Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Mihez érts?

Címkék: onlinemarketing

2012.02.10. péntek 21:46 Konrad

Elég régóta foglalkozom az online marketinggel, és az mmm blog kapcsán is rendszeresen futok bele álláshirdetésekbe is. Így aztán részben ezekből, részben a tapasztalatokból összeállt egy kép bennem, hogy mihez is kell értenie egy online marketingesnek. Íme a shortlist, amit összeraktam:

 

  • marketing
  • szövegírás
  • programozás (html minimum)
  • design
  • usability
  • elemzés
  • kutatás
  • ügyintézés, adminisztráció
  • szoftverek használata...

 

Marketing - ezt nem magyarázom. Attól, hogy online, még marketing is.

Szövegírás - vannak specialisták, igen, de egyrészt nem lehet mindent külsőssel megírni, másrészt tudni kell, mi működik és mi nem. És nem árt tudni helyesen is írni.

Programozás - nem profi programozónak kell lenni, de azért a html-t ismerni kell (nemcsak illik, kell). És a munkánk egy fontos része, amikor a programozókkal tartjuk a kapcsolatot. Nos, olyankor nagyon sokat segít, ha értjük, mit mondanak.

Design - vannak grafikusok, igen. De őket kell tudni instruálni, meg kell tudni mondani, mi rossz és mi nem az, és az sem árt, ha nem hülyeséget kérünk.

Usability - mert weboldalakkal dolgozunk, és ha azok nem használhatóak, akkor nekünk annyi...

Elemzés - rengeteg adatot kapunk, primer és szekunder forrásokból. Ezeket fel kell tudni dolgozni és értelmezni. Nem az a nagy tudás, ha valaki be tud lépni a Google Analyticsbe, hanem az, ha érti is, mit lát, és azt miért látja.

Kutatás - először is, tudni kell, mi nem az, ne essünk az egyszerűség csapdájába. Másrészt tudni kell, elvileg milyen adatokból dolgozhatunk, mire van lehetőségünk megszerezni. Végül illik tudni partnerként kezelni a kutató cégeket. Ehhez pedig kell a közös nyelv.

Ügyintézés, adminisztráció - kihagyhatatlan. A jó marketinges szerződéseket ír és papírozik, ügyeket intéz és kicsit ért a számvitelhez is, hiszen az sem árt.

Szoftverek használata... - no igen. Menjen az a Word és az Excel készség szinten, és ha nem a Microsoft gyártja, hanem valaki más, akkor se akadjunk le. Plusz kell tudni használni a webes szoftvereket is, természetesen. 

Egy dolgot hagytam ki, ami nem tanult tudás. Ez pedig a tanulás képessége. Én is nap mint nap tanulok, a környezet és a piac folyamatosan változik. Ez kiemelten fontos.

Mit hagytam ki? Te mit tennél még hozzá, vagy mit vennél el?

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr304091352

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szántó Gábor · http://choirs.oftheworld.club 2012.02.10. 22:05:15

Jöhetne egy olyan lista is, hogy mihez nem kell érteni.
Többszöt dolgoztam marketinges által koordinált projektben. Érdekes volt látni a programozást, mint olyat, ami addig tök jó, amíg html, de amikor már architektúrába magyaráz bele, az gáz.

Design: No igen, viszont ha online felületre gondolunk, akkor webdesign. Például ne veregessék egymás vállát büszkén a grafikussal, amikor elkészítenek egy grafikát, csak azt éppen nem lehet webre adaptálni, vagy abba nem gondolnak bele, hogy bizony a photoshop statikus, a weben meg ugye nem lorem ipsum lesz a szöveg.

És ha már design, akkor ne maradjon ki a tipográfia, ami ugye elvileg megint a grafikus dolga, de láttam én már karon varjút - akarom mondani marketingest, aki talpas címsorokat akart kváci comic sanssal összekavarni.

Usability: Na igen, ez must have, viszont még egy online mrarketingest sem láttam benne remekelni. Sőt, többnyire nekem kell vérre menő csatákat vívni, hogy ember, amit akarsz, az úgy használhatatlan.

Szóval szép lista, és tényleg én lennék a legboldogabb, ha ezek a skillek mind meglennének.

Na mindegy nem akarok flamet indítani, összvissz 5 ilyen céggel voltam kapcsolatba, kettő közülük le is húzta a rolót, a többi sincs kimondottan előtérben - szóval ez nem egy reprezentatív minta.

watts 2012.02.10. 22:24:31

Kimaradt az ügyfél/ főnök. Ha a fentiek már mennek jól, onnantól iszonyú nehéz úgy lebutítani a mondandódat, hogy mindenki megértse, mégis precíz maradj. Ez is egy skill.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.02.10. 22:48:04

@Szántó Gábor: Hát azt nem mondtam, hogy mindezt tudják is... Ezt az anyagot diákoknak készítettem, hogy mire készüljenek. És teljesen jogos észrevételek.

@watts: Igen, ez valóban fontos, köszi!

Rabbit · http://rabbitblog.hu 2012.02.10. 23:36:12

szerintem aki azt hiszi magáról, hogy ezekhez mind ért, az a legveszélyesebb fajtából való :D egyébként persze értem, mit akarsz mondani :)

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2012.02.11. 00:00:13

Kedveském, a HTML az k. nem programozás. Mondjuk inkább azt, h ismerni kell a webes technológiát: HTML, CSS, HTTP, ismerni kell pár általános dolgot: miaf a db, SQL, XML, JSON, valamint felületesen kell érteni kicsit prgmozáshoz: miaf a server side scripting, JavaScript, DOM, JS framework mi fán terem.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.02.11. 00:07:31

@ern0: kedveském, egy marketingesnek már az, amit pedig utána írsz, az egyre inkább scifi :/
Nem kódolóknak szól a dolog, na.

