Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

A változás éve?

Címkék: onlinemarketing AI

2024.02.01. csütörtök 12:10 Konrad

dall_e_2024-02-01_11_46_31_a_concept_reflecting_the_themes_of_the_provided_article_about_the_transformative_year_of_2023_especially_in_the_context_of_artificial_intelligence_an.png

Az elmúlt pár évtizedben sok olyan évet éltem át, amiről utólag el lehetett mondani: az volt a változás éve. A magyar online tartalmak ugrásszerű bővülése, a közösségi média (akkor még web 2.0) megjelenése majd fontossá válása, a Facebook dominanciája - ezek mind olyan változások voltak (és még ezen kívül is néhány), amelyek nem hirtelen történtek, de azért jól be lehet azonosítani egy-egy évet mindegyikhez.

A bejegyzés videóként a TikTok-on >>>

Azt hiszem, ilyen év lesz 2023 is. Az aktuális ok természetesen a mesterséges intelligencia (AI) térnyerése. Hiába van velünk már különböző módon az AI sok éve, hiába datálható a ChatGPT megjelenése 2022-höz, az igazi változást 2023 hozta el. Egyrészt igazán 2023-ban tanultuk meg a ChatGPT-t használni, másrészt gombamódra nőttek, jelentek meg az újabbnál újabb AI megoldások. Ma már képet, videót is készíthetünk a szövegek és program kódok mellett, és lassan egyre komplexebb feladatokat is meg tud oldani valamilyen AI, vagy néhány AI együttes használata.

Nem fog emiatt megszűnni a munkánk. Nem fog emiatt még hülyébb lenni az emberiség. De sok dolgot kell újratanulni, és sok folyamatot kell újragondolni. 2023 megmutatta, hogy a marketing pár éven belül nagyon más lesz, mint amilyennek korábban ismertük.

A marketinges gondolkodás egy összetett folyamat, hasonlóan sok más szellemi munkához. Igazán jó modelleket nehéz készíteni, inkább munkamódszerek, folyamatok vannak, amiken végig kell haladni. Nem lehet olyan sablonokat használni, ami biztosan mindenkinek jó. Azt szoktam mondani, hogy ahogy fodrász-gép sem létezik, hiszen nem egyforma az emberek feje, úgy marketing gép sem fog készülni soha. Az AI erre majdnem rácáfol... Mert bár nem marketing gép, de olyan összetett folyamatok már készíthetők AI segítségével, amelyek konkrét marketinges tervezési vagy megvalósítása munkákat megoldanak. Ez persze még messze van a valódi, humán gondolkodástól - kell még ember, amelyik egyrészt feltanítja az AI-t, másrészt az elején eldönti, mégis merre induljunk. De vajon ez örökké így lesz?

2023 megmutatta, hogy nem valószínű. Ha a fejlődés üteme olyan lesz, mint tavaly, akkor bizony elég lesz pár év, és akár egy konkrét tanácsadási folyamatot is képes lesz a gép végigvinni. 

Nem tudom, ez mennyire lesz jó vagy sem. Nem tudom, ez mennyire fogja hatékonyabbá tenni a cégeket, vagy épp ellenkezőleg, elindul majd egy folyamat, ami unalmassá és sablonossá teszi a kommunikációt. Mert az AI jelenleg nem kreatív, az még megmarad az embernek. De tanul, és egyre ügyesebb.

Egy dolgot tudok: a változás éve ezen a területen egyértelműen 2023 volt.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr6418316335

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása