Amikor először megláttam az rss folyamban, hogy a Sanoma affiliate rendszert indít, azt hittem, végre lesz egy újabb olyan hirdetési megoldás, amit a mikro- és kisvállalkozásoknak ajánlhatok. Hiszen a Sanomának van nagy forgalma, van sok oldala, simán beférne oda egy olyan felület, ahol a kkv-k teljesítmény alapján helyezhetnek el hirdetést. De jó!
Hát nem.
Ez egy olyan rendszer, ami elsősorban a Sanomának jó: ha akarom, a saját oldalamon hirdethetem őket. Örülünk? Persze, számos oldal csinálja ugyanezt, kezdve a webáruházakkal bezárva a kuponos oldalakkal. Elterjedt, megszokott megoldás, mondjuk itthon nem annyira szokás nagyon saját fejlesztésekkel törődni, vannak jól bevált rendszerek, de ha a Sanomának ez így éri meg jobban, akkor így csinálja. És igen, ez így is affiliate, csak nem a hirdetőknek, hanem a tartalomtulajdonosoknak szól.
De nézzük, mi szól nekik: kirakhatom a hirdetéseküt, és ezért kaphatok vagy fix 500,- Ft-ot tranzakciókként (az nem derül ki az ÁSZF-ből, nettó-e vagy bruttó), vagy kaphatok 1,- Ft-ot kattintásokért.
Öööö.
Az az egy forint az arcpirító, az 500 forintot meg nem tudom hova tenni - terméktől függ, sok-e vagy kevés. Ha mondjuk egy 499,- Ft-os terméket nézek, akkor ugye nagyon sok, ha meg egy tízezer forintosat, akkor nem annyira sok.
Nem igazán értem ezt az árazást...
Szóval, a Sanoma csinált valamit, ami nem is új, nem is különleges, de legalább sajtóközleményben megjelent, és a kkv piac továbbra is elsősorban külföldi szereplőkre épülhet: Google-re és Facebookra. Minden bizonnyal jó ez valakinek...
Utolsó kommentek