Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (5) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (7) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1368) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (7) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (438) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

TéVúton?

Címkék: video üzlet okostévé

2012.07.13. péntek 00:49 Konrad

TV2.hu.jpgMa az összes szakmai blog és oldal azzal volt tele, hogy a TV2 új csatornát indít, SuperTV2 néven (jajj). Az Indexen egy komoly beszélgetés is olvasható a TV2 vezetőjével, Simon Zsolttal. Érdemes elolvasni, ha nemcsak az online média érdekel!

Mert ha az online média érdekel csak, akkor szinte fájó, a TV2-nek ez mennyire nem fontos. Igaz, Simon ezt nyilatkozza:

A Megasztár esetében például a videósite átlagos látogatottsága az adást követő napokban meghaladta az egymilliót, erre már nem mondhatjuk, hogy az, hogy minden tartalmunk ingyen feltettük a netre, nincs hatással a nézettségre.

De aztán:

A TV2 ott lesz a neten, bár ezt még mindig leginkább egy promóciós felületnek tartjuk

Tudom, látom, hogy a TV2 nincs otthon az interneten. Bármennyire is szép(?) múltja van (emlékezzün a Koridorra), bármennyire is dedikált YouTube megjelenése van, a közösséggel, az esetleges rossz véleményekkel, és úgy általában az internettel, mint csatorna érzésem szerint elsősorban szükségből foglalkozik.

Hiszen hiába vannak jó megmozdulások, ha az összkép valahogy gyenge. A TV2 számára, Simon szerint, az internet promóciós felület. Ezek szerint a TV2 még évekig (a beszélgetés alapján 2016-ig biztosan) nem gondolkozik komolyan az internet adta lehetőségekben. Az irány, a fókusz a sugárzott adás, a csatorna jellegű tévézés. Tehát nem a tartalomban gondolkoznak. Nagyon nem.

Pedig a TV2 most előre menekül. De számukra az "előre" nem más, mint új csatorna, nagyobb sugárzott elérés. Miközben a felhasználóknak az "előre" a rengeteg csatorna közötti ugrálás - és az internetezés. Mára egyre több eszközünk van arra, hogy mozgóképes tartalmakat fogyasszunk tetszés szerinti időben (és helyen). Tartalmakat, és nem szolgáltatókat. Nagyon jól látszik ez például az utóbbi néhány év "stand up comedy" felhozatalában: teljesen mindegy, hogy az RTL-en vagy a ComedyCenter-en ment egy adás, a YouTube-on azt nézzük, ki szerepel benne, és nem a csatona logót. A tartalom a fontos, nem a csomagolás.

A TV2, ha nem fordul az internet felé, lehet, megnyeri a tévés csatát, de elveszíti a nézőket. Nem most, nem jövőre, nem is 2016-ban. Kicsit később. De akkor már késő lesz lépni. Most, hogy rengeteg pénzt beleölnek saját tartalom gyártásba, talán körbe kéne nézni, mások hogyan csinálják ezt az új médiát. Lehet, itt hamarabb válhatnának piacvezetővé, és talán a kereskedelmileg oly nagyon fontos korosztályt is könnyebben tudnák visszacsábítani - na nem a tévé elé, de legalább a saját tartalmaik elé.

Az a csata könnyebben nyerhető. Ez a másik - hát, ők tudják.

30 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr974650980

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Facebook droidokkal a magány felszámolásáért 2012.07.13. 13:15:31

A hagyományos blogokkal ellentétben az Elvarázsolt Kastély nem csak osztja az észt, hanem tettekkel is hozzájárul a társadalmi fejlődéshez és a nemzet felemelkedéséhez. Ennek ékes bizonyítéka, hogy hosszú évek tudományos kutatómunkájának eredményeként ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

salsa LA 2012.07.13. 01:06:43

Kíváncsi lennék, mit mondanál, ha ott ülnél Zsolt székében. Tényleg. :-)

Szerintem webet egyelőre nagyon nehéz monetizálni azon a szinten, amire egy tévének szüksége van. Viszont nagyon sokat kellene rákölteni, hogy kétes megtérüléssel egyszer majd felépüljön egy, akár a saját lábán is megálló, számottevő webes megjelenés.

