A Facebook egy hatalmas valami, olyan iszonyú erővel és mérettel, hogy alig van másik cég, amelyik képes lenne utolérni. Egy legény van talán csak talpon a vidéken rajta kívül, és ez természetesen a Google. De első ránézésre úgy tűnik, más pályán játszanak.
A valóság ezzel szemben az, hogy mindkét cég ugyanazt akarja megszerezni: a felhasználók idejét, illetve figyelmét. Vagyis egymásnak versenytársai.
Ez a figyelem jelenti amúgy a pénzt. Nem véletlen, hogy egy éve a Google elindította a Google Plus-t. Az emberek ugyanis több időt töltenek a Facebook-on, mint mondjuk keresnek.
Más piacokon szépen egymásnak is fesztültek azóta: a Facebook is átalakította az üzenetkezelőjét kvázi levelezőre, ezzel konkurenciát állítva a Gmail-nek. Mindketten csináltak helyalapú szolgáltatást. És mindkettőnek van keresője.
De míg a Google keresője legendásan jó és pontos, addig a Facebook keresője legendásan pocsék és használhatatlan. Mintha direkt rontották volna el, mintha direkt nem akartak volna jót csinálni. És ez a Google nagy szerencséje. Ugyanis most, ha valamit keresünk, akkor kénytelenek vagyunk átmenni a Google-re, ha éppen amúgy Facebookozunk.
De tavaly belépett a Google a Facebook igazi piacára: új közösségi média oldal épített, jobbat, mint a korábbi próbálkozásai, egyértelműen a Facebookal versenyezve. Én azóta várom, mikor válaszol erre a Facebook egy fasza keresővel. És most vannak erre mutató jelek:
Mióta Lars Rasmussen átigazolt a Google-től a Facebookhoz, inkább az alkalmazások integrálásával fogalkozott. Most új irányt vett a munkája, és lehet hogy a kereső teljes átalakulása lehet a Facebook következő nagy dobása?
Utolsó kommentek