Már önmagában az is rengeteg időt elvisz, hogy az ember jelen legyen a különféle közösségi média oldalakon. A Facebook mellett ha használunk mást, akkor azért érdemes azokat követni, ott, vagy ott is megírni, amit gondolunk. És ezen más szolgáltatások száma sem kevés. Ugye többen írunk blogot, jelen vagyunk a Twitteren, egyesek Tumblr-en. Aztán ott van a Google+, ami ugyan nem pörög látványosan, de mégis, vannak, akik inkább ott aktívak. Aztán persze foglalkozni kell (kellene) a LinkedIn profillal, az ottani jelenléttel is.
És akkor az egyebekeről, mint Foursquare vagy Klout még nem is volt szó... De nagy kérdés, tényleg kell ennyi?
Ha valaki céges kommunikációt folytat, vagy a saját márkájának az építése a fő feladat, akkor bizony érdemes minél több helyen jelen lenni. De az nem biztos, hogy ez tartható - valamikor dolgozni is kell, nem igaz? Éppen ezért érdemes valamilyen rendszert vinni az életbe: melyik platformot mire is használjuk.
Ez cégek esetében egyszerűbb: hol fordul meg a célcsoportunk?
De magánszemély esetében inkább ízlés kérdése: mi az, ami tetszik, mi az, amit szeretek használni, hol jönnek inkább a visszajelzések, és persze: hol vannak a haverok?
Ebben az összeállításban persze a Facebook magasan vezet sokaknál, így valahol érthető, ha azt használják a legtöbben. Igaz, a zaj is ott a legnagyobb: könnyű elveszni a rengeteg státuszfrissítés és hír világában. Miközben vannak helyek, ahol szinte alig történik valami - és ott mi is jobban látszódunk elvileg, persze, ha van kihez szólni.
Nincs jó megoldás valójában. Érdemes ott lenni azokon a helyeken, amiket szeretünk, azokon a helyeken, amelyek célcsoportunk miatt fontosak, de nem kell félni, hogy lemaradunk valamiről. Ami igazán fontos, azt úgyis meg fogjuk találni, és bennünket is megtalálnak. De persze tanulni sose árt. Éppen ezért érdemes új dolgokat is kipróbálni, és éppen ezért érdemes - ha csak vendégként is - néha-néha benézni mindenhova.
Utolsó kommentek