A jelen sajna nem tartogat többet szerintem sem, az igazi lehetőségek majd az okostévékkel jönnek.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.07.13. 01:26:28

@salsa LA: nem vágyom a székére, nem is értek a tévéhez. De gondolj bele, 9 milliárd veszteségük volt - ez olyan bő negyede a hazai online reklámköltésnek. Ennek a pénznek a tizedéből csodákat lehetne tenni a hazai piacon, ha erre is fordulnának kicsit. Ráadásul ott vannak a tartalmak náluk, amik a weben is érdekesek. Volnának ötleteim, mit csinálnék máshogy.

salsa LA 2012.07.13. 02:02:48

@Konrad: Ez így az alma meg a krumpli esete azért...:-)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.07.13. 10:16:03

@salsa LA: Pár hónap, és lesznek ügynökségek, akik egybe mérik a tévés klipmegjelenéseket a webes (pl. YouTube) megjelenésekkel és elérésekkel. A web látványosan el fogja kezdeni zabálni a tévés költéseket.

spontan · http://erdekessegek.info 2012.07.13. 12:41:14

Nem magyar jelenség, Amerikában ugyanez a helyzet, hogy a hagyományos TV-k tíz körömmel kapaszkodnak a meglevő modelljükbe, és ott próbálják gáncsolni a netes próbálkozásokat, ahogy tudják.

"A TV2, ha nem fordul az internet felé, lehet, megnyeri a tévés csatát, de elveszíti a nézőket."

Ennek így nem sok értelme van, mert a távolabbi jövőben nem lesznek olyan dolgok, hogy TV csatornák, mert közvetlenül a tartalomelőállítótól fogjuk stream-elni az adást. Szóval a Tv2, az RTL meg a többi "csatorna" a jövőben úgyis megszűnik, mert kihal az a generáció, amelyik leül a TV elé és megnézi az előre összeállított műsort, és maradnak azok a nézők, akik konkrét tartalmakat akarnak fogyasztani akkor, amikor ők akarják.

Vagyis ebből a szempontból a TV2 jól csinálja, hogy ki akarja még sajtolni a mostani modellből, amit lehet, mert ez a mostani modell már csak addig él, amíg él az a generáció, amelyik nem a nettel nőtt fel.

RS 2012.07.13. 13:06:59

Tisztelt nagy marketing szakértő!

A web és a tv külön út!!!
Biztos hallottál már az IPTV-ről. Nos érdemes egy kicsit utána olvasnod, hogy milyen lehetőségek rejlenek benne és akkor tuti nem írnál hülyeségeket.
Ami neked evidens az másnak rossz üzleti modell, de persze fordítva is működik.

Doktor Kotász 2012.07.13. 13:25:23

Gondolom tíz évvel ezelőtt is csak azt szajkóztad, hogy a jövő az interaktív televízió, és amikor megkérdezték, hogy mire gondolsz, csak annyit tudtál mondani, hogy de hát az a jövő, mert infosztráda.

A tévéknek probléma a torrent, mert sokan letöltik egybe és megnézik. Na de az nem piac, hanem elpárolgó lehetőség.

A TV2 követi a saját üzleti modelljét, a vesztesége meg a válságból fakad. Azonos költségeket kisebb reklámpiaccal kell fedezni. Abból neki nem lesz pénze, hogy a neten is megnézheted ugyanazt.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.07.13. 13:34:09

@RS: változnak a modellek és a piac. És tudom, mit tud az IP TV, de most nem erről beszélek.

@Doktor Kotász: te is a jelenlegi (illetve eddigi) modellekben gondolkozol. Pont ez a baj nekem a TV2-vel is. Változtatni kell, és ez nem a torrent kérdése...

2012.07.13. 13:37:46

@Doktor Kotász: "Na de az nem piac, hanem elpárolgó lehetőség."
Szerintem ez tévedés. Olyan webes szolgáltatások kellenek, ahol az ember nincs rászorítva a torrentre, hanem streamelheti a vágyott adást. Én naponta több időt töltök a számítógép előtt netezéssel, mint amennyit egy hét alatt a tévé előtt. Nem érdekel a műsorrend, azzal foglalkozok, ami nekem tetszik. Van, hogy csak a wikipedián olvasgatok. A tévéknek arra kellene rájönni, hogy a mai üzleti modell halott. Fő bevételük a reklámból származik, csakhogy a célzatlanul a képünkbe szórt reklám egyáltalán nem hatékony. Ha reklám megy a tévében, automatikusan csatornát váltok, még ha nézni akarom is a műsor folytatását. Viszont 4-5 webes bolt hírlevelét kapom rendszeresen (van olyan, amit naponta), mert az engem érdeklő ajánlatokkal szívesen foglalkozom. Egy jó webes megjelenéssel, ingyenes regisztrációval, a felületen célzott reklámokkal sokkal hatékonyabbak lennének.
A TV2 egyébként is minden egyes próbálkozásával alulteljesíti az ugyanabban a sávban az RTL által sugárzott ugyanolyan tematikájú műsor nézettségét. Ha továbbra is csak ellen-RTL akar maradni a csatorna, akkor hajrá, de én egy teljes struktúraváltást csinálnék a helyükben, ennek egyik eleme lehetne egy jó webes felület, ami majd a digitális televíziójuk magva lesz.

