Tegnap délután és este többször felmerült a generációs különbség a médiahasználatban. Először Bernschütz Mária előadása kapcsán. A címe Az újmédiás reneszánsz-ember születése, a tartalma pedig egy kutatás eredményeinek (azok egy részének) a bemutatása a 'Z' generációról.
Ők a kütyüző digitális bennszülöttek, jelmondatuk pedig: Legyek sikeres! Jelenleg jobbára középiskolások. Mari az előadása kapcsán megosztott pár történetet, miket mondtak a válaszadók, és egy olyan kép alakult ki ebből, ami több, mint furcsa.
Először is: a kütyü határozza meg a Z generáció egy részének a viselkedését. Az okostelefon adta lehetőség, a mobilitás alapvetően formálja kultúrájukat, az értékrendjüket. Aztán a kütyü egyfajta státuszszimbólum is. Akinek van egy jobb eszköze, az önmagában a birtoklás miatt is menővé válik.
Szeretik megörökíteni amit lehet, nemcsak fotóval, de videóval is. És olyan dolgokra használják az internetet, amit el se nagyon tudunk képzelni - ezt eddig is tudtuk, de most újabb példákat is hallhattunk. A kutatás módszertana részben a személyes interjúk - aminek pontosan az az előnye, hogy olyan kérdésekre is kapjunk választ, amit magunktól fel sem tettünk volna... Például így kiderült az is, hogy mi az a Skype-szex.
Szülőként kicsit rémisztő is lehet ez a világ.
A téma tehát izgalmas, ez az előadás kapta a legtöbb kérdést, és jó sok újabb kérdést is generált. Így aztán este is felmerült egy-egy beszélgetésben a Z generáció. A média számára ugyanis fontosak, nagyon hamar ők lesznek a fiatal vásárlók - és illenék megtanulni, mi kell nekik. Márpedig nagyon más kell nekik.
Az internet marketing illetve média célú használata akkor lehet sikeres, ha megismerjük a felhasználókat. És most itt vannak azok a felhasználók, akik nagyon más módon élnek a hálón, mint amit megszoktunk. Kutatások nélkül esélyünk sem lenne megismerni őket.
Utolsó kommentek