Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (436) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Minden mérhető?

Címkék: onlinemarketing

2013.03.04. hétfő 22:08 Konrad

ID-10067432.jpg

Az online marketing attól különleges, attól több, mint más marketing, mert minden mérhető. Ugye, ez ismerős? Persze, tudjuk, nem mérhető minden, mert... mert ugye honnan is tudja egy mérő eszköz, ki az egyedi látogató? Oké, majd a Google talán látni fogja, ha az ember megengedi neki, és akkor nem lesz külön egyedi látogató az, aki egyszer a tabletjéről, egyszer a notebookjáról, egyszer meg az irodai gépéről nézi meg a blogomat. De most még ez bizony pont három látogató volt.

Ja, hogy pl. a Gemius-Ipsos Audience ad pontosabb adatokat? Valóban. És ez mit mond a blogomról? Ja, semmit, nem fizetek érte, bocs. Ja de, mégis, az Infinety méri nekem, mert ők adják el a hirdetéseket itt, tehát mégis, valahol van adat. De az ügyfeleimnél már kevésbé... mert azoknál nincs is hirdetési felület. Vagyis bár lehetne adat, de valójában nincs.

Most az egyik ügyfelemnél futottam bele, hogy nem mértek eddig neki valamit, amit pedig elvileg lehetne. Még Google Analytics sincs, nemhogy bármi más. Vagyis megintcsak: elvileg lehetne adat, de nincs. És ennél is viccesebb, amikor valaki valami amúgy triviális adatot szeretne megszerezni, de vagy üzleti vagy jogi dolgok miatt nem lehet. Melyik a Google AdWordsben a top 10 legdrágább szó a hazai interneten? Hányan kattintanak a Google találati oldalán a hirdetésekre és hányan az organikus találatokra? Hányan nézik itthonról a Google.hu-t? A Facebook-ot? Soroljam? Számos olyan adat, amit vagy nem tudunk megszerezni, vagy csak pénzért férhetünk hozzá - vagy némi kapcsolattal, nem túl legális módon.

Az online marketingben elviekben tényleg minden mérhető. De egyre több az akadály. Pár éve még pontosan tudtuk, milyen kulcsszavakra jönnek a látogatók az oldalunkra. Ma már ezek nagy részét eldugja a Google. Egy újabb kicsi pofon az online marketingnek, igaz? Lehetne folytatni, azt hiszem.

Tanulság? Az nem igazán van. Amit mi magunk tudunk mérni, és a technológia megengedi, arról vannak adataink. Másról jobbára nincsenek, csak maximum akkor, ha szerencsénk van: jó helyen vagyunk vagy valaki nyilvánosságra hozott egy-két érdekes információt.

Az tehát, hogy minden mérhető, nem igaz. Sőt, ami mérhető, abból sem érhető el minden. Persze, így is sokkal több dolog mérhető, mintha mást használnánk, és ettől még mindig nagyon jó az online marketing. Csak egyet jegyezzünk meg: ne csapjuk be magunkat.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr995117007

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KZsuzsa · http://deepindata.com 2013.03.05. 01:36:06

de nem is kell, hogy minden mérhető legyen.
a "mindent" mérni akarás ugyanúgy hiba, mint a semmit sem mérés.
Fókuszáltan, tervezetten kell mérni olyan adatokat, aminek tényleg haszna van az oldalunkra, üzletünkre nézve.
Ezek az adatok viszont jó eséllyel már biztosan mérhetők.

Arról aztán meg már ne is beszéljünk, hogy az még kb semmit nem jelent, ha mérünk valamit (akár mindent). Az adatokat érteni, értelmezni, kontextusba kell helyezni.
Különben semmit sem ér a méricskélésünk :)

vadaszilles 2013.03.05. 08:10:10

Pont úgy, ahogy Zsuzsa mondja.


süti beállítások módosítása