kristofxx 2012.07.13. 14:10:24

Paradigma váltásra lenne szükség, ahhoz, hogy a hagyományos TV-k jobban kihasználják a netet, teljesen más tipúsú tartalomra van szükség, amit nem biztos, hogy ők a megszokott tartalommal és gyártási technológiával elő tudnak állítani. Az nem elég, ha a hagyományos TV-s tartalamakat a neten elérhetővé tesszük. a net teljesen más.
Egyébként nem tudom elképzelni mi a rákot fog a TV2 az új csatornán adni, hisz a legnagyobb gond eddig is a tartalom hiánya volt. A kifutott formátumok nem működnek már.

German Shepherd 2012.07.13. 15:35:51

Mindig megdöbbenek, hogy szakemberek mennyire nincsenek tisztában a fejlődés irányával.
Nincsenek tisztában a Z-generációnak nevezett mai 12-25 évesekkel, és azzal sem, hogy mennyire és hogyan netfüggők.
A cikkírónak veszettül igaza van.

jabjab · http://www.jabjab.hu 2012.07.13. 16:18:13

Ha végre ezen döntéseket előkészítő, szaktanácsadó és okosakat mondó emberek is idejönnének, és szólnának a témához, akkor kiderülhetne hogy mitől gondolkodnak így a tévék.

a web és a tv külön út (LOL)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.07.13. 16:22:37

@jabjab: a tévék arra mennek, ahol a pénzt látják, és jelenleg a weben nem látják a pénzt. Csak sajnos ettől függetlenül a világ nem abba az irányba fejlődik, ami nekik fog kedvezni.

Flankerr 2012.07.13. 16:48:59

@spontan: "Nem magyar jelenség, Amerikában ugyanez a helyzet, hogy a hagyományos TV-k tíz körömmel kapaszkodnak a meglevő modelljükbe, és ott próbálják gáncsolni a netes próbálkozásokat, ahogy tudják."
Ez baromira nem igaz.. lásd Hulu például. De ma már egyre gyakoribb, hogy a friss sorozataik első részét a tévés első sugárzás ELŐTT! maguk a csatornák tölti fel a saját honlapjukra, hadd nézze a nép.. És Netflix se a TV-nézők kedvéért kezd saját (TVT) sorozat gyártásába.. Hanem mert tudja, hogy a minőségi exkluzív tartalommal nézőket, előfizetőket lehet nyerni..

jabjab · http://www.jabjab.hu 2012.07.13. 17:03:14

@Konrad: ezen logika szerint akkor
1, rosszul látják
2, mint a politikusok, csak rövid távban gondolkodnak
3, mást látnak mint mi :-)

goodjohnwin 2012.07.13. 17:39:17

Amíg az USA-ban is elvannak a network tévék a hirdetői szőnyegbombázásra alapuló modelljükkel, egy kicsi ország ódivatú országos csatornájának sincs oka foglalkoznia az új lehetőségekkel. Különösen igaz ez konkrétan Magyarországra, ahol aztán végképp felesleges pionírkodni, ha azzal is fenn lehet tartani egy vállalatcsoportot, ha 3-5 évvel követik a fejlettebb piacokat. Még különösebben igaz ez annak a tükrében, hogy ha lenne itthon egyszerűen működő Hulu, Netflix, ITunes-jellegű médiavásárlási szolgáltatás, akkor se akarna a fránya magyar fizetni érte egy fillért sem, egymásnak küldözgetnék inkább a jelszavakat...

Itt akkor lehet majd pénzt csinálni internetes tartalomból, ha átalánydíj-szerűen szedik be a "kapunál" vagyis a hozzáférési ponton.

tommybravo 2012.07.13. 17:51:07

@Konrad: A tv2-nek (mtm-sbs) kb. 18, az rtl-nek (magyar rtl) 29, az index.hu-nak 2, az origo-nak 4 milliárd árbevétele volt tavaly.

