...vagy akár több is, ha el akarod adni magadat. Nem elég okosnak és jónak lenni, de ezt meg is kell mutatni. Fel lehet sorolni a képességeidet, az elért eredményeidet - erről szólhat egy cv vagy egy érdekesebb bemutatkozó anyag, de ez már egy második lépés: akkor lesz rá szükséged, ha már érdekes vagy. És mitől tudsz érdekes lenni? A történeteidtől.
Egy jó történet elmondja a képességeidet, de mindezt úgy csomagolja, hogy legyen az embereknek kedvük azt elolvasni. Ez akkor is igaz egyébként, ha nem személyes márkát építesz, hanem egy céget. Ott is kellenek a történetek. Akkor van csak a gond, amikor az ember vagy a cég túlságosan unalmasnak gondolja magát, és nem is ismeri a saját meséit.
Ilyenkor kell egy mesemondó, egy történetmesélő, aki tud kérdezni. Nem érdemes új meséket kitalálni, hiszen ott vannak azok, csak belülről nézve nem tűnnek érdekesnek. Nálunk egyébként is szokás kishitűnek lenni: az elért eredmények nem érdekesek, azokat könnyű volt összehozni, ugyan már, nincs itt semmi látnivaló. De valójában mindig van valami kis szikra, pár mondat, ami már érdekes.
Például hogyan lett meg az első ügyfél, milyen véletlenek sorozata adott egy új ötletet? Hol ismerkedtél meg leendő üzlettársaddal? Ezeket kell összegyűjteni. És az első néhány történet majd hozza a többit is. És hidd el, érdekes vagy!
Utolsó kommentek