Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (5) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (7) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1368) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (7) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (438) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Útkeresés

Címkék: üzlet

2012.03.28. szerda 23:35 Konrad

Nézegetem a tavalyi reklámköltési adatokat, és ebből is látszik: a display piac elkezdett szűkülni. A tavalyi évben kevesebbet költöttek a cégek (az IAB jelentése alapján) display hirdetésre, mint korábban. Igaz, a nominális növekedés 1% volt, de mindezt 4% körüli inflációs környezetben, vagyis arányaiban csökkenés történt.

A többi adatot nem is nézve, ízlelgetem ezt. Azon gondolkodom, mit jelent ez a hazai piac nagykutyái számára. Egyébként nemcsak én ízlelgetem ezt a kesernyés ízt: a vezető hazai tartalomszolgáltatóknak is ez a cukorka jutott. Ha semmi más nem történik az elkövetkező időszakban, csak megáll a display növekedése, már az is baj. De félő, hogy a mostani 1% akár mínuszba is átcsaphat, akkor meg...

Akkor meg fejek fognak hullani. Nem ilyen-olyan vezetői fejek, hanem portálok, szolgáltatások. Ki fog dőlni itt-ott egy léc, egy darab kerítés. Ha a nagyoknak szerencséjük van, akkor tudják majd koncentrálni maguk felé a bevételeket, de ez a kisebb oldalaknak nagy dráma. Ahol kicsi a forgalom, ott az alternatív bevételek sem lesznek magasak.

A legnagyobb gond mégsem a számok, hanem a reménytelenség. Nincs jövőkép: nincs egy olyan út, amin ha valaki elindul, akkor tuti működni fog, bevételt termel, megél a szolgáltatása. Ötletelés van, kiútkeresés van.

Az elmúlt pár hónapban nagyon sok ötletet hallottam az érintettektől, mit lehetne csinálni. Ami feltűnő volt: senki, még a legmegmondóbbak sem mondták azt: ezt KELL csinálni. Ami pedig érdekes volt, a korábban elképzelhetetlen, leglehetetlenebb ötletek is felmerültek, mint lehetséges megoldások.

Úgy tűnik, kezdünk elérni arra a pontra, ahonnan nincs mit veszíteni. Lépni kell. Meglátjuk, lesz-e egyszerre lépés, vagy mindenki próbálkozik (esetleg egyesek kivárnak).

Én azt gondolom amúgy, hogy nem lesz olyan Jolly Joker bevétel termelő, mint voltak bannerek korábban. Szolgáltatásonként, célcsoportonként más-más megoldás jöhet majd szóba, mindenkinek meg kell majd találnia a saját lehetséges útját a bevételek felé. 2012 erről fog szólni.

2013-ban pedig a piac ítéletet fog mondani.

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr364346939

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Útkeresés 2012.03.29. 09:42:02

Ha semmi más nem történik az elkövetkező időszakban, csak megáll a display növekedése, már az is baj.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Aadaam 2012.03.28. 23:48:05

Most lenne időben új erőre kapni,
Most lenne időben végleg megrohadni
Most lenne időben az arcon a a rángás
Most lenne időben a mellen a vágás
Most lenne időben a lány, a mosolygó
Most lenne időben héjában a borsó
Most lenne időben a perc mire vártunk
Most lenne időben az elzuhanásunk!

Hazámba találni, elcsitulni szépen
Kezed érintése most lenne időben

Most lenne időben az angyal a késsel
Most lenne időben egy tál meleg étel
Most lenne időben de nincsen idő rá
Most lenne időben ha volna erő rá
Most lenne időben de végleg elévül
Most lenne időben az Úr szava végül!

