Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (436) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

2013 és a mobil reklámok

Címkék: mobil onlinemarketing

2013.01.10. csütörtök 14:07 Konrad

ID-touch.jpgTavaly volt az az év, amikor újra értelmét nyerte mobilon reklámozni. Azt írom, újra, mert bár hajlamosak vagyunk a mobilt az okostelefonnal azonosítani, a butatelefonok idejében is volt internet, sőt.

Emlékszünk még a wap-ra? Egy érdekes ötlet volt egy olyan világban, amikor nem számított senki akkora mobil sávszélességre, ami rendes mennyiségű adat gyors átvitelét tenné lehetővé. Ráadásul abban a világban a telefonok sem csúcsprocesszorokkal voltak felszerelve, elsődleges funkciójuk a hang alapú információ megosztás, vagyis a telefonálás volt. Így a wap egy buta internet volt: ronda pici képek, egyszerűbben formázott szövegek világa.

De ebben a világban is voltak olvasók, így lehetett nekik reklámokat gyártani, és mi olyan 9-10 éve gyártottunk is. Aztán persze a wap méltó módon megdöglött, megjelentek az okostelefonok, és ezzel jól meg is változtak a felhasználói szokások. És miközben még azt a folyamatot is megfigyelhetjük, hogy az internetes tartalmak felzabálják az offline médiát, ezen belül is elsősorban a napi és hetilapokat, már azt is látjuk, ahogy a hagyományos internetes tartalmakba bele-belharap a mobilos tartalomfogyasztás.

Amikor már vannak portálok, ahol napi 80-100 ezer egyedi látogató fordul meg a mobilos változaton, amikor azt látjuk, hogy a Facebookot havonta 1,5-2 millióan használják itthon - legalább alkalomszerűen - mobilról, akkor nem mehetünk el a mobilos hirdetések mellett becsukott szemmel. Oda kell figyelnünk, és használnunk is kell ezeket. Ki kell próbálni, mi az, ami működik, meg kell tanulnunk ennek a formátumnak is a sajátosságait (méretét, tudását), és igen, legalább saját használatra eseteket kell gyártani, amiket tanulmányozhatunk. Vagyis hirdetni kell.

De nagyon fontos megtanulni, hogy a mobil más platform. Miközben a hagyományos neten azért van időnk kicsit jobban odafigyelni a tartalomra, a mobilon inkább csipegetjük a tartalmakat: egyszerre csap pár percig van időnk azzal foglalkozni. Így a reklámok is máshogy működnek, mást várhatunk el azokról.

De ha már reklámozunk, akkor figyeljünk még valamire: az, amit reklámozunk, mobilról is elérhető, megnézhető legyen. Egy tavalyi kampányunkban ez volt az igazi kihívás: miközben a célcsoport miatt fontos volt a mobilos elérés, a cég weboldala nem volt mobilbarát. Így ehhez a kampányelemhez kénytelenek voltunk egy külön landing page-et építeni, ami mobilról is megnézhető. De ez nem igazán jó megoldás: a weblapnak kellene mobil barátnak lennie.

Az igazi kihívás a mobilos hirdetések területén az apróságok kitalálása lesz. Az már nem kérdés, hogy van helye, és használnunk kell. De fel kell nőni a feladathoz mind háttérben, mind tudásban. Izgalmas lesz.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr195010084

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szűkebb pátriárka 2013.01.10. 15:46:57

Mondjuk sokat lendíthetne a mobilos hirdetések népszerűségén, ha valamilyen publikus felületen, tehát a Webauditon, vagy Gemiuson szabadon meg lehetne lesni, hogy egy-egy oldalnak mennyi a mobilos látogatószáma.

Ha van erre lehetőség, csak én nem találom, akkor nem szóltam.

Vissza mennyé!! Basszki (törölt) 2013.01.10. 16:18:04

Nem akarom megsérteni a tanácsadó urat, de az összes reklám elmehet a sunyiba.


süti beállítások módosítása