Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Miért nincs elég mobilnetező?

Címkék: mobil mobil marketing üzlet

2013.03.06. szerda 21:48 Konrad

ID-100114149.jpg

Minden kábítószer kereskedő tudja, mennyire fontos a beetetés. A marketinges is megtanulja: ha egy új terméket akarsz bevezetni a piacra, add ingyen, vagy add nagyon olcsón, hogy rászokjanak, aztán szépen lassan emeld az árat, és vegyél belőle ki hasznot. Persze létezik a másik megoldás is: add drágán eleve, hogy később legyen miből engedni, és már az elején is érvényesítsd az árban, hogy te amúgy belefektettél az új termékbe nem kevés pénzt.

Mindkét módszernek vannak előnyei és hátrányai. Míg a beetetés egy gyors piacépítést jelent, addig a magas ár értelemszerűen a lassú növekedést jelenti. Ezért az elsőt akkor igazán érdemes használni, ha az ajánlat sok embernek szól, és ha nincs meg az a veszély, hogy komoly versenytárs lépjen a piacra (vagyos kvázi monopol helyzetben vagy, vagy nagyon kevés a versenytársad). A másodikat természetesen akkor érdemes használni, ha divatot tudsz csinálni a termékedből. Jó példa erre az Apple: az ára bizonyos határok közt nem számít a termékeknek, hiszen egyedi, és divatos.

Ez a fajta okfejtés azért lett most aktuális, mert kiderült, mennyire akadályozza a hazai mobil internet fejlődését a rossz (értsd: drága) árazás. És mivel a szolgáltatók ezt már többször eljátszották a piacon, érdemes erre pár szót vesztegetni.

Először is emlékezzünk: az internet terjedésének egyik legfontosabb korlátja volt a kilencvenes évek végén az őrülten maga ár (telefonhívások, 100,- Ft-os éjszakák, emlékszünk még?). Az igazi ugrást az hozta meg, amikor konszolidálódott a piac, megjelent a szélessáv, és ott már nem voltak monopol helyzetek (vagyis nemcsak a Matáv illetve az LTO-k adtak vonalat). Az árak leestek, a szolgáltatások minősége javult, az internet elterjedt.

Nos, a mostani mobilnet árakkal ugyanezt játszák a szolgáltatók: kvázi monopól helyzetben, magas árral indítva szivatják a piacot. Pedig megtehetnék, hogy alacsony árakkal elterjesztik a technológiát - gondoljunk csak arra, amit az elején írtam -, és ha már lenne 4-5 millió előfizető, akkor a bevételek is csodásan alakulnának. Nagyon jól látszik, hogy a Telenor a viszonylag olcsóbb áraival mennyire több forgalmat tud generálni a piacon - miközben a T-Mobil és a Vodafone meg sem próbál komolyat lépni ezen a téren (sem).

Nagyon sajnálom, hogy ez a helyzet alakult ki, mert gőzerővel rohan el mellettünk a világ. Nincs elég fogyasztó, így nem lesznek kis hazai műhelyek, és mire ezek kialakulnak, már labdába sem rúghatnak. Igaz, külföld felé lehet dolgozni, de ez vagy bedolgozás, vagy olyan szinte piacismeret kell, ami eleve szűkíti az esélyeket.

És ugyanígy sajnálom, hogy a mobil internet megfelelő terjedésének a hiánya miatt a mobil reklámpiac sem tud akkorát nőni, amennyit kellene.

Sajnos, a kormányzat konkrétan nem foglalkozik ezekkel a kérdésekkel, a piac nincs úgy szabályozva, hogy ezek a problémák orvosolhatóak lennének. Pedig a megoldás jelenleg csak ebből az irányból lenne várható. Nem hiszek a piaci szereplők önmérsékletében. Pedig egy jó startégiával jelentősen növelhetnék az ebből a szegmensből származó jövedelmüket, egészen egyszerűen azzal, ha megduplázzák a felhasználók körét. Ezt most még meg lehet tenni.

És meg is kéne.

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr735120562

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Aadaam 2013.03.06. 23:45:03

Halk technikai megjegyzés: a rendszerben van egy olyan dolog, amit úgy hívnak, törzshálózat.

Ezt a legegyszerűbb a "series of tubes" modellel jellemezni, bármennyire is kiröhögték anno ezt az - amúgy nem teljesen alaptalan - modellt.

képzeljük el, hogy a T (vagy voda, édesmindegy) szennyvízhálózatot üzemeltet.

képzeljük el azt is, hogy ha túl sok a fekália, felgyülemlik a rendszerben, eldugulnak a lefolyók és nem lehet majd tőle nagydolgozni.

nyilván ehhez az kell, hogy elég széles legyen a szenyvízcsatorna. Nem csak az kell, hogy a klotyótól az utcáig elég vastag legyen a cső, bár az még megoldható (bár, tekintve a társasházi rendszert, azért erre is illik figyelni), hanem az hogy az utcától a szennyvíztelepig nagyon széles legyen.

viszont jelenleg X széles, és szó szerint ásni kell hozzá, fel kell túrni az utakat, amíg épül, addig is fognak klotyóra járni emberek, egy csomó macera van vele, és csomó pénz kell hozzá.

