Még a múlt héten futottam bele egy cikkbe, amire felkaptam a fejem. De nem elsősorban a tartalma miatt, hanem sokkal inkább egy pontatlanság miatt. Aztán persze el is olvastam az egészet, és azt hiszem, érdemes ezzel foglalkozni.
Több megállapítás is van a cikkben, amit vitatnék. Mindjárt az első:
A legelső banner hirdetést az amerikai távközlési óriás, az AT&T számára készítette el a Hotwired nevű cég még 1994-ben.
Nos, ez nem igaz. Az első banner 1993-ban készült, az első hirdető egy jogi cég volt, a Heller, Ehrman, White and McAuliffe. Írtam már erről korábban. Innentől a többi kijelentést sem veszem túl komolyan, a magam részéről...
Bill Clausen, az AT&T akkori kommunikációs menedzsere is szkeptikus a formátumot illetően. Szerinte nem fejlődött eleget a megjelenési forma, amelynek evolúciója nagyon lassú. Hozzátette: a bannereknek "okosabbaknak" kellene lennie, hiszen a legtöbben egyszerűen figyelmen kívül hagyják azokat.
Igen, okosabbnak kellene lenniük. De ez mit jelent? Nyíljanak ki? Megteszik. Jöjjenek olyan helyre, ahol tuti látjuk? Megteszik. Célzottan jelenjenek meg? Naná, ezt teszik, ha a hirdető! és az ügynökség! nem bassza el. De az igazi vicc az, ha a fenti kijelentést összevetem ezzel:
G. M. O'Connel, aki annak idején szintén a Hotwirednél dolgozott, azóta pedig a Modem Media nevű ügynökséget alapította meg, elmondta: a legtöbb banner nem közvetít értéket, céljuk, hogy megzavarják a közönséget tevékenységében. Ugyanő a retargetinget, azaz azt a hirdetői gyakorlatot, amikor a cégek olyanokat próbálnak üzeneteikkel elérni, akiket már egyszer elértek, hátborzongatónak nevezte, és ahhoz hasonlította, mintha valaki a boltból kifelé igyekvő vásárlókat követné a parkolóba, aztán ráugrana autójukra.
Pedig a retargetingnél okosabb megoldás kevés van... Ez a hasonlít is sántít: a jól célzott retargetingnek nem nagyon van offline megfelelője, hiszen egy megszakított vásárlás vagy tevékenység folytatására szeretnénk rávenni az embert, az áruházba meg ilyen nem történik - nem tudunk elteleportálni onnan, ahol vagyunk. Azt hiszem, valójában arról van csak szó, hogy a fenti urak saját megoldásaikat akarják eladni, miközben a bannert tapossák.
Utolsó kommentek