Amikor elkészül egy terv - legyen szó weboldalról, hirdetésről, bármiről - a kivitelezés előtt érdemes tesztelni azt, hogy tényleg fog-e működni. A tesztelések elsődleges célja nem más, mint ellenőrizni, valóban jók-e az elképzeléseink, majd az eredmények alapján azt esetleg módosítanunk is kell.
Ez, amit fent leírtam, a triviálisnak tűnő folyamat. De a valóság néha kicsit más. Volt arra példa, hogy kaptunk egy olyan tervet, aminél messziről látszott, nem tökéletes. Nem rossz, de nem jó nézőpontból készült. Ezt persze el is mondtuk az ügyfélnek, de részben a már belerakott munkamennyiség miatt, nem szívesen tértek volna el ettől a vonaltól.
Nos, ilyenkor jön igazán jól egy profi tesztelési folyamat: amikor nem nekem kell megmondani, hogy előlről kell kezdeni, hanem maga az eszköz, illetve az annak segítségével megszerzett eredmények vezetik rá arra a partnert, hogy mégsem lesz ez a tutiság annyira jó.
Ilyenkor a tesztelésnek nem az a célja, hogy a tervet tovább javítsa, hanem éppen ellenkezőleg: az a célja, hogy rámutasson arra, nem erre van szükség. Ilyen is van...
Utolsó kommentek