Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (141) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (8) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (10) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1369) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (10) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (439) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Gábor Zsazsa 2.0

Címkék: közösség üzlet facebook

2013.08.05. hétfő 18:38 Konrad

downgrade.jpgAmikor tanítom a közösségi médiát, akkor mindig elmondom, hogy mit mondott (állítólag) Gábor Zsazsa: "Mindegy, hogy mit, csak beszéljenek rólam!" Ez nagyon jól hangzik, és sokan azt gondolják, hogy csak erről szól pl. a Facebook jelenlét. Csinálunk valami vicces bejegyzést, aztán az milyen jó, ha sokan lájkolják, meg sokan megosztják. A számok nem hazudnak, igaz? Lesz jó nagy elérésünk, és mindenki boldog!

De csak addig boldog, amíg meg nem nézzük az eredményeket üzletileg is: a nagy ismertség nem minden esetben jó. Gábor Zsazsának igaza van, hiszen ő celeb. Egy celebnek bizonyos határok közt a botrány is tökéletes, hiszen ha beszélnek róla, akkor érdekes, és ha érdekes, akkor több pénzt ér. Azért ér több pénzt, mert a bulvárújságoknak és a bulvártévéknek érdekes, hiszen sokan nézik. Persze van az a szint, amikor már ez káros, de itthon tényleg csak néhány celeb ismerte meg az ismertség sötét oldalát (anno ugye Császár Előd, aztán Stohl András, és mostanában talán Győzike is kezd rájönni, hogy nem mindig jó, ha mindig mindent kipakol a kirakatba).

Viszont ha cégünk van, akkor a negatív reklám nem jó reklám. Nem jó, ha azért beszélnek rólunk, mert rossz a termékünk, vagy olyat teszünk, amit a közösség egy jelentős része nem értékel. Jönnek a negatív vélemények, és ügyfeleket veszíthetünk. Ez pedig kellemetlen, igaz? Vagyis a negatív tartalmú kommunikáció, bár virulens, de üzletileg finoman szólva nem szerencsés.

Ez a gondolatmenet jutott eszembe akkor, amikor olvasgattam, hogy az utóbbi napokban az ország update-je, Schobert Norbert miket követett el a Facebookon. Először beszólt a kövéreknek, aztán sértegette a kommentelőit. Jó dolog ez, hozza a sok véleményt, megugrik a forgalma a Facebook oldalnak. És ami a még szebb: üzletileg irreleváns. Hiszen nem ez alapján döntenek Schobert cuccainak a megvételéről, hanem a vélt vagy valós várható eredmények miatt. Sőt, nem is az eredmények, hanem a hit számít: aki elhiszi, hogy az Update ételek segítenek, az meg fogja venni, aki nem hiszi el, az meg nem. És ezen nem változtat semmit az, hogy aki a nevét adja a termékekhez, az egyébként egy baromarcú hülyegyerek vagy a legudvariasabb gentleman. 

Akkor miért csinálja ezt Schobert Norbert? Mert megteheti. Mert a vevők úgyse fordulnak el, akik meg eddig is utálták, akkor sem fogják megszeretni, ha nem így viselkedne. A média meg kajálja az egészet, és még érdekesebb számukra. Schobert Norbert celebként viselkedik, hozzá saját magát - vélhetőleg ő ilyen, ez nem póz, az a póz, amikor udvarias. Lehet szeretni, lehet nem szeretni, de amíg sokakat érdekel, addig ezt fogja csinálni.

Persze, ha esne emiatt a forgalma, tuti abbahagyná. Nem hülye ő, sőt. Csak a viselkedése... 

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr145446372

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Őrjöngő Sandy (törölt) 2013.08.05. 18:50:03

Csak a címet olvastam el és rögtön Norbi ugrott be. Szerintem lehet valaki egy arrogáns kis patkány (ezt most nem Norbiról írom, nehogy magára vegye és pereljen), az agymosott fanatikus tábora mind lélekben, mind anyagiakban mellette van. Ez a kommenteken is látszik, már amit nem töröltek (szintén csak példálódzás).

