Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (141) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (8) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (10) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1369) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (10) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (439) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Fizetnél a tartalomért?

Címkék: tartalom üzlet

2013.04.02. kedd 22:06 Konrad

ID-10083913.jpg

Ez egy kicsit olyan tabu téma volt sokáig az interneten. Tudjuk, hogy mik az ellenérvek: "ezért a szarért nem fizetek", "majd máshol ingyen elolvasom", "nem ér ez egy fillért se". És ismerjük a félelmeket is: elveszített felhasználók, kevesebb bevétel mint a reklámokból, és így tovább.

Pollner rendszeresen ír a külföldi próbálkozásról, és tudjuk, például szlovákiában már működik fizetős kapu, többé-kevésbé sikeresen. Sőt, azt is tudjuk, vannak hazai törekvések is: egyrészt vannak olyan tartalomszolgáltatások, amelyek egy-egy részéhez csak pénzért férünk hozzá, másrészt nyelvi adottságaink miatt a szlovák példa nálunk is ragadós lehet. De nemcsak ilyen nyelvi szigeteken terjed ez a megoldás...

Vagyis lassan, de biztosan el kell fogadnunk: a fejlődés iránya egyértelműen a fizetős (részben fizetős) tartalmak világa. Az, hogy mi fog pénzbe kerülni, persze sok dologtól fog függni, de tuti, hogy néhány év múlva már az lesz a természetes, ha a számunkra értékesebb dolgokért fizetünk, és igen, nem fogunk ezen kiakadni. Főleg, ha a Pianohoz hasonló megoldás lesz, vagyis nem kell minden oldalon külön fizetgetni, egy helyen elintézzük, és onnantól megy mindenhol.

Hogy ez felháborító? Hogy úgysem fogsz fizetni "ezekért"? Igen, most sokan így gondolják. De javaslom, barátkozz a gondolattal.

20 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr625189718

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KZsuzsa · http://deepindata.com 2013.04.02. 22:11:51

ha jól van megválasztva a fizetős tartalom köre, nem fog érvényesülni az "ezt elolvasom máshol ingyen" köre, mert nem lesz hol máshol elolvasni ingyen. Mert senki sem fogja adni ingyen (vagy egyáltalán).
szerintem egyébként az emberekben nagyobb a fizetési hajlandóság, mint azt ők maguk gondolják, csak megfelelő tartalmat megfelelő áron kell kínálni nekik.

LévaiRichárd 2013.04.02. 23:50:31

Plusz néha már azért is megéri fizetni, hogy nem kell órákig vadászni az ingyenes verzióra.
Persze ez csak akkor van így, ha tényleg minőségi a tartalom, és tényleg nehéz megkapni máshol.

proxy user (törölt) · http://proxyblog.blog.hu 2013.04.02. 23:57:34

Mi ebben az újdonság? Egyik legöregebb fizetős tartalom: pornó oldalak. :)

Úgy egyébként, ha magamból indulok ki, kifejezetten internetes tartalomért biztosan nem fizetnék. Ha olyan, ami legálisan letölthető (pl. e-book, szoftver), az más téma, de abban semmi újdonság nincs.
Hírekért, blogokért, fórumokért egy fillért sem adnék.

ibenny (törölt) 2013.04.03. 00:14:23

Egy forintot sem adnék efféle tartalomért. Ha ingyen nem megy, akkor nem olvasom el, de pénzt semmiképp sem adnék. Szóval ez biztosan nem lesz általános, sokan mások is így fognak gondolkozni.

keseruimre (törölt) · http://jogiq.com 2013.04.03. 09:51:28

Valóban a tartalom a lényeg, hogy az olyan minőségű legyen, amelyért érdemes pénzt adni, vagy olyan, amely máshol nem érhető el. Pl. index.hu-n a Riszpekt ház. Ha fizetős lenne, fizetnék érte, hogy elérjem.

Őrjöngő Sandy (törölt) 2013.04.03. 10:48:43

Egy sms-ben előfizethető híroldalért fizetnék. Persze nem 200 Forintot cikkenként, mert az nevetséges.
Egy ezrest mondjuk nekifutásból, aztán meglátjuk.

