek megmarad a nemfizetőssége, nagy lehetőség lenne egy ilyen módszer minden cég által működtetett webáruházszerűséggel összekötött kis tartalomszolgáltató oldal (v inkább fordítva) számára

2012.01.15. 11:55:15

@freesleep: Azért azt nehezen képzelem el, hogy a vaterára járnak majd az emberek híreket olvasni.

Ha valami igazán nem működik, az a vegyes tartalom.

penelope garcia 2012.01.15. 16:53:24

@Konrad:

Aha, értem.
Havi ezret sem fizetnék. :)
Százat sem.
Én kalózhitű vagyok: a tartalom szabad!

oszi1113 2012.01.16. 00:00:55

attól, hogy valami előfizetős nem biztos, hogy az előfizetők bármilyen adatot megadnak magukról, innen kezdve a reklámozóknak semmivel több infójuk nem lesz az olvasókról, esetleg egyénre, loginra leszűkítve lehet profilokat elkészíteni, amelyek mutatják az egyed szokásait, de ezzel sokat nem hiszem, hogy nagyon lehet bármit is kezdeni.
az előfizetésből az oldal üzemeltetője rövid távon profitálhat, de mint azt már valaki előttem is mondta, nem biztos, hogy akarok reklámmal is találkozni, ha már egyszer fizettem a tartalomért.
trollok mindenhol vannak, de ha nem main stream oldalakon olvasgatja az ember a kommenteket, rendszerint kevés hídalatti szörnnyel találkozik.
mint már korábban is mondtam, a kérdés, hogy azok, akik lemorzsolódnak, azok hol fogják megtalálni a napi információ éhségüket csillapító dózisokat. mert ha felszívja őket egy ingyenes oldal, vagy portál, akkor a piánóval a halálos sírjukat ássák az oldalak.
a reklám, hirdetés fele egyébként is kidobott pénz, csak nem tudni melyik fele.


süti beállítások módosítása