Valójában egy kicsi piac kicsi szelete lehetne, amire a tévéknek fene tudja mennyire éri meg belépni. Persze, ha be sem lépnek, akkor még a morzsákból sem kapnak semmit, és csak a google jár jól a hozzá felkalózkodott videókból.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.07.13. 17:57:42

@tommybravo: pontosan erről van szó. Ez a piac nem most nagy, bár a Google hazai bevétele már közelíti a tévék nagyságrendjét (7-8 milliárd lehet).

brazileiro 2012.07.13. 18:13:34

@Konrad:

A nyilatkozat logikája teljesen tiszta és egyértelmű. A Megasztárnál próbáltak nyitni az internet felé, kaptak érte napi egymillió letöltést, elvesztettek X nézőt. Pénzre váltva többet buktak a tévén, mint amit nyertek az interneten. Tehát nem éri meg.

Lehet, hogy egyszer majd nagyobb lesz az internetes piac, mint a tévés, de az nem most van. És semmi nem garantálja, hogy 10 éven belül lesz. Írtad korábban: "Csak sajnos ettől függetlenül a világ nem abba az irányba fejlődik, ami nekik fog kedvezni.". Ezt valamikor 1998-99 környékén hallottam először. Hogy még néhány év és az internet lenyomja a tévéket. Nem tudom, merre fejlődik a világ, de úgy tűnik, nagyon lassan teszi.

Nem véletlen, hogy az RTL sem nyit az internet felé. A pénz nem ott van, sőt, a válság miatt már nem is a nagy kereskedelmi csatornákban, hanem láthatóan az előfizetéses kábeltévékben.

Ezért lesz RTL2, meg Super TV2.

salsa LA 2012.07.13. 19:17:15

@German Shepherd: Én is mindig csodálkozom, amikor a "szakemberek" a saját korcsoportjukból indulnak ki...:-) A 12-25 egyáltalán nem sztenderd médiacélcsoport, sőt, ritka fajta. Nem is véletlenül.
Nem vitatkozom senkivel abban, hogy zsákutca, amerre a tévék nagy része halad. De ebben a zsákutcában még zsákszámra (hehe) hever a lóvé, sokkal könnyebben kitermelhetően, mint a weben.
Ebből következően is:
@Konrad: Remélem, átjött a sorok közötti kritika, hogy ne nézzük már madárnak a másikat. Ott is jó szakemberek ülnek, akik tisztában vannak vele, hogy merre mennek, s miért. Ha itt lesz az ideje, majd váltanak. S nem biztos, hogy webre...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.07.13. 19:25:16

@salsa LA: "Ha itt lesz az ideje, majd váltanak." Kérdés, hogy időben teszik-e.

Amit írtam, arról szól, hogy az internetet már most komolyabban kell venni - nem azt írtam, hogy teljes mellszélességgel irány ez a világ, hanem azt, hogy ez többet ér, mint promóciós eszköz. Elhiszem, hogy vannak ott jó szakemberek - bár, ha hiszek a pletykáknak, akkor a TV2 pont ebből a szempontból kritikus -, de ezek az emberek nem internetes, hanem tévés vonalon jók (ha valóban).

Nem nézem madárnak őket, mindössze kommentáltam a cikket. Szerintem van egy olyan irány, amivel ők nem foglalkoznak eléggé. Emlékszem, 2009 őszén Várdy, mint TV2 vezér azt nyilatkozta, ez a mobil dolog annyira nem érdekes, nem igazán fognak vele foglalkozni. Most őszintén, igaza volt? Maga a TV2 is jóval hamarabb komolyan vette (Jóban Rosszban alkalmazás már elég régóta létezik). Ugyanezt érzem most is: kevesebb erőforrás jut egy olyan területre, aminek az eredménye majd hosszabb távon lesz érdekes. Hiszen most kell az általad nem sztenderd korcsoportban brandet építeni, mert most lehet. Szerintem.

salsa LA 2012.07.13. 19:37:51

@Konrad: A tévés piac jelen pillanatban egy orbitális nagy káosz.
Ott vannak a telkók, jellemzően mint IPTV/kábel szolgáltatók, a tartalom-előállítók mindenféle háttérrel, a rengeteg különböző világból érkező OTT cég: okostévégyártók, Hulu, Netflix, set top box gyártók, köztük az Apple és a Google és még sokan mások.
Mind a nappali képernyőjéért küzd és látnok legyen a talpán, aki megmondja, melyik szolgáltató vagy akár üzleti modell áll nyerésre. Ebbe így én is csak akkor tennék pénzt, ha Rupert Murdoch ott állna mellettem és fogná a kezem. De szerintem ő sem tudja. :-)

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2012.07.14. 00:41:35

Azért egy saját, egyedi (akár brandben is) felépített webes megjelenés, amely nem a TV-nek a kiterjesztése, promóciója nem kis favágás. Ez egy hosszú folyamat, amelyet talán a TV2-nél is tudnak. Ha indokolt lenne a teljesen egyedi tartalom a webre, már meglépték volna. Valószínűleg fejetlenül ők sem akarnak ekkorát húzni és a pénzt szórni. Érdekesek a hozzászólások és jó kis eszmecsere alakult ki. Jó a poszt!

