Az egyik projektünk kapcsán elég fontos, hogy fel tudjuk mérni, a számos kulcsszó közül melyik az a néhány, amire nagyon fontos, hogy előre kerüljünk. Közepesen versengő piacról van szó, egy olyan területről, ahol folyamatosan kell hoznunk az új látogatókat, azokat rávenni regisztrációra és a szolgáltatás használatára.
Bár a Google-nek vannak eszközei, amelyek megmutatják, egy-egy kulcsszóra mennyi a becsült havi keresés, ez azért nem ad mindenre választ. Például arra egészen biztosan nem, hogy az adott kulcsszóra valójában hányan várható, hogy kattintani fognak, és arra sem, mennyi lesz ebből a regisztráció.
A lehetséges regisztrációs számot egy viszonylag egyszerű módszerrel szoktuk megbecsülni: az adott kulcsszóra AdWords hirdetéssel forgalmat viszünk az oldalra, mérjük, hogy mennyi regisztrációt hoz.
A másik trükk a Webmestereszközökben rejlik. Tanítom, és rendszeresen elmondom, hogy miközben a Google Analytics azt mutatja meg, mit csinál a felhasználó az oldalunkon, addig a Webmestereszközök azt mutatja meg, mit lát a Google az oldalunkból. És ráadásként ad egy jelentést azokról a kulcsszavakról illetve kifejezésekről, amelyek látogatókat hoztak az oldalunkra. Megmondja, átlagosan hanyadikak vagyunk, és megmondja persze azt is, hogy az adott szóra hányszor jelentünk meg és hányszor kattintottak. Vegyük észre a fontos különbséget az Analyticshez képest: itt minden kulcsszót látunk, miközben a kereső organikus forgalom egy részét (pontosabban a kulcsszavakat) a Google nem mutatja meg. Persze nem tudjuk, mi történik utána az oldalon...
Nos, ha a kulcsszavunk bekerül a rendszerbe, vagyis kattintottak rá, akkor máris egy picit több infónk lesz arról, milyen arányban szoktak pl. kattintani rá. És ezt máris fel tudom használni tervezéshez.
A végső célom minél több normális látogató az oldalra. A kulcsszavak csak egy eszköz, de meg kell ismernek azokat. Például a fenti módszerekkel.
Utolsó kommentek