Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Játékosan

Címkék: onlinemarketing facebook

2013.09.05. csütörtök 23:09 Konrad

ID-10030374.jpg

A Facebook tele van játékokkal. Most, hogy felszabadultunk a szigorú szabályok alól, nagy valószínűséggel még több játék lesz. Azért szeretik a hirdetők a játékot, mert aktivitást lehet ezzel elérni: az emberek játszanak. Mármint ezt az aktivitást sikerül elérni. A legtöbb játék ugyanis erről szól: azért szervezik, hogy a játékkal játszanak. (Nőjön a TAT szám a kinek nagyobb a virtuális nemi szerve című játékban...)

De azt ugye nem nehéz belátni, hogy ez mennyire öncélú tud lenni! Az nem jó, ha a játéknak mindössze annyi a célja, hogy ezzel aktivizáljuk a közönségünket. Nem lehet önmagában ez a cél! Már persze akkor, ha van valami profitcélunk. Mert a játék valóban sok dologra jó - de mindig abból kell kiindulni, miért is akarjuk mi aktivizálni az embereket?

Egy játék megszervezése ugyanis nem olcsó, még akkor sem, ha már a Facebookon nem kell hozzá feltétlenül alkalmazás. Mert vannak jogszabályok is, és azok nem változtak. Kell kezdeni valamit az adatkezeléssel, kell játékszabályt írni, a nyeremények után keletkezik némi adókötelezettség - és dolgozunk is rajta, ami munkaerő költség (még ha a sajátunk is, sőt). Vagyis kidobjuk a pénzt az ablakon, ha nem üzleti cél lebeg a szemünk előtt!

De akkor mikor kell egy játék? Természetesen akkor, ha ez segíti a célunk elérését, Mondok pár példát.

Egy olyan játék, amivel várhatóan sok embert elérünk, olyanokat, akik nem ismernek bennünket, alkalmas lehet brand építésre. Tipikusan ilyen volt anno a sokat szidott Indián neves játék: az azt szervező ékszerbolt neve elég sokak számára ismert lett. Persze a név ismertség önmagában kevés, kell legyen majd folytatás is, ami miatt ez pénzt hoz, de ez már nem a játék része.

Aztán lehet cél az is, hogy rávegyünk embereket, hogy kipróbálják a termékünket, szolgáltatásunkat. Például egy webes szolgáltatás vagy akár egy létező termék esetén is lehet az feladat, hogy meg kell közelről is ismerni azt. Ez ugye megint csak nem hoz azonnal pénzt, de remélhetjük, hogy a kipróbálók közt több lesz az új ügyfél, mint a ki nem próbálók közt.

Lehet még cél a vélemények megszerzése: a játék menete lehet olyan, ami aztán megmutatja, melyik termékünket szeretik jobban, vagy például milyen színű legyen az új logónk. Ez így egyfajta közvélemény kutatás is egyben - mondjuk nem reprezentatív, de egyfajta szondáztatásnak nem rossz.

És persze a játék célja lehet adatbázis építés is. De, és ez nagyon fontos, akkor olyan játékmenet kell, amelyben nagy valószínűséggel valóban azok vesznek részt, akik potenciális vevőink! Nem a régi vevőink - az ő adataikat már ismerjük -, nem az érdeklődő pénztelenek hada, hanem a lehetséges vevők!

És persze szervezhetünk játékot az ügyfeleinknek is: lehet az ok adatbázis tisztítás, de akár lojalitás növelés is.

Ezekre mind jó a játék. De nem mindegy, milyen játék! A célokat megismerve lehet kitalálni azt, hogy milyen játékmenet lesz a jó. Akár a Facebookon, akár azon kívül.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr425497392

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása