Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Segítsen valaki, mit vegyek?

Címkék: ebusiness

2012.12.11. kedd 00:23 Konrad

ID-10050930.jpg

Ajándékvásárlás előtt merül fel legélesebben az az igény, hogy valami olyan területnek nézzek utána, amihez egyébként nem értek. Hiszen ha az adott kategóriában - legyen az ékszer, utazás, ruha, kütyü, bármi - a legjobb ár-érték arányú cuccot akarom megvenni, akkor bizony érdemes utánanéznem, vajon melyik is lehet ez a cucc? Mi a legjobb, illetve mi a legjobb azon az áron, amit erre szánok?

Úgy érzem, erre még nincsenek felkészülve a cégek. A közösségi médiában kaphatok válaszokat, pl. fórumokban, blogokban, vagy kiterjedt ismerettség esetén közösségi oldalakon. De kérdezni ugye már nehezebb ilyen helyeken, mert nő a lebukás veszélye...

Azt látom egyelőre ez még egy nagyon nyitott piac. Egyelőre ott tartunk, hogy lassan minden témában léteznek webshopok, vagyis megvenni már bármit meglehet, de megbízható információt szerezni még nem annyira egyszerű. Legalábbis idehaza még nincsenek meg azok a kialakult felületek, amik rögtön felugranak egy kereséskor, amik segítenek eligazodni.

Igen, tudom, vannak próbálkozások, de nekem nem arra van szükségem első lépésben, hogy számomra ismert termékekről olvassak tesztet, hanem arra, hogy eljussak odáig, mégis, melyik konkrét terméknek nézzek utána? Ahogy a klasszikus, valóban eladóként működő munkatárs tud segíteni: kézcsókolom, nekem egy digitális fényképezőgépre volna szükségem, mit tetszik javasolni? És ő kérdez kettőt-hármat, és már vezet is a polchoz, ahol válogathatok.

Ja, hogy a hagyományos boltokból is kikoptak az ilyen eladók, és csak árufeltöltő droidok vannak? Pont ezért lenne még hasznosabb, ha neten így tudnák infókat kapni, és nemcsak a legnépszerűbb termékcsoportok esetében.

Ez azt hiszem egy olyan piac, ahol még nincs nagy verseny. Pedig a vásárlási preferenciák ezen a szinten dölnek el elsősorban.

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr24959106

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

L.A. · http://blog.fuggoagy.hu 2012.12.11. 01:38:19

egy varázslóra gondolsz?
ami lépésről lépésre végigvezet a választék egy részén (vagy akár az egészen) attól függően, hogy egy kérdésre mit válaszolsz?
én egy ilyet tervezek, a bolti eladó mintájára. útválasztó kérdés, 2-3 válaszlehetőség és lehet tovább menni. néhány szint után eljutsz ahhoz a termékhez, amit tulajdonképpen minden paraméterében kívánatosnak tartasz.

ezt egy jó menürendszer is tudhatná akár, de egy barátságos, vicces felület jó dizájnnal elvezethet egy olyan termékhez, amiről nem is tudtad, hogy létezik, de valójában pont az kell neked.

szólok, ha kész :)

KZsuzsa · http://deepindata.com 2012.12.11. 01:50:07

az a gond, hogy vannak dolgok, amelyek kapcsán nem csak ez, hanem úgy általános infó is eléggé hiányzik a neten.
Azért szólított meg nagyon most ez a post, mert hasonlóan érzek.
Műszaki cikkek kapcsán egyébként még viszonylag jó a helyzet szerintem, legalább van infó, amit fel tudsz esetlegesen túrni (bár kell közösségi segítség).
Mivel elsősorban az ár az elsődleges szűrő, utána ha van részletes spec a termékről, és van összehasonlítási lehetőség (az adatokat egymás mellé teszi a rendszer) akkor egész jól lehet boldogulni, én a telefonomat így vettem, csak a webboltot volt nehéz megtalálni,ahol jó árak voltak meg ezt így meg lehetett csinálni.
De most pl mozsarat akartam venni, fogalmam sem volt, milyen árkategória, de még az sem, h milyen anyagból érdemes, és így kb kitörölhettem azzal, amit a google nyújtott...
itt tényleg csak a közösség ereje segített.

ETL Tele 2012.12.11. 07:53:19

Nem szeretném magunkat reklámozni, de az ETL-es megoldásunknak éppen ez lenne a lényege, hogy az oldalon rákattints egy gombra, azonnal beszélhess egy szakértővel és az megfogja a kezed és elvigyen az oldalukon azokhoz a termékekhez, tartalmakhoz - vagy "csak" elmondja ezeket -, amik számodra relevánsak...ilyen személyes, interakció után biztosan bátrabban is vásárolnál, nem?

"Ahogy a klasszikus, valóban eladóként működő munkatárs tud segíteni: kézcsókolom, nekem egy digitális fényképezőgépre volna szükségem, mit tetszik javasolni? És ő kérdez kettőt-hármat, és már vezet is a polchoz, ahol válogathatok."

Portárs Művész 2012.12.11. 10:27:52

Van egy ilyen, bár erre is áll az, hogy a "közösségi médiából kaphatok válaszokat..." illetve lebukás veszélye...

www.facebook.com/arukereso.vasarlasi.tanacsado

2012.12.11. 13:36:16

"Ja, hogy a hagyományos boltokból is kikoptak az ilyen eladók, és csak árufeltöltő droidok vannak?"

nah vajon miért....

egyébként felmész a gyártó oldalára, letöltöd a manuált, és eldöntöd tudja-e azt amit kell vagy nem.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.12.11. 15:10:26

@cadmagician: igen, de odáig hogyan jutok el? Vagyis honnan fogom tudni, melyik gyártó melyik terméke kell nekem?

2012.12.11. 16:12:22

@Konrad: ha nem tudod, akkor teljesen mindegy. szerintem.

nálam(tartósabb, drágább fogyasztási cikkre, legyen ez kütyü, fényképezőgép vagy mosógép):
van egy igény, és általában van egy márka iránti elkötelezettség/afelé húzódás. és természetesen van egy keret. első körben: tényleg szükség van-e erre a termékre: ha igen, akkor, megnézem, hogy az adott gyártónál mik a lehetőségek. tudja-e azt, amit szeretnék, belefér-e a keretbe, milyen a szerviz/garancia, mennyibe kerülhet később a javítás. manuál. benne kell legyen sok minden. aztán mérlegelgetni kell, hogy a sok hasonlo termék közul a picit drágább ér-e annyival többet, esetleg az olcsobb is megfelel-e, tudja-e azt amit kell. aztán el lehet játszani ezt több gyártóval. közben teszteket lehet olvasgatni(ahol van rá mód), rettentő sok "szakember" van a témában. aztán ha nagyon érdekel, vagy nagyon nem lehet dönteni, valami multiplázában meg kell nézni, fogdosni. aztán meg egy stabil háttérrel rendelkező webshopban meg kell rendelni, még ha pl icipicit drágább is.(pl van lehetőség ilyenre.) de előtte mégegyszer átgondolni, tényleg kell-e ez nekem.

nem vagyok híve az adhoc nagydolgok vásárlásának.

a bolti kereskedő feladata/dolga/célja az, hogy neked eladjon(jónak mondom), nem az, hogy jó terméket válassz.

egyébként ezt a "kötelező karácsonyi vásárlást" nem kedvelem. jelképes akármivel is ki lehet fejezni azt amit akarunk. ha meg nagyobb dolog kell, vegyük meg karácsony után a leárazásban. vagy akkor amikor szükség van rá.

ámen.

szerintem.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.12.11. 18:11:22

@cadmagician: Mondok egy példát. Elektromos zongorát szeretnék venni. Annyit tudok, hogy egy ilyen eszköz kell, de semmi többet. Első lépésben még azt se tudom, ki gyárt ilyet. Nos, gondolom te is a legjobb ár-érték arányút vennéd, nem? Amit a fórumok is ajánlanak, pl.

Vagy másik példa (ez is ajándék eset): háztartási gép. Ugyanez a kör: annyit tudok, robotgép kell, de vajon meg szabad venni a 10e Ft-ost, vagy a 85e Ft-os alatt ne is gondolkozzak?

hefi_ · http://kerekpar.info 2012.12.11. 18:25:49

A TestBike kerékpárválasztó lehet olyasmi amiről Konrád írt: www.testbike.hu/valaszto

A bicikliboltban is azt a 3 kérdést teszik fel leggyakrabban amit a kerékpárválasztó megkérdez tőled.

2012.12.11. 19:14:12

@Konrad: egyet mondok a háztartási gépre:
fagort semmiképp ne. hetekbe telt mire kiimádkoztam egy csereutalványt, mert természetesen senkinek nem állt érdekében (rajtam kívül), hogy jo termékem legyen ujra, ingyé(nem volt hozzá alkatrész). aztán benézték, mert visszakértem a pénzt.

ha drágát veszel, csak megfelelő szerivizhálozattal rendelkező terméket vegyél, meg amihez vélhetően egyszerű az alkatrész pótlás. nálam ez szempont lenne. ha robotgép alatt azt a forgótálas keverőt érted, akkor nekünk valami 12e ftos valami van, 2-3 éve birja. hameg üzemi konyhád van, egyértelmű ipari. :D

elektromos zongorát gyereknek, vagy komolyabbat felnőttnek? gyereknek a legolcsobbat venném(igy is kérném a boltba, aztán vagy-vagy), felnőttnek meg nemtom, mert nem vagyok dalnok.

pl fényképezőgépnél:
van olcso kompakt, drágább(bridge), és legyenek a tükrös gépek.

én pl vagy olcsót vennék, pl 20e alatt, vagy tükrösgépet. tapasztalat, hogy az emberek nagyrésze a kompakt gépet se tudja használni, de mégis kiadnak pénzt egy drágább gépért, ami nem csinál jobb képet annyival, mint amennyivel többe kerül. de a kereskedő rábeszéli, hogy jobb gépet csinál... ez igaz... de....

ETL Tele 2012.12.12. 08:03:05

"Vagy másik példa (ez is ajándék eset): háztartási gép. Ugyanez a kör: annyit tudok, robotgép kell, de vajon meg szabad venni a 10e Ft-ost, vagy a 85e Ft-os alatt ne is gondolkozzak?"

Amikor bemész egy műszaki áruházba, akkor az ott dolgozó eladók tudnak neked ebben a legjobban segíteni, nem? Jobban tudja, mint te magad, hogy mire is van szükséged.

radeon5 2013.02.16. 16:34:05

AKKOR SEM veszek Windowst.... :)


süti beállítások módosítása