Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

A marketing és a számok

Címkék: onlinemarketing

2012.01.16. hétfő 23:08 Konrad

"A marketing a társadalomtudományok kombinációja, mivel egyszerre fedi le a közgazdaságtan, pszichológia, a szociológia, az antropológia, a vezetéstudomány és az alkalmazott matematika különböző területeit (forrás)"

A marketing nem egzakt tudomány, a szó természettudományos értelmében. A marketing társadalomtudomány: pont annyira kiszámítható, mint amennyire az emberek kiszámíthatóak, és pont annyira egzakt, amennyire mi, emberek, egzaktak vagyunk. Ez persze nem jelenti azt, hogy a marketing ne lenne tudomány, és nem jelenti azt, hogy a marketing érzésekből, véleményekből építkezne kizárólag.

A jó marketing alapjai között ott vannak a pontos adatok, ott vannak a mérések, a statisztikák, a kutatási eredmények. A jó marketing ráadásul megpróbál mindent mérni, ezáltal megoldásokat és időszakokat összehasonlítani. A jó marketing számára nagyon fontosak a számok, de a jó marketing azért nem esik a számok fétisébe. A jó marketing felhasználja a számokat, szereti a számokat, értékeli azokat, de nem lép minden esetben úgy, ahogy a számok vezérelnék.

A marketinget az intuíciók is irányítják. Az ötletek. A szokatlan megoldások. A váratlan helyzetek. A logikátlan lépések. A kihívások. Vajon mennyire volt 1993-ban logikus lépés az interneten hirdetni? Voltak akkor számok, amik igazolták ezt a lépést?

A jó marketing sokszor túllép a számokon, azokat semmibe veszi, kiröhögi - és nyer vagy bukik. Nem véletlen az a mondás, hogy a marketingre költött pénzek fele kidobott pénz - a legtöbb esetben csak utólag tudjuk meg, mennyire is voltunk sikeresek. Utólag, amikor megérkeznek az eredmények - vagyis a számok. És ha ezek megjöttek, lehet elemezni, analizálni a helyzetet, és meg lehet mondani: ez most jó lett, amaz meg nem. De a számok egy dologra nem képesek: nem kreatívak. A számok alapján nem fogunk eltérni a megszokott dolgoktól, hiszen azok kiszámíthatatlanok, ergo kockázatosak. De ha nem térünk el, akkor vajon mi az, amivel összehasonlítjuk a régi dolgokat?

El kell térnünk a racionálistól, vállalnunk kell a kudarc lehetőségét - és ezáltal lehetünk sikeresek.

A marketing nem kizárólag a számokról szól, a számok meghatározzák és behatárolják, a számok megmutatják az eredményességét - de az újdonság nem a számokban van.

A marketing társadalomtudomány, vagyis az emberekkel foglalkozik. És az embereket, az emberi gondolkodást sem mérnökök tervezték. A marketinget sem mérnökök művelik.

Hanem marketingesek.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr673556993

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása