Ma az összes szakmai blog és oldal azzal volt tele, hogy a TV2 új csatornát indít, SuperTV2 néven (jajj). Az Indexen egy komoly beszélgetés is olvasható a TV2 vezetőjével, Simon Zsolttal. Érdemes elolvasni, ha nemcsak az online média érdekel!
Mert ha az online média érdekel csak, akkor szinte fájó, a TV2-nek ez mennyire nem fontos. Igaz, Simon ezt nyilatkozza:
A Megasztár esetében például a videósite átlagos látogatottsága az adást követő napokban meghaladta az egymilliót, erre már nem mondhatjuk, hogy az, hogy minden tartalmunk ingyen feltettük a netre, nincs hatással a nézettségre.
De aztán:
A TV2 ott lesz a neten, bár ezt még mindig leginkább egy promóciós felületnek tartjuk
Tudom, látom, hogy a TV2 nincs otthon az interneten. Bármennyire is szép(?) múltja van (emlékezzün a Koridorra), bármennyire is dedikált YouTube megjelenése van, a közösséggel, az esetleges rossz véleményekkel, és úgy általában az internettel, mint csatorna érzésem szerint elsősorban szükségből foglalkozik.
Hiszen hiába vannak jó megmozdulások, ha az összkép valahogy gyenge. A TV2 számára, Simon szerint, az internet promóciós felület. Ezek szerint a TV2 még évekig (a beszélgetés alapján 2016-ig biztosan) nem gondolkozik komolyan az internet adta lehetőségekben. Az irány, a fókusz a sugárzott adás, a csatorna jellegű tévézés. Tehát nem a tartalomban gondolkoznak. Nagyon nem.
Pedig a TV2 most előre menekül. De számukra az "előre" nem más, mint új csatorna, nagyobb sugárzott elérés. Miközben a felhasználóknak az "előre" a rengeteg csatorna közötti ugrálás - és az internetezés. Mára egyre több eszközünk van arra, hogy mozgóképes tartalmakat fogyasszunk tetszés szerinti időben (és helyen). Tartalmakat, és nem szolgáltatókat. Nagyon jól látszik ez például az utóbbi néhány év "stand up comedy" felhozatalában: teljesen mindegy, hogy az RTL-en vagy a ComedyCenter-en ment egy adás, a YouTube-on azt nézzük, ki szerepel benne, és nem a csatona logót. A tartalom a fontos, nem a csomagolás.
A TV2, ha nem fordul az internet felé, lehet, megnyeri a tévés csatát, de elveszíti a nézőket. Nem most, nem jövőre, nem is 2016-ban. Kicsit később. De akkor már késő lesz lépni. Most, hogy rengeteg pénzt beleölnek saját tartalom gyártásba, talán körbe kéne nézni, mások hogyan csinálják ezt az új médiát. Lehet, itt hamarabb válhatnának piacvezetővé, és talán a kereskedelmileg oly nagyon fontos korosztályt is könnyebben tudnák visszacsábítani - na nem a tévé elé, de legalább a saját tartalmaik elé.
Az a csata könnyebben nyerhető. Ez a másik - hát, ők tudják.
Utolsó kommentek