Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Kutatás ez?

Címkék: kutatás facebook

2013.11.12. kedd 23:28 Konrad

373185_273648102722594_1748876020_n.jpgMarketinges vagyok, és az egyik első dolog, amit megtanultam, hogy soha ne magamból induljak ki. Nem én vagyok a célcsoport, nem az én sajátos gondolkodásmódom az átlag, az országban nem olyan emberek élnek (csak), mint az én ismeretségi köröm. Ezt felismerve már csak az volt a kérdés: akkor miből kell kiindulnom?

Erre van több válasz is, és ezekből az egyik természetesen a kutatások. Így aztán évek óta elolvasok minden olyan kutatást, ami a számomra érdekes területekkel kapcsolatos: internet penetráció, internet használat, felhasználói viselkedések, választási preferenciák, Google, Facebook, és ezer más téma.

Tudom, nem vagyok ezzel egyedül, más is olvas kutatásokat. Sőt, néha egy-egy téma annyira felkapott lesz, hogy a szakmai mellett a mainstream sajtó is felkapja az eredményeket. Csak az az egy fránya kis gond tud lenni, ha a sajtó igen tisztelt munkatársa nem nézi meg, mennyire is hihetőek a számok, mennyire is lehet igaz az, amit a kutatás tartalmaz.

Nos, tegnap jelent meg egy kutatás a Facebookról. Itt van egy cikk róla, itt pedig a teljes anyag.

Higgyük el? Az ebben leírtak lesz a következő hetek mantrája? Vagy az is lehet, valami nem kerek? Kicsit jobban belenézve azért látszik, hogy nem biztos, hogy minden jó. Például (és most Pintér Róbertet idézem a Facebookról):

"A lakosság 88 százaléka naponta, ezen belül 55 százalék többször is használja az oldalt" - a cikk elején pedig az szerepel, hogy "a hazai 4,7 millió Facebook-felhasználó 90 százaléka napi szinten, sőt többségük naponta többször is használja az oldalt.". A két állítás közül a második lehetne igaz (hiszen a lakosság kevesebb, mint fele FB használó), ha nem ugyanazt a 88%-ot hivatkoznák mindketten...

Mi lehet akkor a gond? Direkt rosszak a számok? Vagy inkább egy kis szakmai hiba történt?

A kutatás jó, és mégsem. Adatgyűjtésnek használható, de a reprezentativitása megkérdőjelezhető. Nem tudjuk, hogy mennyire pontosak a számok, mert nem derül ki. És az eredményeket elnézve (pl. férfi-nő arány) arra is következtethetünk, hogy ezek bizony nem jó számok...

De miért készülnek ilyen anyagok? Mi akkor ennek az értelme? Szakmailag azt hiszem kevés. A készítő cégnek reklám, a kutatás lényegében egy PR anyag, ami nem is baj, bár örülnék, ha szakmailag jobb lenne. Mert egyébként gondolatébresztésre lehet használni, esetleg egyfajta trendfigyelés lehet belőle, de a valódi népességre nem fogadhatom el az eredményt.

Ami az igazi gond, az a kritika nélküli átvétele az adatoknak, majd később az erre való - sokszor forrás megjelölés nélküli - hivatkozások. Mert ha valaki ez alapján kezd el építkezni, könnyen kaphat a végeredményként légvárakat.

Kár. Egészen izgalmas kis kérdéskör ez.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr435630032

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

FairPlay 2013.11.13. 16:47:07

Kételkedni kell! Meg akár a kérdezni:-). A felmérés készítői ugyanis nem állították egy pillanatig sem, hogy reprezentatív a kutatás, az általuk mellékelt PDF pedig pontosan megmutatja, hogy nem az. Ugyanakkor a számadatok érdekes lenyomatát adják a hazai fészbukozók preferenciáinak, és olyan, jó értelemben vett bulváros kérdéseket is megválaszolnak, amelyeket a komoly, tudományos értékű kutatások nem (hányan választották már szex helyett a Facebook-ot). Emellett végre megmutatja, hogy nem igaz az az állandóan szajkózott állítás sem, hogy a Facebook nagy tömegek számára okoz függőséget. Ha tehát helyiértékén kezeljük, akkor egy igen érdekes olvasmány, nem is akar más lenni, árnyalja a korábbi kutatások eredményeit, szerintem jó, hogy vette valaki a fáradtságot és elkészítette. Szerintetek? Mindenkit üdvözöl: Karvalics Attila, ArvaliCom:-)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2013.11.13. 19:04:11

@FairPlay: Kedves Attila, az a baj, hogy amikor a nem szakmai sajtó ezt átveszi, akkor az már úgy terjed, hogy "ez van, ez a helyzet". Pedig ahogy te is írod, ez nem reprezentatív. Egyébként pár cég, aki ilyet csinál, az ezt a tényt jellemzően ki is emeli a közlemény elején. A téma egyébként valóban érdekes, pont ezért sajnálatos, hogy az eredményeket valójában csak irányadónak lehet tekinteni, gondolatébresztőnek, de valódi eredményeknek sajnos nem.
Ügyes PR akció volt, de ennél több hasznot nem látok benne marketinges fejjel.

FairPlay 2013.11.13. 19:37:13

Szia Konrád, értem a szakmai aggodalmakat és érzékenységeket, ugyanakkor határozott véleményem, hogy egy nem reprezentatív kutatás is "eredmény". 500 Facebook-ozó véleménye azért igen figyelemre méltó, nem minden nap születik ilyen anyag. Szerintem bőven megér pár cikket, s tudományos publikációk számára sem érdektelen, feltüntetve a vállaltan nem reprezentatív jelleget. Ráadásul az egész szakma számára fontos kérdéseket tesz helyre, mutat irányt, húz ki méregfogakat, így igenis érdemes hivatkozni rá. A sajtóanyagban egyértelműen szerepelt, hogy milyen körben történt a lekérdezés, a teljes kutatási anyagot is csatoltuk. Ígérem, jövőre is megcsináljuk, és még precízebben fogalmazunk! Amúgy érdekelne, hogy mely részei leptek meg az anyagnak. Baráti üdvözlettel: Attila


süti beállítások módosítása