Most lenne időben új erőre kapni,
Most lenne időben végleg megrohadni
Most lenne időben az arcon a a rángás
Most lenne időben a mellen a vágás
Most lenne időben a lány, a mosolygó
Most lenne időben héjában a borsó
Most lenne időben a perc mire vártunk
Most lenne időben az elzuhanásunk!
Most lenne időben az angyal a késsel
Most lenne időben egy tál meleg étel
Most lenne időben de nincsen idő rá
Most lenne időben ha volna erő rá
Most lenne időben de végleg elévül
Most lenne időben az Úr szava végül!

www.youtube.com/watch?v=G643L43FSmE

(Most lenne időben - Csengey Dénes szövegét előadja Cseh Tamás. Évszám: 1987)

csiszi 2012.03.29. 22:44:38

Kicsit talán még korai ez a temetői hangulat. A 3 legnagyobb összességében majdnem 5%-ot nőtt. A teljes forgalom elemzését pedig nagyon durván torzítja a Generál Média, aminél a nagy csökkenés szerintem inkább önmérsékletet és nem katasztrófát jelent.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.03.29. 22:47:57

@csiszi: ...vagyis a 3 legnagyobb saját bevallásuk szerint is alig növekedett, ha az inflációt is nézzük. Ez messze nem az, ami korábbi években megszokott volt. De az igazi gond az, hogy nem látszik a jövőbeni növekedés esélye a display piacon. Ez nem jelenti azt, hogy a display bevételek eltűnnek, ez azt jelenti, kell mást is találni mellette.

csiszi 2012.03.29. 23:30:46

@Konrad: Nem mondom, hogy rózsás a helyzet, csak a temetői hangulat a sok szerintem. A display 1%-ot nőtt, ők 5-öt. Ráadásul főleg olyan évekkel hasonlítod össze a tavalyit, amikor nőtt a gazdaság, most meg inkább stagnálás van, de ez is csak a jó termésnek köszönhetően.

Ettől még persze lépni és fejleszteni kell (ahogy mindig kéne), de nem érzem annyira, hogy "most vagy soha".

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.03.29. 23:33:08

@csiszi: szerintem meg már most is szinte késő, amilyen pletykákat néha hallani...
Temetni pedig a régi gondolkodást kell: már egyre kevésbé működik a "mennyiségi" tervezés, gondolkodni kell, és ez új kihívás a tartalomszolgáltatóknak és amúgy az ügynökségeknek is.

L3NDV4I N0RB3RT 2012.04.02. 16:10:20

„Ha semmi más nem történik az elkövetkező időszakban, csak megáll a display növekedés[...]”

Most komolyan, a marketingesek is azt hiszik, hogy a mutatókat a végtelenségig lehet az ég felé tornászni?!

Költői kérdés volt, nem kérem megválaszolni, mert (sajnos) tudom a választ...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.04.02. 19:53:24

@Lendvai Norbert: egy amúgy növekvő piaci szegmensen belül az egyes területek növekedése azt hiszem nem irreális elvárás.

L3NDV4I N0RB3RT 2012.04.05. 13:17:43

Különböző értékrendek...

A magam részéről sajnálom, hogy mindenki a magasságokba való emelkedéssel foglalkozik, nem pedig a minőségi mutatók növelésével.

Nem az a kérdés, hogy lehet-e feljebb, hanem, hogy globálisan nézve, van-e értelme. Pénzügyileg persze (már akit ez érdekel), de én inkább társadalmi érték szempontjából közelítem meg az élet dolgait.

Így pedig egy mennyiségi növekedés alap esetben nagy valószínűséggel nem hordozza magában a minőségi növekedést; látva a pénzorientált szerveződések világhoz való hozzáállását.

Jó lenne végre arról hallanai, hogy valaki nem sopánkodik egy-egy százalékos visszaesésen, vagy éppen azon, hogy nem nőtt, mennyiségi szempontból stagál a dolog (ami nem feltétlenül rossz, ez csak nézőpont és érdekek kérdése), viszond el tud dicsekedni azzal, hogy ehhez társul egy jelentős minőségi növekedés.

De amíg a világ arra megy, hogy növeljük az eladási számokat és pont lesz@rjuk a már meglévő ügyfeleket, addig én úgy érzem, hogy kicsit necces a téma.

