Ma egy megbeszélésen felmerült, hogy a mai online marketingesnek mihez is kell igazán értenie. Pontosabban az volt a felvetés, hogy ma az online marketinggel foglalkozónak érteni kell a matekhoz: a munka jelentős része elemzések, statisztikák átnézése, értelmezése. Ez pedig akkor sikeres, ha valaki kellően felkészült az ilyen területen.
Ez így nekem eszembe se jutott. A közgazdász képzés előtt tanultam programozó matekot is, és hát a közgazdász képzés része volt sok olyan matekos alapú tantárgy ami pont ezt a fajta tudást segíti, erősíti. Még prognosztikából is kellett vizsgáznom... statisztikáról nem is beszélve.
Elgondolkoztam ezen a felvetésen, és arra jutottam, hogy valóban kialakult egy olyan munkafolyamat, ahol marketinges döntéseket kell hozni, de matematikai, logikai ismeretekkel. Ez pedig azoknak igen nehéz, akik utálták a matekot, vagy nem olyan képzésen végeztek, ahol a matek központi volt. Persze, a marketingen belül egy kreatív munkája, egy grafikus feladatai és egyéb "szépészeti" dolgok nem igénylik a matekot. De a médiatervezés, az elemzés, a statisztikák pontos értelmezése már igen. Legalábbis ezt tapasztalom.
És kell a marketinges ismeret is: nem elég pusztán értelemzeni az adatokat, le is kell vonni a következtetéseket. Meg kell tervezni a méréseket. Meg kell tanulni a statisztikai rendszereket használni. És persze meg kell tanulni tanulni, hiszen folyamatosan fejlődik, változik minden.
A matek egyre inkább elengedhetetlen. Itt is.
Utolsó kommentek