Mindig van valami Szent Grál az online marketingben, olyan eszköz, ami a "tuti", ami biztosan jó lesz, ez a jövő, ezt kell használni, ez hozza a sikereket. A Szent Grál köré tanácsadók és szakértők szerveződnek, infotermékek készülnek, blogok íródnak és hívek hada veszi körül.
Az idei Szent Grál a mobil, az okostelefon, és ami arra épül. Igen, évek óta itt van, és sokan és sokszor beszélünk is róla, de azt várom, idén már belép a csodafegyverek közé. Az e-mail marketing, a SEO, az AdWords, a Facebook mellé.
Azt még nem tudom, ez nekünk mennyire lesz jó. De tény, egyre többen használják az okostelefonokat, egyre többet tudunk meg a használati szokásokról, egyre többször látjuk azt, hogy bizonyos esetekben mennyire hatékony lehet. Az más kérdés, ez mennyire fordítható le a hazai piacra. Mert az például tök jó, hogy 1,5 - 2 millió magyar használja idehaza a Facebookot mobilról havonta, de ebből az nem derül ki, hányan lennének hajlandóak másra is használni az eszközüket. Viszont az örömteli, hogy tényleg folyamatosan ömlenek ránk az adatok, az elemzések. Íme néhány az elmúlt napokból:
Az okostelefon felhasználói élmény trendjei
"Az internetelérés mára a mindennapjaink szerves része. Az okostelefont használók körülbelül 40 %-a használja az készülékét még mielőtt kikelne az ágyából. A munkába való utazás idején az adatfelhasználás közel 70%-os csúcson van, majd a nap további részében is magas marad, mivel a felhasználók rövid, de gyakoriidőközönként érik el a hálózatot."
#
"Az okos eszközökön lévő adatok sok mindent elárulnak a tulajdonosukról. De vajon a felhasználók mennyire vannak ennek tudatában? Mennyire elfogadóak azzal kapcsolatban, ha az általuk használt szolgáltatások hozzáférnek és használják ezeket az adatokat?"
#
A Samsung tarolt, a Huawei a harmadik helyre tört fel a piacon
"A tavalyi negyedik negyedévben eladásainak közel megduplázásával a Samsung és az Apple mögé a harmadik helyre tört fel az okostelefon világpiaci rangsorban a kínai Huawei - közölte pénteken az amerikai IDC piackutató vállalat."
#
"A Nokia 18 hónap után ismét profitábilis. A tavaly október-december közötti időszak során a finn vállalat 375 millió eurónyi adózás előtti eredményt produkált, míg az előző negyedévben ugyanez az adat még 974 milliónyi veszteséget mutatott."
#
GfK - Az e-könyv olvasók és tabletek piaca felfutóban, 2013. január
"A GfK Kereskedelem és Technológia adatai szerint mind az IT szektor, mind a háztartási kis- és nagygépek, de a nyomtatók és multifunkcionális irodaeszközök piaca is zsugorodott 2012 első tíz hónapjában. Kivételt talán csak a legmodernebb technológiát képviselő tabletek és e-könyv olvasók szegmense jelent, ahol az általános keresletcsökkenés ellenére is egyaránt bővült az eladás és a forgalmazott érték."
#
Fényképezés és az okostelefonok (infografika) (német)
#
TOP 20 iPhone okostelefonon használt alkalmazás Németországban, 2013. január
#
Van tehát mit olvasni, feldolgozni, megtanulni. És meglátjuk, a piacon mennyi sikerrel fogunk találkozni, mennyire lesz tényleg hatékony eszköz a mobil.
Utolsó kommentek