Doktor Kotász 2012.07.14. 01:17:14

@nemorino: @German Shepherd: Aha, ingyen mindenki streamelne, de abban nincs üzlet. A tévé egy működő modell, mert diszkontáron vesznek filmet. Itt arra gondolok, hogy a tévé megveszi, és milliók nézik, és az benne a diszkont, hogy a nézőszámot beszorozva egy kölcsönzési összeggel, az magasabb, mint amiért a tévé veszi, tehát olcsóbb tévén nézni, mint videotékából kölcsönözni.

Amit elfogyaszt a néző, azt tékából kölcsönözni horribilis összeg. Leül az ember a tévé elé, és megnézi a gorillafejű óriáscápa vs. szárnyas polip 8-t, utána meg a rendőrakadémia 27-t. Na de ezért nem fog fizetni 2000 forintot, hogy lestreamelje. Hát persze, hogy ez nektek sem tetszene. Legyen ingyen, mert az a jövő. Oldja meg a tévé! Ez így fotelből okoskodás. Az internetnek, lehet, hogy nagy a forgalma, de az a warez.

Doktor Kotász 2012.07.14. 01:24:00

@Konrad: " Emlékszem, 2009 őszén Várdy, mint TV2 vezér azt nyilatkozta, ez a mobil dolog annyira nem érdekes, nem igazán fognak vele foglalkozni. Most őszintén, igaza volt? Maga a TV2 is jóval hamarabb komolyan vette (Jóban Rosszban alkalmazás már elég régóta létezik)."

Na de minek létezik? Van egy tippem. Kutyát nem érdeklő előzetesek, a szereplőket alakító színészek kreállt celebhíreit tartalmazza. Na meg kulissza titkokat, hogy a csuhástól terhes lett-e Bettike, és mellébeszélnek, hogy majd kiderül a huszonharminc-ezredik részben ősszel.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.07.14. 01:38:04

@Doktor Kotász: magát a sorozatot lehet ezen keresztül nézni az Androidos telefonodon - illetve visszanézni régebbi részeket.

spontan · http://erdekessegek.info 2012.07.14. 07:33:29

@Doktor Kotász: fizetnének ezért, ha minden egy kattintással elérhető lenne

A torrenttel csak ebben lehet versenyezni, hogy nagyobb kényelmet nyújtanak. Az emberek elég kényelmesek ahhoz, hogy ha valamit olcsón, egy kattintással elérnek, akkor sokan azt fogják választani, mint hogy torrent oldalakon keresztül keresgéljenek a ki tudja milyen minőségű feltöltésért.

A lényeg persze az, hogy olyan olcsón kell adni a hivatalos stream-et, hogy az a lélektani határ alatt legyen, hogy az emberek inkább azt válasszák, mint a keresgélést.

Alternatíva lehet a műsoronkénti fizetésre egy mérsékelt havidíj, amiért minden letölthet, illetve ingyen nézés úgy, hogy reklámok vannak beletéve időközönként a stream-be, mint a most a Tv adásoknál.

jabjab · http://www.jabjab.hu 2012.07.14. 07:53:03

Ez az egész kísértetiesen emlékeztet a lapkiadók konferenciájára (90-es évek eleje valamikor), amikor előadtam, és beszéltem az internetről nekik, hogy olvasókat fog elvinni. Konkrétan kiröhögtek, és közölték, hogy a budira nem lehet internetet vinni, ott azért mégiscsak marad az újság.
A technika meg fogja találni az utat, az emberek pedig használni fogják, ha kényelmes.

Az a nagy baj (és a legnagyobb hiba), hogy a tévék a pénz felől közelítenek. És bázis adatokkal számolnak. Rossz irány, nem így működik...

A zeneipar sem hitte el, amit aztán az Apple megcsinált az iTunes store-ral. Egyszerre kell volument, választékot, kényelmet adni NAGYON megfizethető áron. A TVs ipar itt téved. Van benne pénz, de csak akkor ha ésszel csinálják...

jabjab · http://www.jabjab.hu 2012.07.17. 17:31:56

Csak egy érdekes adalék. Ezek a srácok nem tojtak be, tolják a kontentot online is, mégsincs halálfélelmük miatta:
mashable.com/2012/07/16/nbc-olympics-twitter/


süti beállítások módosítása