Vidi Rita · http://www.hosnok.hu 2013.08.05. 20:17:49

Konrád, ennek vannak azért még árnyalatai. Az ilyen szélsőséges megnyilvánulásoknak van egy olyan hatása is, hogy a fanatikus Norbisok - a példánál maradva - még inkább leteszik mellette a voksukat, a nem Norbisok meg még inkább elfordulnak tőle. Tisztul a kép.
A lényeg a valódi rajongók hozzáállásában van: ők még inkább bizalmat szavaznak, és ezt racionalizálják még azzal is, hogy vásárolnak.

Egy olyat, aki kedveli Norbit, kedveli a termékeket, egyáltalán nem riaszt el az, hogy N. kiposztol egy hátulról lefotózott kövér nőt, és még fikázza is. Ugyanis a valódi rajongók gondolatát fogalmazta meg. Semmi újat nem mondott, csak leírta, amit az a kör gondol - esetleg türelmetlenebb napjain.

Az meg, hogy az ellenlábasokat még jól ki is osztja, a valódi rajongók számára nagyon jó pont.
Norbi zseniális ebben. Ha valaki ezt a kommunikációs módszert választja, sokat tanulhat tőle.
Tehát üzletileg biztos, hogy megéri.

Ráadásul a valódi rajongóknak más egyéb, nagyon pozitív tapasztalataik is vannak Norbival kapcsolatban, tehát ez nem egy semmiből jött troll akciója, meg nem egy sima kis celeb ámokfutása, hanem jól kiszámított stratégia, aminek a középpontjában azok állnak, akik kedvelik, szeretik őket, és vásárolnak is náluk, vagy épp üzleti kapcsolatban vannak/lesznek vele/velük.

Mindamellett nem javasolnám senkinek, hogy ezt az utat járja, hihetetlen lelkierő és gyomor kell hozzá (na, nem mintha bárkinek szüksége lenne a javaslatomra :)).

Wolf Gabor · http://www.MarketingCommando.hu 2013.08.05. 21:22:19

Kire hogyan hat a dolog, ez a lényeg, nem?

- Hardcore Norbi fan-ek számára ez "tízparancsolat", azaz ha Norbi így mondja, akkor mától ők is
- Laza követők számára kicsit húzós de elgondolkodtató, és állásfoglalásra kényszerítő, kicsit nevelő hatású is
- "Ellenségek" számára provokáció

Kicsit mint a politikai kommunikáció :)

Vidi Rita · http://www.hosnok.hu 2013.08.06. 08:59:56

Olyan bizniszben, ahol végül is hitkérdésre alapul a dolog, ott nem lehet úgy kommunikálni, hogy "hát, végül is nekem az a véleményem - persze isten őrizz (jaj, remélem senki számára nem gond, hogy azt írtam, hogy "isten"), hogy bárkit megbántsak, vagy elijesszek magamtól -, hogy hát úgy kellene ezt csinálni, hogy izé..."

Ez kedves, de nem hatékony :D

Rátóti Mutyikos 2013.08.06. 22:56:59

"aki elhiszi, hogy az Update ételek segítenek, az meg fogja venni, aki nem hiszi el, az meg nem."

hehe.. kiraly marketingesek vagytok.
persze ertem en, hogy mind uzletfelei vagytok a soher norbinak, megsem kritizalhatjatok, sot jo penzert mind dicseritek ot, meg kicsit polirozzatok is, de azert lenne egy szint ahova nem muszaj lemenni. :D

de csak egy aprocsak kerdes. soher ur csak az eddig kuncsaftjait akarja ellatni vagy szeretne ujabb aldozatokat a moslekjanak?

ha szeretne ujakat, akkor eppen azok a "dagadt disznok" lennenek a celkozonsege akiknek ordenare modon beszol.

ha mar hitkerdes, akkor a hit a bizalmon alapul. tudom az empatia a magatokfajta marketingguruknal tul ortodox. de higgyetek el, az emberek tobbsege rosszul turi, ha azok akik a penzere hajtanak meg meg is alazzak oket.


süti beállítások módosítása