Nincs igazi magyar nyelvű hírportál. Az Index egy rakás szar, hétvégente nem is frissül, illetve a szerkesztők kéjes örömöt lelnek benne, hogy kéthetes (bulvár) híreket trágár címekkel vessenek oda a népnek.
Az Origó szintén kezd lemenni bulvárkutyába, ráadásul annyira bosszantóan instabil a megjelenítése, hogy a kommenteket vagy látod, vagy nem. Inkább nem.

proxy user (törölt) · http://proxyblog.blog.hu 2013.04.03. 11:08:26

@Őrjöngő Sandy: origo már rég ott van. Az indexnél talán egy leheletnyivel magasabb a színvonal, de leginkább azt láttam, amíg nézegettem őket, hogy folyamatosan az indexet majmolják. A hírekben nincs nagy választék, de hogy a blogokat is, az már bosszantó.

Egyébként ha fizetős hírlapra vágynál, ott az MTI. ;)
Vagy az a legutóbbi maffiaváltással teljesen ingyenessé vált? Konkrétan azt nem tudom, hogy az eddig ingyenes híreket lehet regisztráció után olvasni, vagy azt is, amiért korábban pénzt kértek.

Viola Ferenc 2013.04.03. 12:25:15

Itt szlovákiában a Piano árai:
1 év 39 €
havi 3.9 €
heti 1.39 €
tehát a havi kb 1000 forintot jól belőttétek.

Pézsma · http://pezsma.blog.hu 2013.04.03. 14:24:02

Azért van itt más probléma is. A fizetős kapuval az egyik gond, hgy a net alapfilozófiája ellen hat: a linkelés, keresés, hivatkozás körbe fekete foltokat és szakadásokat tesz. A web hatékonyságának egyik eleme az átjárhatóság. Beengeded a keresőrobotot? Engeded cache-elni az oldalt? Nem szívesen fognak hivatkozni az oldaladra, ha elakad a linkeden a felhasználó stb.

Igen, ki kell találni, hogy a minőségi tartalmat előállító képes legyen pénzt keresni a munkájával, különben nem éri meg írni a webre. Ugyanakkor ezt úgy kellene megoldani, hogy az információs sztráda helyett ne sok kis zsákutca jöjjön létre.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2013.04.03. 14:56:11

@Pézsma: teljesen jogos felvetések. Éppen ezért jó az egykapus belépés, amikor egy helyen vehetsz sok oldalra hozzáférést (lásd Piano), és erre mutat az is, hogy néhány tartalomig ingyen látod a dolgokat. A keresőmotorokat jellemzően be szokták amúgy engedni.

Pézsma · http://pezsma.blog.hu 2013.04.03. 18:54:00

@Konrad: Ezzel igazából csak eltoljuk eggyel a problémát, ha nincs zongorám, nem látom a tartalmat, és a sok "kiskapu" - most mindegy, hogy hány lakásba léphetek be velük, így is izolált szigetvilágokat hoz létre. Szerintem van ennél jobb megoldás, mert ez a web infrastruktúráját tekintve visszalépés lenne. Szerintem sok lehetőség van még az egyéni szponzorációban (a zenében és a kickstater jellegű közösségi finanszírozásban bevált), és rengeteg kiaknázatlan potenciál van a dömpingreklámok helyetti egyedi, sitespecifikus termékkapcsolatokban.

Ezek felhasználásával a kecske is megmaradna, és a káposzta is jóllakna :)

Pézsma · http://pezsma.blog.hu 2013.04.03. 19:17:08

@KZsuzsa: Van egy olyan érzésem, hogy ez egy ez viszonylag szűk körű, exkluzív természetű adatoknál működik, ahol a továbbosztás nem érdeke a felhasználónak (mert például olyan versenyelőnyt biztosít, amit nem szeretne más számára is elérhetővé tenni).

Ha ugyanis egy tartalom nem tud terjedni, akkor a hatóköre, "akciórádiusza" is szűkül, így lemarad a versenyben a jobban "fertőzőképességű" tartalmakkal szemben.