Igen ám, csakhogy szennyvízszolgáltatóinkra különadót vetett ki az állam, így most effektív nincs profitjuk.

Viszont azt se szeretné senki, ha a konkurrens szennyvízszolgáltatót választaná valaki.

Így most azt csinálják, hogy alkalmazzák a közgazdaságtan egyik legalappvetőbb elvét, a kereslet-kínálat rendszerét: minél drágább valaki, annál kevesebben veszik meg.

Ugyanis véges számú klotyót tudnak tűrhető módon ellátni!

Namost az a baj, hogy ezt az árat elsősorban azok fizetik ki, akiknek hígfosásuk van, és mivel divat lett a hashajtó, ezért már lassan ez se megy.

Patthelyzet.

Ebből leginkább a telekomadó megszűntetésével (meg a negyedik szolgáltató helyett a frekvenciák, mint a társasháztól az utcáig terjedő cső szinonímája) szétosztásával lehet kikecmeregni.

Vagy lehet 1000 ft-ért olyan netet nyújtani, ami nem működik.

berian 2013.03.07. 00:08:41

Menj el egy olyan helyre, ahol egyszerre sok ember van: pl. bevásárlóköpont. Mit tapasztalasz? Alig használható a hálózat, lassú, ha egyáltalán működik. Tehát sokkal több embert egyszerűen nem tudna kiszolgálni a mostani infrasuktúra.
Fejleszteni kellene: ahhoz frekvencia kellene, új tornyok, eszközök. Az viszont egy ideig a jogi szabályozás, különadók miatt nem fog megvalósulni.
Verseny kellene, az pedig csak akkor lesz, ha kevésbé avatkozik bele az állam a piacba. Így szivatjuk magunkat évek óta.

wfoaxgagb 2013.03.07. 09:21:35

@előző két hozzászólás:

Ez mind csak DUMA.

1. A telekom adó előtt sem volt olcsóbb egy fillérrel sem, és nem a telekom adó miatt fizetünk érte ennyit.
Magyarországon az EU-ban a HARMADIK LEGDRÁGÁBB a mobilnet, és ez nem is a vásárlóerő paritáson, hanem az abszolút értékben mért ár!

2. A telekom adót egy az egyben áthárították, előfizetési díjban és kapcsolási díjban. Akkor miről beszélünk?

zbzbzb 2013.03.07. 13:10:54

@wfoaxgagb: arról, hogy a főnökeid nagy hiszti közepette nem csináltak semmit - egy centivel sem kerültek közelebb a megoldáshoz HÁROM ÉV alatt...

Szerző: drága és olcsó ár nincs. Egy termék vagy drága, vagy olcsó - ezt nekünk még tanították az általános iskolában, de ma már sokan írnak ilyen butaságokat.

Vittore. 2013.03.08. 21:19:20

Lol. Anno még a Mindenkinet volt az, ami ténylegesen elérhetővé tette az internetet. Már nem emlékszem, este 6-tól, vagy 10-től ment ez az általánydíjas internet, de még most is szemem előtt van a konyhából szobába vezetett kábel, a modem tárcsázásának dallama és az, hogy amikor én interneteztem éjjel, akkor fél napig nem volt elérhető a család telefonon. A mi korosztályunk gyakorlatilag még ezzel a nettel szocializálódott, mivel mi még a tízes éveink elején nem fértünk hozzá akkor az egyetemi hálókhoz.

A mobilpiac pedig botrány. Nem hogy nem akarnak fejleszteni, de szó szerint magasról sz.rn.k az ügyfélre. Nincs épp internet? Így jártál. Panaszod van? Aha, persze. Pedig én is egyet értek Konráddal, súlyos károkat okoz ez az állapot, a mai mobilnet piac súlyosan fejlődés ellenes.

Én is szívesen járnék egy tablettel, s ülnék ki a Margit szigetre youtube-ozni, vagy tévézni, de könyörgöm, az 1 Gb-os csomagom azzal elfogy hónap vége előtt, hogy csak Gmail kliens fut rajta, illetve néha várakozás közben a városban az Index appját olvasgatom. És otthon saját wifi hálózattal dolgozok a gépemen, laptopomon, okostelefonomon. És nem, nem vagyok hajlandó kifizetni 5-10 ezer forintot azért havonta, hogy több adatmennyiség legyen a mobilnet csomagomba. Nem azért, mert nem tehetném meg, hanem mert nem tartom indokoltak az ilyen magas árakat.

És egy kis off: Emlékeztek, pár éve az egyik(?) mobilszolgáltató mennyire reklámozta, hogy másodperc alapon számláz? Na ez már jó ideje eltűnt, most gyakorlatilag csak perc alapú számlázás van. És ez az, ami még nagy fájdalmam, a nagy 3 mobilszolgáltató gyakorlatilag egymással összekacsintva megteheti ezt minden szabályozás nélkül? Olyan ez, mint ha kérnék egy szelet kenyeret, de csak kilóst adnak, melyet ha nem eszek meg, akkor a következő étkezésnél ismét egy kiló kenyeret kellene vennem, az előzőt nem folytathatom..


süti beállítások módosítása