Szántó Gábor · http://choirs.oftheworld.club 2012.02.11. 06:04:42

@ern0: Na pont ezekről beszéltem az elején. Ha már ért ezekhez „egy kicsit” akkor pont ezek a „kicsit” hozzáértők érzik felhatalmazva magukat arra, hogy belepofázzanak olyanba, amibe nem kéne.

Na erről Nagy Feró jutott eszembe, aki egy kisváros vezetőjét oltotta le. Iszogatjuk a polgármester embertelen finom pálinkáját, aki - nem éppen az első poharak után - elkezdett bődületes marhaságokat mondani politikai vonalon, Feró csak lazán annyit (be)szólt: Figyelj, te a pálinkával foglalkozz, ahhoz értesz!

banszkigabor · http://www.facebook.com/banszki.gabor 2012.02.11. 09:01:29

- Superman, Superman hol vagy, segíts?! -kiabál egy kétségbeesett ember.
- Nem érek rá, éppen Pókemberrel, és Batmannel online marketingezünk!

Egyébként tök igaz, amit írsz, és persze mindenki, aki egy-egy adott területhez jobban ért, az fontosabbnak is érzi azt.

Egyébként én néha bajban is vagyok, mikor a foglalkozásomról kérdeznek, "hogyan mondjam el neked..." érzésem van. Mert nem vagyok sem/csak marketinges, sem/csak grafikus, vagy szoftverüzemeltető, stb. A legtöbben csak kerek szemekkel néznek rám, hogy amit csinálok, az is egy szakma?!

Az viszont biztos, hogy mondjuk 10.000 munkaóra után már sok minden ragad az emberre, pláne, ha folyamatosan tanul.

Sziasztok szuperhősök! Én tisztellek benneteket, mint tenmagamat. :)

Forecast Research - www.forecast.hu · http://piackutatas.blog.hu 2012.02.11. 09:23:11

@Rabbit: szerintem meg az a legveszélyesebb, aki valóban ért is mindezekhez:-)

@Konrad:

Egyéb skillek:

-intuíció (nem tanulható, vagy van, vagy nincs): klasszikusokat idézve, annak sejtése, hogy holnap hol lesz a korong...
-gyakorlatiasság: hiába jó valaki elméletben, ez nem lesz elég; a szerző-mozgó embereknek áll a zászló
-szintetizálás képessége: az információhoz jutás demokratizálódott, ez már többnyire nem jelent előnyt, de az összefüggések, mintázatok (pattern) meglátása igen. Ez több, mint az elemzés képessége.
-egyéb soft skillek: eh, erről könyveket lehetne írni (írnak is)...

Egyébként olyan nincs, hogy valaki tényleg mindenben jó. Különben sem ettől lesz sikeres valaki.

Debreczeni László 2012.02.11. 09:54:50

A lista használható. Talán ez a munka kisebb része :-) A megfelelő tudásszintet, mélységet belőni az lehet a legnehezebb. Megtalálni a határokat az egyes területeknél meddig tart a kompetenciád és hol kezdődik az adott terület szakemberéé az nagyon nehéz. Szerintem ebből vannak a mindennapokban a legnagyobb - kölcsönös - félreértések, galibák. Az lenne izgalmas ha ezt pontonként meg lehet vitatni az adott szakmák képviselőivel.
Mi az amit egy online marketingesnek kell tudni
- usability
- elemzés
- webdesign
stb. területén
Lehetőleg a legnagyobb konkrétsággal. Ez segíteni a tanításban (nem saját kútfőből kellene kitalálnod), de a munkavállalóknak a cégeknek és az együtt dolgozó szakembereknek is.
Nem biztos, hogy mindenhol elfogadnák de lenne egy viszonyítási alap.
"Nézd legtöbb helyen úgy gondolják, hogy egy jó online marketingesnek a webdesign területén érteni illik...... mi pedig úgy gondoljuk, hogy ........."
Jelenleg kis túlzással elmondható ahány cég, annyi elvárás.

watts 2012.02.11. 11:07:23

Ha mázlid van, online marketingesként jó szakemberekkel dolgozhatsz, és nem kérdés, hogy hol vannak a határok, mert mindenki teszi a dolgát. Ha nincs, akkor totál mindegy, mert a produktum, ami számít, úgysem lesz eléggé jó :)

Másrészt a szakmai alázat hiánya vezethet még ilyen kompetencia-konfliktusokhoz. Ha a csapatban ez bárkiből hiányzik, nem fogja tisztelni a munkádat, lehetsz te a legnagyobb trendvadász, akkor is figyelmen kívül hagyja, amit kérsz, mert még az sem érdekli igazán, amit ő csinál.

Ennél is elvontabb a hatalom kérdése. Hiába állítanak/ állítod magad egy csapat élére, ha nem vagy képes kialakítani a szakértői hatalmat, nem fognak komolyan venni. Ehhez minimum szakmai alázat, szorgalom, és egy jó adag, naprakész szaktudás kell.

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2012.02.12. 00:45:50

Ha scifi, ha nem, a HTML (+CSS) akkor sem prgmozás. Az egy fileformátum, mint a MS-Word DOC vagy az Excel XLS formátuma. Aki HTML-t ír, az formázott szöveget szerkeszt (wysiwyg editor nélkül is lehet, mivel text alapú), de semmiképpen nem prgmozik (kiv. ha ír bele JS-t).


süti beállítások módosítása