A weben a verseny a láthatóságról is szól, és aki kiemeli ebből a saját tartalmát, az teret, figyelmet, láthatósági felületet is veszít.

Ha például ugyanazon eseményről A-hír/vélemény szabadon hivatkozható és osztható, akkor a fog körbeszaladni a facebookon, twitteren, míg a fizetős B-hír az előfizetői karanténba szorul, és így a figyelem-versenyben teret veszít.

Exkluzív tartalomnál, szűk, jól körülhatárolt, anyagilag is érdekelt user-bázisnál persze működhet (pl. tőzsdei információk).

De a dolog itt is félremehet, ha ellentmondás van a tartalom természete és terjesztési módja között. Lásd pl. az Elsevir-féle publikációs adatbázisokat, amely egy ilyen elcseszett fából vaskarika.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2013.04.03. 20:08:54

@Pézsma: valójában sokkal árnyaltabb a kép. Nem kell magát a tartalmat fizetőssé tenni. De pl. egy elemzést, vagy mondjuk a kommentezés lehetőségét már lehet.

Az pedig, hogy reklámpénzből... igen, az elv adott, de valójában ez nem ennyire triviális egy ilyen kis piacon, mint a hazai.

Pézsma · http://pezsma.blog.hu 2013.04.03. 21:00:29

@Konrad: Azt hiszem, a hazai piac igazából a nyelvi korlát miatt kicsi, az a pafonja. Azon túl egy szép nagy globális mező van, amin nagyon sokféle mag elvethető.

Hm, ez a komment-dolog, érdekes. Van, ahol így van és működik?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2013.04.03. 21:49:59

@Pézsma: Igen, van ilyenre is példa. Valójában elég sok elv van fizettetésre:
- teljesen zárt (csak fizetve látszik minden)
- cikkek eleje látszik, de a vége fizetős
- friss cikkeknek ingyen csak ajánló, de egy hét után pénzes
- friss cikk ingyenes, de az archívum fizetős
- napi 5 (havi 20, stb.) cikk ingyenes, a többi fizetős (kombinálva: vagy csak fizetve, vagy ingyenes ajánló)
- cikkek ingyen, plusz szolgáltatás (pl. komment) fizetős
- videóval ugyanezeke

stb.

Pézsma · http://pezsma.blog.hu 2013.04.03. 22:57:47

@Konrad: Köszönöm! A többire már láttam példát, de a fizetős komment új volt nekem :)

Én legtöbbször abba problémába futottam bele, hogy fizetős helyen lévő tartalmat hogyan lehet a web szövetébe integrálni és legtöbbször az derült ki, hogy jól sehogy, csak izzadságos kompromisszumokkal.

esmivanhabrucespringsteenkeszitettefel 2013.04.04. 12:51:50

Nem ketlem, hogy lesznek akik fizetnek.
Most is vannak, akik fizetnek pl. mobilappokert.
De amig az osszes blog nem lesz fizetos, addig annyira nem nagy gond, ha mondjuk egy index.hu fizetos lesz.

Az meg, hogy egy szakmai portal fizetos, na bumm. Ha jobb, mint a nemfizetos, akkor biztos meg fog elni. De amig van jo, es ingyenes alternativa, addig eleg kockazatos lepes, szerintem.

Elvileg fizetosek a filmek, zenek is, megis rengetegen nezik/hallgatjak ezeket is ingyen.
A hirekkel miert lenne mashogy.
pl. Epp mosansag csinalok egy ipad magazin appbol pdf-et, hogy apple mentes nepek is lathassak.

lashee · http://lashee.blog.hu 2013.04.07. 20:34:59

Azért a csodaként emlegetett Pianónak is jobb a kommunikációja, mint a rendszer maga. A szlovákiai napilapok általában a teljes videóinterjúkat és a kommentárokat teszik ebbe a szekcióba. A 2010-es előrehozott választások előtt a kommentárok valahogy nem lettek lezongorázva, mivel el nem olvasott kommentárokkal nem lehet olvasókat befolyásolni...


süti beállítások módosítása