És nem mondja nekem senki, hogy a nagyon nem éppen ezt csinálják, mert amikor egy-egy cégnél jóval nagyobb kedvezényt kapnak az új ügyfelek, mint a 10+ éve hűséges ügyfelek, akkor ott gáz van...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.04.05. 19:19:11

@L.N.: Várj, te miről beszélsz?
Jelenleg a hazai tartalomszolgáltatók reklámbevételből élnek, és eddig egy évben sem igazán keresték halálra magukat, jó esetben keletkezett egy kevés nyereség, de ha ezt elosztod a befektetéssel, még mindig javában veszteséges mind.
Ilyen piacon, ha nem növekszik a bevétel, az nem azt jelenti, hogy hoppá, koncentráljunk a minőségre, hanem azt, hogy hoppá, ez az irány nem jó, ebből előbb-utóbb baj lesz.

L3NDV4I N0RB3RT 2012.04.05. 19:53:55

„[...] ez az irány nem jó, ebből előbb-utóbb baj lesz.”

Nagyjából erre céloztam már korábban is, amikor itt a blogon hozzászóltam.

Én már nagyon régóta azt gondolom, hogy a reklám alapú finanszírozás egy kissé „divatjamúlt” megközelítés. Réges régen (5+ éve) kellett volna már keresni ennél értelmesebb, működő(bb) modellt.

De egyébként erre csak azt tudom mondani, hogy ha annyira nem éri meg, akkor nem kell csinálni. Ennyi. Csak azért, mert x éven keresztül volt a reklámüzletben pénz, azért nem kell fenntartani a gépezetet.

Ez nagyjából olyan, minthogy tudjuk, hogy sz@r a bürökrácia és senkinek sem jó, de nem csökkentünk a létszámon, nem modernizálunk, mert akkor mi lesz szegény droidokkal, akik ott „dologznak”. Ki kell rúgni őket, átszervezni a munkaerőpiacot és olyan pozíciókat létrehozni, aminek értelme van. Nem kell ezt egyik pillanatról a másikra, lehet tervszerűen, de évek óta semmi érdemi előrelépés ezen fronton, sőt, ha intézni akarok valamit, azt veszem észre, hogy egyre körülményesebb...

Én egyre inkább azt látom az élet legtöbb területén, hogy a megszokott, de már egyértelműen nem működő dolgokat az emberek egyszerűen nem akarják felszámolni. Csak amikor már igazán nagy baj van, amikor már 1000%-osan látszik, hogy nem mehet ez így tovább, akkor kezdenek kapkodni.

Tehát tartom, amit fentebb írtam, 5+ éve már gőzerővel azon kellene dolgozni (és ma már tucatszámra a gyakorlatban is alkalmazni), hogy mi a megoldás a reklám alapú finanszírozás helyett. Aki ezzel nem akar foglalkozni, az meg szálljon ki, mindenkinek jobb lesz úgy.

L3NDV4I N0RB3RT 2012.04.05. 20:08:45

Újraolvastam a bejegyzést és, szóval ja.

Volt egy irány, ami ezek szerint éppen hogy működik, de inkább döglődik, de senki nem pörgött rá arra, hogy akkor csináljunk forradalmat és legyen meg a megoldás, legyen több megoldás, ami itt vagy ott, célirányosan működik.

Nem értem, komolyan nem értem. Ha minden tartalomszolgáltatónak közös az érdeke (megélni abból, amit szeretnek csinálni és minőségi tartalommal kiszolgálni a _valós_ igényeket), akkor lehetett volna mondjuk 2005 magasságában összefogást kezdeményezni és kidolgozni egy olyan megoldáscsomagot, amivel mindenkinek, aki benne van a csapatban lehet segíteni.

Csak amíg a világunk úgy működik, hogy "köcsög konkurencia", addig...

Olyan szépen meg lehetne ezt oldani és főleg ott, ahol már ilyen méretű erőket lehetne csatasorba állítani...

Mundr 2012.04.06. 14:05:39

Nem hiszem, hogy pont Magyarországon fognak újat kitalálni. A hirdetések egyetlen alternatívája a tartalomszolgáltatók esetében a fizetős tartalom, de ez a csóróbb országokban aligha fog működni egyelőre. A blogokon már több az érdekes, értékes tartalom, mint az indexen pl.

Mundr 2012.04.06. 14:11:42

Vagy esetleg lehete fizetni az internetelőfizetésekből a tartalomszolgáltatóknak látogatottság alapján.


süti beállítások módosítása