A hétvégén még örömködtem, amikor megkaptam az új Facebook fejlécet, a Graph Search-öt. A keresővel nincs is gondom, azt hozza, amit vártam (erről majd később, ha már többet használtam). Amivel gondom van, az az értesítő rész jobbra kerülése.
Egyszerűen nem esik a kezemre. Felhasználóként teljesen kiesik, így egyrészt sokat kell utaztatnom az egeret, másrészt van, hogy észre se veszem, hogy figyelmeztet. Értem, hogy azért van ott, hogy a fókuszt kicsit átrakja a "reklámos oldalra", de nekem akkor sem tetszik.
Ez tipikusan olyan változtatás, ami szerintem nem felhasználó központú. Legalábbis nekem, mint felhasználónak nem jó. Persze vannak más szempontok is, és emiatt önmagában nem fogom otthagyni a Facebookot. Ez az ő szerencséjük, amúgy. Így lehet ilyen változásokat véghezvinni.
De az esetek nagy részében érdemes a felhasználók igényeit megismerni és figyelembe venni, ugyanis nem vagyunk olyan erősek, mint a Facebook, és ha kényelmetlen a szolgáltatásunk, jól otthagynak minket. Így érdemes pénzt - akár sok pénzt - a használhatóságra fordítani. Nekem volt szerencsém találni erre egy mérnököt, akiről már ugye írtam is.
Ádám nálunk a ux guru, és kérlelhetetlen. Annyira felhasználó központú, amennyire én soha nem voltam, és most tanulom tőle ezt a fajta tervezési szemléletet. Jó lecke! És azt hiszem, nemcsak nekem kell ezt megatnulni...
Utolsó kommentek