Lektorálok (szakmailag) egy könyvet, amely a közösségi médiáról szól. Ennek kapcsán jutottam el oda, hogy lassan de biztosan át fogom gondolni az általam használt terminológiát, amikor a közösségi média marketinges alapjait tanítom.
Az egyik központi figurám ugyanis a véleményvezér (angolul ugye opinion leader), miközben ez a könyv folyamatosan a befolyásolóról (influencer) beszél. És igaza van. Nem szükségszerű, hogy a közösségi médiában minden áron vezérek legyünk, hiszen ez azt feltételezi, vezetjük az embereket. De nem teszünk ilyet, nem akarjuk őket erre vagy arra elvinni. Mást teszünk. Befolyásoljuk a preferenciáit, megváltoztatjuk (vagy nem) a hozzáállását dolgokhoz. De ettől nem leszünk egy centivel sem fölötte, nem vezetjük.
Persze a véleményvezér mégsem vész el, így azt hiszem, törölnöm nem kell semmit. Mindössze hozzá kell tennem mostmár diában is, nemcsak szóban az ilyen személyeket, akik benne ülnek a közösségben és befolyásolnak. Hiszen rajtuk keresztül tud egy márka minél több embert elérni. Pontosabban rajtuk keresztül is.
Utolsó kommentek