Ha egy olyan esemény, mint a mostani árvíz végigsöpör a közösségi médiában, akkor bizony mindenféle hírek olvashatóak lesznek. Egymást érik a katasztrófaturista fotók, a mémek, poénok, a hasznos információk, a segítségkérések és a valóban komoly közlések. Nehéz ebben a nagy halomban rendet vágni! De van, akinek ez kellhet.
Van ugye egy-két nagyon jó megoldás, amivel monitorozhatjuk a közösségi médiát (illetve annak is a publikus, mindenki számára látható részét). Láthatjuk tehát, hol jelennek meg olyan anyagok, amikben szerepel az árvíz, a gát, a Duna és hasonló, most nagyon aktuális szavak. Aztán persze fogni kell ezt a csomó infót, és kategorizálni: fontos, nem fontos, érdekes, nem érdekes. És a fontos, érdemi dolgokat oda lehet adni olyan szerveknek, akik ezzel tudnak mit kezdeni.
Nos, pontosan ezt csinálja most a Telenor a Magyar Vöröskereszttel összefogva: a Replise szolgáltatás segítségével monitorozza a netet, a kapott infókat feldolgozza és eljuttatja a Vöröskeresztnek illetve visszajuttatja a közösségi médiába. Ügyes, és nagyon okos segítség. Kellenek a homokzsákok és kellenek az információk. A Telenor pedig ez utóbbit tudja megadni, hiszen ehhez ért: az információ továbbításához. Most ráadásul ezt fel is dolgozza kicsit.
És ráadásként el is nevezték ezt az egészet Közösségi Média Információs Rendszernek (így, csupa nagybetűvel). Ez a rendszer most, az árvíz alkalmával van először használva, de nem egyszeri esetről van szó: a jövőben minden alkalommal, amikor szükséges, használni fogják.
(Fotó: MTI)
Utolsó kommentek