Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (141) kutatás (101) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (9) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (11) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1369) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (11) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (439) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Webáruház kupon probléma

Címkék: üzlet

2013.06.05. szerda 22:54 Konrad

ID-100100878.jpg

Mert persze az egyértelmű: legyen kuponbeváltási lehetőség is, ha van webáruházad. Hiszen a kupon jó dolog, építheti a vásárlói lojalitást, de eszköze lehet egy bevezető promóciónak, vagy éppen egy kiárusításnak is. És ami kimondva ilyen egyszerű (Legyen kuponbeváltás!) az tervezgetés közben egészen bonyolult is lehet.

Mondjuk tény: egy webáruház tervezése tökéletes alkalom arra, hogy az amúgy egyszerű problémákat a végletekig szétbonyolítsuk, és hosszú órákat szánjunk tök triviális dolgokra. A kupon is ilyen, majd látni fogjuk.

Hiszen eleve több féle kupon van. Lehet olyat használni, amin megadott összeg van, pl. 1000,- Ft -os utalvány. Egyszerűnek tűnik elsőre, de vajon minden vásárlás esetében adunk ilyet? Vagy csak akkor váltható be, ha elér a vásárlás egy megadott összeget, pl. 10.000,- Ft-ot? De ha nincs értékkorlát, akkor mit kezdünk abban az esetben, ha magasabb a kupon értéke, mint a vásárlási összeg? Ugye, már nem is annyira egyszerű a kérdés...

Akkor már talán egyszerűbbnek tűnik a kedvezmény kupon: például 10% kedvezményt adunk a vásárlásból. Ez se rossz megoldás, hátránya a kiszámíthatatlansága (forintos kupon esetében tervezhető is lehet a kiadott kuponok mennyisége). Viszont marketinges fejjel ez nem annyira erős üzenet, a konkrét összeg hatékonyabb, nagyobb hatást lehet vele elérni.

És ne higgyük, hogy csak ennyire bonyolult a történet! Be lehet hozni még egy változót, ez pedig a termék szintű kupon. A termék szintű kupon esetében az történik, hogy az adott kedvezmény vagy csak egy konkrét termék esetében vehető igénybe, vagy csak valamilyen termékcsoportoknál váltható be. És ezt akkor nagyon jó lekezelni, amikor a vevő kosarában van olyan termék, amire lehet kedvezmény, és van olyan termék, amire nem. Ugye mennyire nem egyszerű ez a kérdés? És ez a megoldás is szükséges lehet, marketing megfontolásokból. Például egy kiárusítás vagy termékbevezetés esetén.

Mindezek után tudunk még egyet csavarni az egészen: a kuponoknak ugyanis lehet még tulajdonságuk. Lehet ugyanis egyedi a kupon (vagyis csak egyszer beváltható) de olyan is, amit akárhányszor be tudunk váltani. És ráadásul a kuponnak kell valamilyen időkeretet is adni: mikortól meddig él.

Ezek így együtt mind alap igények, legalábbis marketinges fejjel. És majd csak ezek után kezdeném el bonyolítani, amikor egy-egy speciális ügyféligény felmerül...

Tanulsága is van azért ennek a történetnek: az előre tervezés. És itt most nem mint webáruház funkció gondolok a tervezésre, hanem mint marketinges megoldás. Vagyis a fejlesztés előtt át kell gondolnunk, akarunk-e kupont, és ha igen, akkor az pontosan milyen is legyen. Mert ha menet közben, vagy a fejlesztés végén találunk ki valamit, akkor az már könnyen lehet, hogy késő lesz és nem fogjuk tudni beépíteni, csak nagyon drágán.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr805346267

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gv 2013.06.06. 09:28:19

Valóban húzós a kupon rendszert jól megtervezni. Eddig a Magento-nál láttam a legjobban megvalósítva. Van egy wizard és teli lehet rakni bármennyi feltétellel, hogy mikor teljesüljön az adott kupon.

ancsika 2013.06.06. 12:27:52

magento alapból tudja a fenti dolgok mindegyikét sőt egyedi lehet minden kupon így nagyon jól követhető egy kupon életútja is
pl AAA szórólap, BBB újság, CCC internet, DDD üzletben vásárláshoz adjuk

2013.06.10. 09:48:41

Egyedi fejlesztésnél meg nem probléma ha olyat találsz ki az utolsó utáni percben ami még nincs is. Magento és egyéb ikea lapraszerelt kódkészlet meg hadd kullogjon.

Pandalap 2013.08.01. 14:41:08

Azért a webshoposok figyelmét még mindíg más irányba terelném. A legfontosabb szerintem a termékmegjelenítések külleme.
Kell a jó termékmegjelenítés. Én pl. javaslom a Brandbank.com-ot a termékfotózással kapcsolatban. Olyan minőségi munkát végeznek, ami egyedülálló itthon.


süti beállítások módosítása