Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Mire jó a Twitter?

Címkék: onlinemarketing

2012.03.27. kedd 22:51 Konrad

Amikor a Twitter szóba kerül, vagy tanítom, mindig felmerül, hogy idehaza (sajnos) nagyon kevesen használják, így aztán mégis, mi értelme van? Jellemzően erőltetett példákat szokás ilyenkor felhozni, olyan igazán nagy sikertörténet nem nagyon volt (csak némi botrány, egy bizonyos T-Mobile leállás kapcsán, de ki emlékszik már arra).

Amit ki szoktam hangsúlyozni, az többek közt az, hogy a Twitter nagyon jól megmutatja a trendeket, ha van az embernek ideje elemezni, mi történik. De vajon igaz lehet ez idehaza is? Természetesen nem. Illetve...

Illetve vannak olyan célcsoportok, amik esetében igen. De ezt nem szabad mennyiségi kutatásnak értelmezni, megnézni, miről hányan beszélnek. Ez egy minőségi "kutatás": el kell olvasni egy csomó tweet-tet, és majd azokból megpróbálhatunk következtetést levonni.

Olyan ez, mint egy speciális fókuszcsoportos kutatás: nem kell mindent elhinni, de általános érvényű dolgok látszódnak. Nos erre mutatnék egy példát.

Megnéztem az idei Megasztár első néhány adását. Érdekelt a kiválasztás, majd érdekelt az első élő adás, amikor még 12-en voltak. És az első élő adás alatt folyamatosan követtem a Twitteren a #megasztar címkét. Ezt követve, egy idő után kialakult bennem egy kép, amelynek a következménye ez a bejegyzés lett:

Ma pedig ezt olvasom:

az eddig mélypontra pedig a (...) élő műsorra jutott el a Tv2: 25 százalékos közönségarányt értek el, ami a nézőket számszerűsítve 366 664 nézőt jelent - szemben a premier 672 973 nézőjével. Eźzel a műsor a teljes lakosság körében nem került be az ötven legnézettebb program közé, míg a 18-49 éveseknél csak a 36. volt.

Egyelőre bejött, azt hiszem. A Twitter idehaza is szépen megmutathat dolgokat. De persze iszonyú óvatosan szabad az ilyen adatokkal bánni, és szigorúan tilos csak erre alapozni bármilyen döntést!

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr854344724

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TZiky 2012.03.28. 19:14:35

Nézd, én nem értek ahhoz amit Te csinálsz, nem ismerem a szakmádhoz szükséges módszereket ( de ettől még nekem tetszik a blogod ), tehát egyáltalán nem ellentmondani akarok.

Annyi történt, hogy tegnap olvastam a linken a cikket, ma még nagyjából emlékeztem a tartalmára, és ma olvastam a posztodat. A cikk és a posztod tartalma között nekem úgy tűnik, hogy ellentmondás van.

hvg.hu/Tudomany/20120327_twitter_velemeny

Ha volt valami számodra hasznos a cikkben, akkor jó, ha nem volt, akkor bocs hogy raboltam az idődet.

Üdv:
TZiky:-))

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.03.28. 22:12:22

@TZiky: Köszi linket, azt én is írtam, hogy
"De persze iszonyú óvatosan szabad az ilyen adatokkal bánni, és szigorúan tilos csak erre alapozni bármilyen döntést!"
Vagyis ez csak egy szűk réteg jelzése, és csak a nagyon egyértelmű dolgokban lesz pontos. A fenti példa pont ilyen.

TZiky 2012.03.29. 18:43:22

@Konrad: Oké. :-)
A továbbiakban is maradok majd - hozzá nem értésből kifolyólag - többnyire csak olvasó.

Üdv:
TZiky:-))

bülbül · http://www.bulbul.hu/ 2012.03.29. 18:56:37

és mire jó a piackutatás? Konrád, nem lenne szerencsésebb ha inkább a saját szakmádnál maradnál? :)

lehet, hogy most valamire ráhibáztál, de ez legalább annyira véletlen is lehet mint valós előrejelzés...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.03.29. 21:04:22

@bülbül: Igazad van, ez nem egy megalapozott, tudományos megoldás. Ez csak egy érdekesség, semmi több. Próbáltam is úgy írni, hogy ne ezt használja senki előrejelzésnek.


süti beállítások módosítása