Van jópár olyan weboldal, aminek a népszerűsítéséhez email marketing eszközöket használunk. Ilyenkor természetesen mérjük is a kiküldést, mikor mivel tudjuk. Ha saját az email adatbázis, akkor a hírlevél küldő programmal, ha külső adatbázisról küldünk, akkor pedig a Google Analytics segítségével.
Nézegetve a látogatottsági adatokat, azt lehet észrevenni, hogy jó pár nappal a kiküldés után is érkeznek látogatók a hírlevelekből. Ez a jó pár nap akár lehet egy hét is, vagy több. De ahogy haladunk előre az időben, azt vesszük észre, hogy egyre magasabb a visszatérő látogatók aránya. Vagyis olyanok kattintanak a hírlevélben, akik már jártak nálunk. Mi lehet ennek az oka?
Azt hiszem, a magyarázat egyszerű: vannak, akik az ilyen reklám emaileket használják arra, hogy ha elkezdenek emiatt használni egy szolgáltatást, akkor ennek segítségével lépjenek be. Vagyis az oldal használatához előbb belépnek az email programba, megkeresik a levelet, és katt a linkre.
Ez egyrészt egy érdekes felhasználói szokás, érdemes tudni, ilyen is történik. Másrészt viszont van némi veszélye is: egy idő után lehet, elfelejtenek belépni, túl mélyre kerül a levél stb. Elveszítjük a látogatót. Mit lehet csinálni? Természetesen pl. új emailt kiküldeni, ha módunk van rá. De ez nem mindig adódik, így érdemes egy olyan landing page-et illeszteni a levélhez, amit mondjuk a kiküldés után 4 nappal megváltoztatunk, és odarakunk valami olyan szöveget, hogy helyezze el a könyvjelzők közé az oldalt.
Igaz, ezzel a nem saját gépet használókat még nem fogtuk meg, de sokakat már igen. És ez is egy kis lépés lehet, ami növeli a látogatottságunkat hosszabb távon.
Utolsó kommentek