Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (141) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (6) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (8) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1369) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (8) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (438) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

A Prezi és a gólyaláb

Címkék: előadás

2013.11.17. vasárnap 19:42 Konrad

123013_thumb150.jpgRégóta használom és szeretem a Prezi.com-ot, és örülök, ha más is ezt az eszközt használja. Részben azért, mert magyar (származású, és itt fejlesztik), részben azért, mert végre szakít a megszokott lineáris "dobjunk oda valami szöveget képpel, azt' jó lesz" hozzáállással. A Prezihez ugyanis gondolkodni kell, sőt, ismerni kell a saját prezentációnkat. A Prezivel nem működik az a számomra amúgy is nehezen emészthető gyakorlat, hogy a beosztott/gyakornok összerak valamit, a főnökúr pedig ezzel kb. csak az előadás alatt szembesül.

Más kérdés, hogy egy látványos prezentációhoz kelhetnek segítők, de a jó prezentáció lényege, hogy az előadó találja ki, rakja össze fejben, tudja, honnan hova és hogyan akar eljutni. Az eszköz majd csak ekkor lép be a képbe.

Én prezentációt úgy tervezek, hogy egyszerű vázlatban megírom. Előbb csak a fő pontokat, aztán azokból az egyes gondolati elemeket, majd azokat kifejtem. És amikor ezzel megvagyok, kitalálom, milyen eszközt használjak. Ez nálam vagy az Apple Keynote nevű programja, vagy a Prezi.com. A döntés az esetemben egyszerű: minden 20 perc körüli vagy rövidebb előadást szívesebben csinálok Preziben, de az annál hosszabbakra inkább a Keynote-ot használom. Ennek két alapvető oka van: az egyik, hogy a Prezi más logikája miatt a nagyobb előadások sokkal nehézkesebben vizualizálhatók, vagyis nem tudok többet beletenni azzal, hogy Prezit használok, a másik ok pedig a lejátszás: nem tudok minden lépést megtanulni, és a Prezi ebben nem segít, hogy mi a következő elem. És még egy plusz: a Prezinek nincs olyan kimenet, pl. pdf, amit kiosztva a hallgatóság tud mellé jegyzetelni. (Van neki pdf kiemenete, csak én nem tudtam róla.)

De ez nem is baj, számomra a Prezi nem erre való. A Prezi szerintem arra való, hogy egyszerű, logikus, nem túl hosszú mondanivalót látványosan megmutassunk. És ebben sokkal jobb, mint az általam ismert többi eszköz.

Éppen ezért voltam kicsit tanácstalan, amikor elolvastam Petrányi-Széll András írását a Preziről. Aztán még jobban meglepődtem, amikor annyian megosztották az ismerőseim közül, olyan kommentekkel, hogy végre valaki le merte írni, meg milyen igaza van... Mintha a Prezi egy Szent Tehén lenne, és nem lenne szabad leírni, ha nem tetszik? Vagy valami kormányzati pozícióba került, és ha rosszat írunk róla, elveszthetünk megrendelőket? Ha tényleg ennyire sok a baj a Prezivel, akkor azt miért nem mondta el az, aki most lelkendezik a negatív kritika miatt?

Aztán végiggondoltam a helyzetet, és arra jutottam, András írása egyfajta lelki szemetesláda: megírta sokak frusztráltságát, kiírta azokat a csalódásokat, amikbe az ember beleszaladhat. És milyen jó, hogy ezt megtette! Hiszen igen, a Prezi tényleg nem tökéletes, tényleg vannak vele bajok! Valóban sok dologra nem alkalmas. Valóban sokak számára nem használható, mert tanulni kell. Próbáltál már gólyalábon járni? Láttad, milyen könnyedén megy ez sok embernek? Aztán amikor ráállnál, először leesel, aztán hosszas gyakorlással, miután megmutatta valaki a trükkjét, sikerül megmaradni rajta, kicsit később talán lépni is sikerül.

Na, ilyen a Prezi! Nem való annak, akinek egy PowerPoint megszerkesztése is kihívás, nem való annak, akinek az előadás nem segítség, hanem leírt szöveg, amit fel akar olvasni. És nem való annak, aki nem tud elszakadni a lineáris gondolkozástól.

A Prezi kreatív eszköz, ahogy például egy Photoshop is. És ugyanúgy meg kell tanulni használni. És nem való mindenkinek. Ahogy a gólyalábon való sétálás sem. Én például sose tudtam megtanulni lépegetni...

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr895639433

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A_Denever 2013.11.17. 23:13:17

Az Share/"Export to pdf", azt mar tavaly is hasznaltam, szeptemberben legutobb, de megneztem es meg megvan...

KZsuzsa · http://deepindata.com 2013.11.18. 08:53:01

abban teljesen egyetértek, hogy nem mindenkinek való, és András is erre futtatja azért ki, bár nem feltétlen úgy, ahogy te.
De ahogy a PDF-es példa is mutatja, és ami szintén említve volt, hogy azért a Prezi nem is töri magát azon jelenleg, hogy megkönnyítse a megtanulhatóságot.
A templates témával, vagy jó példák gyüjtőhelyével egyetértek, mivel tanulni (számomra) könnyebb úgy, hogy megnézek, megfogok egy már létező, az elképzeléseimhez közel álló valamit, és átalakítom. lehet, hogy később képes leszek, meg akarom is magam a 0ról összerakni, de hiába "csak a fantázia szab határt", a "bármit" csinálhatsz sokkal nehezebb, mint mikor látsz konkrét lehetőségeket, példákat, tutorialokat, stbstbstb.

nemetkr · http://linuxtudor.hu 2013.11.18. 18:28:13

Igazság talán a két írás között van! Pontosabban van mindkét írásban igazság. Teljesen más a célja a két programnak. Egy biztos, ha ismeretlen programot akarsz használni, azt meg kell tanulni, ha profi akarsz lenni ahhoz is sokat kell tanulni.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2013.11.18. 21:21:03

Nem értem a linkelt írást. Andrásnak az a nyűgje a Prezivel, hogy összetett, és (számára) bonyolult? Ugyanez felróható lenne az AutoCAD/Maya és társainak, vagy a legtöbb Adobe szoftvernek is. Tudomásul kell venni, hogy ezek hozzáértőknek és igényesebb amatőrökenk szánt professzionális eszközök, amelyek használatát meg kell tanulni, akár évek munkájával, és csodát tudsz velük tenni. Akinek ehhez nincs kedve-ideje-ambíciója, az még mindig választhatja az egyszerűbb consumer megfelelőjük: ha számodra bonyolult az After Effects, az Illustrator vagy a Prezi, akkor neked a Windows Movie Maker, a Word vagy a PowerPoint való, amiket egy jól idomított labrador is el tud sajátítani, cserébe igencsak korlátozott lehetőségekkel bírnak.


süti beállítások módosítása